تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814648510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیترامشب/ وزیر بهداشت: پیکر هیچیک از جان باختگان ایرانی منا دفن نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیترامشب/ وزیر بهداشت: پیکر هیچیک از جان باختگان ایرانی منا دفن نشده است


وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه مهمترین درخواست همراهان و خانواده های جان باختگان حادثه منا این است که اجساد هر چه سریع تر به آنها تحویل و به ایران منتقل شود گفت : پیکر هیچ یک از جان باختگان ایرانی منا در عربستان به خاک سپرده نشده است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی که در راس هیئتی برای بررسی وضع حجاج ایرانی به مکه رفته است در گفتگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب درباره همکاری عربستان با مسئولان ایرانی گفت: ما در بدو ورود مشکل نداشتیم و سعودی ها همکاری کردند اکنون هم در حال پیگیری امور هستیم اما باید پذیرفت که با توجه به عمق حادثه عربستان آمادگی لازم را نداشته است .

وزیر بهداشت عملکرد هیئت پزشکی حج را کاملا مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: عمکرد پزشکان ایرانی چه در ساعات نخست وقوع این حادثه و چه پس از آن باعث شد که تعداد قربانیان بیش از این نشود و حجاج نیز از عملکرد تیم های پزشکی ایرانی بسیار راضی بودند . دکتر قاضی زاده هاشمی درباره وضع روحی و روانی حجاج گفت: وضع حجاج در عربستان از وضع روحی مردم در ایران بهتر است و عزیزان آرام و متین هستند حتی بستگان و نزدیکان جان باختگان نیز به علت اعتقاد به معامله با پروردگار روحیه مناسبی دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیوسته با رئیس جمهور و معاون اول در ارتباط است افزود: تا زمانی که دولت صلاح بداند ما در اینجا می مانیم تا کار بهتر پیش رود اما در عین حال باید با صبوری، انصاف و تعامل مسائل را دنبال کرد. در بخش دیگری از این گفتگو سید هادی افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره علل کند بودن کار و کارشکنی مقامات عربستان گفت: کارشکنی عربستان برای بررسی فاجعه منا به این علت است که دولتمردان این کشور نگران هستند در این بررسی ها اسناد، مدارک و دلایلی فاش شود که دستاویزی برای ارائه به سازمان ها و محاکم بین المللی باشد .
افقهی
سیدافقهی با تاکید بر اینکه این کارشکنی ها، دلایل داخلی، ادله خارج از منظومه حاکمیت و علل منطقه ای دارد این پرسش را مطرح کرد که اگر دولتمردان عربستان این حادثه را به قضا و قدر نسبت می دهند پس چرا نگران هستند این موضوع واکاوی شود ؟!

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات یکی از دانشمندان عربستان گفت: آل سعود هر توجیهی داشته باشد نمی تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند و باید مسئولیت آن را بپذیرد که این "باید" باید احساسی و سیاسی نیست بلکه باید حقوقی، شرعی و قانونی است.

سید افقهی ادامه داد: اکنون عربستان نگران است با کنکاش درباره این حادثه، شبهه عمد بودن آن و اسرار آن برملاء شود به همین علت می خواهد با راه انداختن جنگ روانی، شایعه سازی، بسیج رسانه ها و ایراد خطبه های آتشین بر علیه حجاج و توهین به آنها، فضا سازی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره آمار متناقض قربانیان حادثه، علت آن را آشفتگی و سراسیمگی دولت سعودی و مسئولان این کشور دانست و تصریح کرد: تناقض گوئی و فرافکنی های آل سعود، نشان دهنده تزلزل و بی مایگی مرکز تصمیم گیری این نظام است.

سید افقهی با اشاره به وقوع حوادث متعدد در موسم حج در سال های مختلف خاطر نشان کرد: تکرار این حوادث نشان می دهد شیوه مدیریت حج ، شیوه ای بدوی و سنتی است و تا زمانی که عربستان در حاشیه امن به سر ببرد و بابت این بی کفایتی ها هزینه ای در بعد سیاسی، حقوقی و قضائی نپردازد این حوادث هر سال تکرار خواهد شد .



دانلود




 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن