تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش براي تحکيم خانواده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲ب.ظ)
برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش براي تحکيم خانواده موج-وزيرآموزش وپرورش برنامه‌هاي نظام تعليم وتربيت براي تحکيم خانواده را در نشست کارگروه راهکارهاي کنترل و کاهش طلاق و افزايش ازدواج ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغرفاني گزارشي از اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي در دست اقدام اين وزارتخانه در زمينه تحکيم خانواده و فرهنگ‌سازي خانواده پايدار در چهار بخش«معاونت پرورشي و فرهنگي»، «سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي»،«انجمن اوليا و مربيان» و «معاونت تربيت بدني و سلامت» ارائه کرد و گفت:گزارش برنامه‌هاي انجام شده و در دست انجام وزارت آموزش و پرورش در حوزه خانواده پايدار با تاکيد بر سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تهيه شده و ما براي اجراي اين سند مهم، دو مسير را دنبال مي‌کنيم که يک مسير تدوين نقشه راه و تقسيم کار است و در مسير دوم هم همزمان به منظور جلوگيري از اتلاف فرصت‌ها سند را به بخش‌هاي مختلف وزارتخانه ابلاغ کرده‌ايم.
وي افزود: راهکار 4-6 سند تحول بنيادين به بحث خانواده اشاره مستقيم دارد و وزارت آموزش و پرورش به منظور اجراي اين راهکار در 4 بخش برنامه ريزي کرده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: بخش اول اين برنامه به تأليف کتب درسي و مجلات آموزشي مانند (رشد) اختصاص دارد که مباحثي مانند خانواده و تحکيم اين نهاد و مضرات طلاق به صورت غير مستقيم در اين مجموعه‌ها گنجانيده شده است.
عضوکابينه تدبيرواميدخاطرنشان کرد: در بخش دوم که معاونت پرورشي و فرهنگي مسئول آن است، به حدود شش و نيم ميليون دانش‌آموز که در معرض خطر تهديد طلاق هستند؛ مشاوره ارائه مي‌دهيم و هم چنين در اين بخش در اردوها و فعاليت‌هاي غيردرسي، نيز آموزش‌هايي در مورد موضوع خانواده ارائه مي‌شود.
فاني افزود: در بخش سوم که مربوط به انجمن اوليا و مربيان است به صورت مستقيم وارد بحث خانواده مي‌شويم و برگزاري حداقل 4 جلسه مشاوره و آموزش تحکيم بنيان خانواده در سال براي اولياي دانش‌آموزان توسط انجمن اولياء و مربيان برگزار مي‌شود که حدود 26 ميليون نفر مخاطب دارد، از اهم فعاليت‌هاي اين بخش است.
وي ادامه داد: در بخش چهارم و در معاونت تربيت بدني و سلامت، دفتر مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي راه اندازي شده و از مهم‌ترين مباحثي که در اين دفتر به صورت جدي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد، بررسي اثرات سوء فروپاشي خانواده در گسترش آسيب‌هاي اجتماعي مانند اعتياد، کودکان خياباني و...است.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به علت عمق و گستردگي تماسي که با خانواده‌ها دارد، مي‌تواند به خوبي در زمينه تحکيم خانواده تکاليف خود را انجام دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن