تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816822671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسيدن به جامعه‌ دوستدار کودک از سياست هاي کلي دولت يازدهم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
رسيدن به جامعه‌ دوستدار کودک از سياست هاي کلي دولت يازدهم است موج- معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده مي‌گويد که سياست‌هاي کلي دولت يازدهم و اين معاونت، به سمت توانمندسازي تک‌تک اعضاي خانواده و تقويت کارکرد خانواده پيش مي‌رود، به‌ويژه سياست‌هايي که ما را به جامعهٔ دوستدار کودک مي‌رساند.
به گزارش خبرگزاري موج، شهيندخت مولاوردي در آستانه هفته ملي کودک درباره اين‌که تا چه حد کودکان جامعهٔ هدف مستقيم معاونت امور زنان و خانوده‌اند، گفت: اين معاونت جايگاهي ستادي با هدف هماهنگي بين دستگاه‌هايي مسوول در زمينهٔ کودک دارد: ما با پي‌گيري وظايف دستگاه‌ها و مديريت ظرفيت آن‌ها مي‌توانيم از ناهماهنگي‌ها، کم‌کاري‌ها، پراکنده‌کاري‌ها يا موازي‌کاري‌ها جلوگيري کنيم و تاثيرگذار باشيم.
مولاوردي درباره فعاليت اين معاونت در زمينه کودکان توضيح داد که به عنوان عضو مرجع ملي حقوق کودک، مباحث مربوط به حقوق کودکان را پيگيري مي‌کنيم، خصوصاً که عضو فعال اين مرجع هستيم و سعي داريم تا جايي که ممکن است تاثيرگذار باشيم.
او اين تاثيرگذاري را در حيطه‌هاي مختلف حقوقي، اقتصادي، اجتماعي، و فرهنگي مي‌داند و مي‌گويد که اين معاونت در حال بررسي مسائل کودکان است: تلاش مي‌کنيم که کودکان مورد غفلت واقع نشوند. به ويژه در مسائل حقوقي، اگر خلايي باشد، يا به مصوبه و قانون جديدي نياز شود، سعي مي‌کنيم با ارايهٔ لايحه به آن حوزه کمک کنيم.
معاون دکتر حسن روحاني همچنين به برنامه‌ها و رويکردهاي کلان دولت يازدهم اشاره کرده و مي‌افزايد: اگر برنامه‌هاي رييس جمهوري پيش روي ما باشد راهبردهاي آن مجموعاً اين نگاه خاص به کودکان را نشان مي‌دهد. مثلاً آموزش و‍ پرورش در بحث آموزش کودکان و نوجوانان برنامه‌هاي جديدي وجود دارد.
همچنين بر اساس اين راهبردها، کودکان بخشي از گروه هدف طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت و درمانند.
مولاوردي بر نقش حمايتي اين معاونت در زمينه کودکان تاکيد دارد و مي‌گويد: تاکنون از نهادهاي مدني و سازمان‌هاي مردم‌نهاد فعال در زمينهٔ کودکان کار و کودکان خياباني حمايت کرده‌ايم و تا جايي که شرايط مالي‌مان اجازه داده کمک‌هاي لازم را ارائه داده‌ايم.
معاون دکتر روحاني در آموز زنان و خانواده درباره ضرورت‌ها و تأثير برپايي هفتهٔ ملي کودک که از 15 تا 21 مهر برگزار مي‌شود، مي‌گويد: اين هفته يک فرصت و يک تلنگر است و مي‌تواند خيلي از واقعيت‌هايي را که شايد به دليل مشغله يا غفلت نمي‌بينيم يا نمي‌خواهيم ببينيم به ما يادآوري کند.
او تاکيد دارد که روز و هفتهٔ کودک، از آن «همهٔ بچه‌ها» است: بچه‌هاي خيابان، بچه‌هاي کار، بچه‌هاي معلول، بچه‌هاي بيمار، و به طور کلي تمام بچه‌هايي که صداي‌شان شنيده نمي‌شود. مي‌شود در اين هفته تريبون‌هايي براي شنيدن صداي همهٔ کودکان فراهم کرد.
بر اساس اين گزارش، امسال کانون با همکاري نهادهاي عضو شوراي برنامه‌ريزي هفتهٔ ملي کودک، برنامه‌هايي براي کودکان بستري در بيمارستان‌ها، کودکان معلول و داراي نيازهاي ويژه و همچنين کانون‌هاي اصلاح و تربيت پيش‌بيني کرده که در ايام هفتهٔ ملي و روز جهاني کودک، در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.
مولاوردي در همين حال به ضرورت ديگري نيز توجه دارد: اين روز و هفته يادآور کودکان جهان هم هست، کودکاني که حق دارند کودکي را تجربه کنند. خشونت‌ها و افراطي‌گري‌هايي موجود در منطقه را که کودکان و زنان اولين قربانيانش هستند، فراموش نکنيم؛ کودکاني را که در تمام دنيا قرباني شرايط ناعادلانهٔ اجتماعي‌اند؛ چراکه همه ما مسووليتي داريم تا کودکان دنيا بتوانند در فضايي سرشار از خوشبختي و محبت و تفاهم بزرگ شوند.
بر اساس اين گزارش، شعار محوري هفته ملي کودک امسال «دنيا با لبخند کودکان زيباست» تعيين شده، تا علاوه بر کودکان ايراني، برنامه‌هايي نيز با هدف توجه دادن دولت‌ها و مردم به صلح و آرامش کودکان سراسر جهان طراحي و اجرا شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن