تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815798757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سعودي بايد مسئوليت قانوني خود را بپذيرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت سعودي بايد مسئوليت قانوني خود را بپذيرد
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حادثه منا يك حادثه عادي و معمولي نبوده و تألمات حاصل از آن به هيچ وجه از طريق مالي جبران‌شدني نيست، گفت: دولت از ابتداي اين فاجعه در خدمت حادثه‌ديدگان بود و پس از اين نيز تمام تلاش خود را براي شناسايي و انتقال پيكر جان باختگان و مصدومان حادثه به خانواده‌هاي عزيزشان به‌كار خواهد گرفت.


رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه حادثه منا يك حادثه عادي و معمولي نبوده و تألمات حاصل از آن به هيچ وجه از طريق مالي جبران‌شدني نيست، گفت: دولت از ابتداي اين فاجعه در خدمت حادثه‌ديدگان بود و پس از اين نيز تمام تلاش خود را براي شناسايي و انتقال پيكر جان باختگان و مصدومان حادثه به خانواده‌هاي عزيزشان به‌كار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام روحاني ظهر سه‌شنبه در بازگشت از سفر به نيويورك در گفت‌وگويي با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، در پاسخ به سؤالي درباره فاجعه منا گفت: متأسفانه امسال ايام بين عيد قربان و عيد غدير كه همواره روزهاي خوش مردم ما به لحاظ ديني و معنوي بود، به دليل بي‌تدبيري، بي‌مبالاتي و عدم‌كارايي دولت فعلي عربستان سعودي به روزهايي تلخ براي مسلمانان و مردم عزيز ايران تبديل شده است.
رئيس‌جمهوري با تأسفبار توصيف كردن وضعيت قربانيان مناسك حج امسال افزود: بنده كه در جريان سفر به نيويورك از اين فاجعه مطلع شدم به محض ورود در همان هواپيما با معاون اول خود به طور مفصل صحبت كردم و دستور اقدامات لازم را ابلاغ كردم كه انصافاً همه مسئولان اقدامات خوبي را انجام دادند و وزارت امور خارجه نيز خيلي فعال عمل كرده است.
دكتر روحاني با بيان اينكه البته در نيويورك دسترسي‌هاي ما براي اينكه صداي مظلوميت مسلمانان و حاجيان مظلوم ايراني را به گوش جهانيان برسانيم و تذكرات لازم را در مجامع بين‌المللي مطرح كنيم، بيشتر بود، اظهار داشت: وزير امور خارجه كشورمان در نيويورك با سران و وزراي خارجه برخي كشورها ديدار و گفت‌وگو كرد كه بسيار مفيد بود و من نيز در دو سخنراني خود در نشست سران براي تصويب سند توسعه پس از 2015 و مجمع عمومي به اين نكته اشاره كردم كه حادثه رخ داده در منا از نظر ما يك حادثه عادي و معمولي نيست و تألمات حاصل از آن به هيچ وجه از طريق مالي جبران‌شدني نيست و دولت سعودي بايد مسئوليت قانوني خود را در اين زمينه پذيرفته و به وظايف قانوني خود كه در قبال حجاج و زائران دارد، عمل كرده و بايد همه ابعاد حادثه را كاملاً روشن كند.  رئيس‌جمهوري ساخت و پخش انيميشن از سوي رسانه‌هاي سعودي را به جاي فيلم‌هايي كه از اصل واقعه وجود دارد، بسيار توهين‌آميز نسبت به ملل اسلامي دانست و تصريح كرد: در تمام 16 ملاقاتي كه در نيويورك داشتم، طرف‌هاي گفت‌وگو به ملت ايران تسليت گفته و نسبت به رخداد اين فاجعه اظهار تأسف و تعجب مي‌كردند و بر رسيدگي به اين موضوع تا روشن شدن ابعاد قضيه تأكيد داشتند.  رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ملاقات‌ها و سخنراني‌هاي خود در نشست‌هاي مختلف در نيويورك به شركت در جلسه تصويب سند توسعه پس از 2015 نيز اشاره كرد و گفت: در اين جلسه به اقداماتي كه براي حفاظت بيشتر براي محيط زيست لازم است تأكيد شد و اقداماتي كه جمهوري اسلامي ايران در اين راستا انجام داده و در دست اقدام دارد، تشريح گرديد و در مجموع اين سند به نفع جهان سوم است.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه در سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل نيز درباره موضوع فاجعه منا و برجام و فضاي حاصل شده در نتيجه حصول برجام و مسائل منطقه صحبت كردم، در توضيح يك نكته مهم درباره برجام اضافه كرد: در جريان اين سفر و ملاقات‌ها و ديدارهاي آن هيچ كس صحبت از اين نمي‌كرد كه برجام در چه مرحله‌اي است، چراكه همه دنيا برجام را نهايي شده مي‌دانند و كسي دنبال اين نبود كه برجام كي اجرا مي‌شود، بلكه همه دنبال استفاده از فضاي پس از برجام و آثار آن هستند.
رئيس‌جمهوري سپس به ديدارهاي خود با سران كشورهاي مختلف اشاره كرد و ادامه داد: همه سران كشورها از ايران براي حل و فصل مسائل منطقه استمداد مي‌طلبيدند و اين خيلي متفاوت از فضاي سال‌هاي گذشته است كه همه با ايران با لحن نصيحت‌آميز و انتقادي سخن مي‌گفتند و اساساً ايران خود به عنوان مشكل و مسئله در منطقه مطرح بود، در حالي كه امروز همه معترف هستند كه برقراري ثبات و امنيت در منطقه و مبارزه با تروريسم بدون همكاري ايران ممكن نيست. عزتي كه امروز ملت ايران به واسطه حضور و ايستادگي خود و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري يافته بسيار مهم است اما نبايد از آن مغرور شويم بلكه بايد از اين فضا به نفع ملت خود و منطقه به نحو احسن بهره بگيريم.
دكتر روحاني تصريح كرد: حاضرم براي اينكه خونريزي‌ها در سوريه و عراق حتي يك ساعت زودتر قطع شود و حتي بتوانيم از خون يك مسلمان حراست كنيم با هر كس در هر كجا حرف بزنم به شرطي كه نتيجه، برقراري امنيت و ثبات در عراق، سوريه و يمن و آسايش مردم اين كشورها باشد. اينكه هر روز تعداد زيادي از مسلمانان كشته و تعداد زيادي نيز آواره مي‌شوند، به هيچ‌وجه در شأن مسلمانان نيست و براي توقف اين وضعيت بايد هر كاري مي‌توانيم انجام دهيم. رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: آمادگي داريم در اجراي هر طرحي كه واقعاً به نفع مردم عراق، سوريه و يمن باشد، هر كاري مي‌توانيم، انجام دهيم و اميدوارم وضعيت منطقه هر روز رو به بهبود برود.
  
ديدار‌هاي روحاني در آخرين روز حضور در نيويورك
دكتر روحاني روز دوشنبه در ساعات پاياني حضور در نيويورك در ديدار ديويد كامرون، نخست وزير انگلستان در مقر سازمان ملل اظهار داشت: بايد همزمان با اجراي توافق از سوي ايران، طرف مقابل نيز اقدامات لازم را براي تدوين آيين‌نامه‌هاي لازم براي همه ابعاد به ويژه رفع تحريم‌هاي اقتصادي و ملي انجام دهد. روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر ضرورت درك دلايل واقعي گسترش تروريسم و ناامني در منطقه و جهان به ارائه راهكارهاي لازم در اين عرصه پرداخت و گفت: اگر ريشه‌هاي تروريسم را محو نكنيم، حتي در صورت موفقيت در مبارزه با آن در يك نقطه، ممكن است بلافاصله از منطقه ديگري سر برآورد. رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: چگونه است كه تروريست‌ها در عراق و سوريه مي‌توانند نفت استخراج كنند و بفروشند و پول آن را هم دريافت و در مسير تشديد اقدامات تروريستي خود هزينه كنند و با مشكلات تحريم هم كه برخي كشورها با آن مواجه هستند مواجه نشوند؟! دكتر روحاني افزود: اين اقدام آشكار گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق اين ترديد را ايجاد مي‌كند كه آيا همه كشورهاي مدعي، در مبارزه با تروريسم واقعاً جدي هستند؟ ديويد كامرون، نخست وزير انگلستان هم در اين ديدار تأكيد كرد كه لندن به تمامي تعهدات خود در برجام عمل خواهد كرد و اطمينان داريم ديگر طرف‌ها نيز به تعهدات‌شان عمل مي‌كنند. وي در خصوص اقدامات گروه‌هاي تروريستي در سوريه گفت: در مرحله نخست آنچه براي ما مهم‌تر است، انگيزه وحشيانه داعش است. كامرون افزود: فلسفه داعش توسعه خشونت و افراط است و ما حتي حركت‌هاي اوليه آن را در خيابان‌هاي لندن و پاريس و امريكا مشاهده كرده‌ايم.
  
همكاري ايران و روسيه راهبردي است
روحاني همچنين در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در ديدار با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه با اشاره به رايزني‌هاي خوب ايران و روسيه در خصوص مسائل منطقه‌اي و مبارزه با تروريسم افزود: اكنون افكار عمومي دنيا و بسياري از دولت‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه اگر مشكلات خاورميانه و از جمله تروريسم حل نشود، ساير مناطق را نيز به تدريج با مشكل مواجه خواهد كرد. دكتر روحاني همكاري ايران و روسيه را براي امنيت و ثبات منطقه راهبردي دانست. ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه نيز در اين ديدار با تسليت درگذشت تعداد زيادي از حجاج كشورمان در حادثه منا گفت: تعامل ايران و روسيه براي مبارزه با تروريسم و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي در سطح عالي قرار دارد. وي نقش دكتر روحاني را در حصول به توافق برجام ممتاز دانست و افزود: حق ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي و برداشته شدن كامل تحريم‌هاي ظالمانه مورد تأكيد مسكو است.
***   

تشكيل ستاد ويژه پيگيري واقعه منا به رياست روحاني
جلسه ستاد ويژه پيگيري واقعه منا عصر ديروز به رياست وي تشكيل شد و روحاني دستورات لازم براي ادامه پيگيري‌ها، تسهيل و سرعت در انتقال قربانيان و مصدومان واقعه منا را به دستگاه‌ها صادر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام روحاني در اين جلسه كه با حضور همه اعضاي اين ستاد برگزار شد، پس از استماع آخرين گزارش‌ها و بررسي نتايج پيگيري‌ها و عملكرد دستگاه‌هاي مسئول، دستوراتي براي ادامه كار ستاد صادر كرد. وي تسريع در انتقال پيكر مطهر جان‌باختگان اين فاجعه را اولويت نخست همه دستگاه‌هاي مرتبط عنوان كرد و خواستار به‌كارگيري همه ظرفيت‌ها و امكانات كشور و ادامه پيگيري‌هاي لازم اجرايي و حقوقي و همچنين مذاكرات با مقامات عربستان سعودي در اين راستا شد.  رئيس‌جمهوري، روشن شدن دقيق امور مفقودان حادثه و پيگيري وضعيت تك تك آنان را از ديگر وظايف ويژه اعضاي ستاد عنوان كرد و گفت: لازم است دستگاه ديپلماسي كشور تمام تلاش خود را براي تقويت همكاري عربستان سعودي با بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج به‌كار گيرد و اميدواريم با تلاش همه دستگاه‌هاي مرتبط، انتقال پيگيري جان باختگان و مصدومان با نهايت سهولت و سرعت انجام گيرد تا مرهمي بر آلام مصدومان و خانواده‌هاي عزيز جان‌باختگان باشد. روحاني همچنين تأكيد كرد:پيش بيني‌هاي لازم، تنظيم دقيق برنامه‌ها و حداكثر تسهيلات لازم براي بازگشت حجاج كشورمان نيز صورت پذيرد.





تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن