تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمك برخي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي روي زخم منا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نمك برخي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي روي زخم منا
نویسنده : مصطفي شاه‌كرمي 


حج امسال به خون نشست و عده‌اي به اسم آريايي، ايراني، ضدعرب، باغيرتي و آزادمنشي و دهها قيد و صفت ديگر هجمه‌اي ناجوانمردانه را كه نشانه ناآگاهي است، در شبكه‌هاي اجتماعي عليه حجاج بيت‌الله‌الحرام ايجاد كرده‌اند.
آلام و زخم‌هاي دل كساني كه در عزاي از دست دادن بهترين عزيزانشان در پي حادثه گزنده و بسيار تأسف‌انگيز منا، بر جان و روحشان افتاد با پيام تسليت آحاد مردم و رهبر معظم انقلاب تا حدودي تسكين پيدا كرده بود كه عده‌اي از روي تعصب كور يا تقليد متعصبانه به بهانه اينكه «چرا مردم با حج رفتن پول به جيب عرب‌هاي... مي‌ريزند» خروار خروار نمك را بر زخم دل داغدار خانواده‌هاي عزادار ايراني هوار كردند، كه «اي دوصد لعنت بر اين تقليد باد»! عده‌اي پا را فراتر نهاده و مي‌گويند «حقشان بود»!؟ چرا حقشان بود، چون رفتند تا اداي تكليف كنند؟! چون براي رفتن به «حج واجب» مرارت‌هاي زيادي را براي تهيه هزينه رفتن به حج در پس سال‌ها انتظار سپري كرده‌اند؟!
اين شبكه‌هاي اجتماعي گذشته از برخي محسنات و خوبي‌هايي كه دارند، دشنه‌اي شده‌اند در دست برخي كه هيچ اختيار و قدرتي در كنترل برخي هيجانات كاذب و لحظه‌ايشان ندارند. همين افرادي كه با پيام‌هاي غيرمنطقي و غيرعقلاني‌شان دل خلقي را مي‌آزارند يك وقتي براي كشته شدگان حادثه دروغين 11 سپتامبر گعده مي‌گيرند و شمع روشن مي‌كنند و هزار اداي ديگر در مي‌آورند! گاهي براي كشته شدن چند سگ ولگرد در فلان شهر كمپين و تجمع و... راه مي‌اندازند! گاهي هم براي كشته شدن چند هموطن بي‌گناهشان آن هم در حين انجام مناسك حج جوك مي‌سازند يا مي‌گويند «حقشان بود»! آيا اگر كسي از عزيزان خودتان هم جزو اين كشته شدگان بود، باز همين قدر سنگدلانه سخنراني مي‌كرديد؟!
آيا تنها پولي كه اين افراد براي حج رفتن پرداخت مي‌كنند عليه شيعيان استفاده مي‌شود؟! آن پول‌هايي كه در دوبي، تايلند، آنتاليا، اروپا و... خرج مي‌شود در راه تقويت شيعه و اسلام خرج مي‌شود؟! چرا با جهت دادن اين فاجعه بزرگ و غم‌انگيز به سمت دعواي عرب و عجم يا ايراني و غيرايراني مي‌خواهيد عقده‌هاي فروخورده‌تان را عليه اسلام و مردم دين باور كشورمان فرياد بزنيد! آيا از ايراني و آريايي بودن و فرهنگ و تمدن چند هزار ساله‌اش فقط توهين، فحش، ناسزا و دروغگويي را به ارث برده‌ايد؟ حاشا كه چنين رفتاري نه در فرهنگ و تمدن ايران وجود دارد و نه در قاموس مسلماني قابل يافتن است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن