تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812696839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقیقت های وحشتناک درباره بازی های رایگان


واضح آرشیو وب فارسی:9 صبح: دیجیتال > بازی - اخیرا مقاله ای درباره نوع سودآوری بازی های رایگان توسط یکی از تولیدکننگان سابق این بازی ها منتشر شده که حقایق زیادی را افشا می کند.بحث های زیادی اخیرا درباره بازی های «رایگان» صورت گرفته است که اکثریت بازی های پلتفرم های موبایل را در دست دارند. این دسته از بازی ها شما را با دانلود اولیه رایگان به دام می اندازند و سپس در هنگام بازی در مقادیر کم از شما پول میگیرند. اگرچه در این رابطه بارها بر علیه گوگل و اپل شکایت هایی صورت گرفته که جلوی عوامل سواستفاده آمیز این جریان را بگیرند اما آنها هم چنان بسیار پر رونق هستند، برنامه هایی مانند Game of War ، Clash of Clans ، Candy Crush در صدر جدول پرسود ترین بازی ها قرار دارند. بیشتر کسانی که در این باره مقاله ای می نویسند تمرکز خود را به روی کاربران می گذارند که چه گونه ارزش های غلط این بازی ها باعث شده است که اعتماد بین کاربران و توسعه دهندگان بازی های رایگان خدشه دار شود. توجه کمتری به آن طرف معادله یعنی توسعه دهندگان بازی ها شده است. یک مقاله که در سایت TouchArcade توسط یکی از تولید کنندگان این مدل بازی ها منتشر شده که نمی خواسته نامش فاش شود. او سعی داشته که در این مقاله شفاف سازی کند و از پشت پرده این بازی های بسیار سودآور پرده برداشته است. حقیقت حتی از آن چیزی که بیشتر ما تصور می کردیم وحشتناک تر است. به خاطر اینکه نویسنده این مقاله ترجیح داده که گمنام بماند، ممکن است او را جدی نگیرید، اما سایت Touch Arcade یک سایت معروف و منبع خبری قوی در زمینه بازی های تلفن همراه است، که باعث می شود اعتبار این نوشته بالا برود. نویسنده خودش را به عنوان «یک تولیدکننده در شرکت های بازی های رایگان» معرفی می کند که برای چندین شرکت بزرگ کار کرده است. شما تقریبا با یکی از بازی هایی که او در حد زیادی در تولیدش نقش داشته است، بازی کرده اید یا اکنون با آنها بازی می کنید. او در اصل یک تولید کننده بازی های مخصوص کنسول بوده است که در روز های اولیه تولید iPhone به شرکت بازی های موبایل پیوسته و شاهد تکامل این صنعت بوده که امروز به اینجا رسیده است. یکی از بخش هایی که بسیار ناراحت کننده به نظر می رسید، استفاده از اطلاعات شخصی کاربران توسط توسعه دهندگان است که سعی دارند کاربران را برای درآمد زایی در داخل برنامه مورد هدف قرار بدهند: «ما می خواهیم بدانیم چه گونه باید شما را هدف قرار بدهیم، چون ما و همکارانمان همه چیز را درباره شما می دانیم. از محل زندگی، سطح درآمد، روابط، تیم های مورد علاقه ورزشی و دیدگاه سیاسی شما خبر داریم. می دانیم که شما کجا کار می کنید و چه زمانی به سر کار می روید. می توانیم هنگامی که شما در تعطیلات بلند مدت خود به سر می برید شما را برای شروع آماده می کنیم. ما به شما تسلط داریم.» همانطور که همیشه این داستان مشابه رخ می دهد، در ابتدا این کار کاملا بی غرض و معصومانه شروع شد. توسعه دهندگان سعی کردند که رفتار کاربران را زیر نظر بگیرند تا بازی هایشان را تا حد ممکن لذت بخش و قابل دسترس بسازند. در ابتدا فقط به آنها قدرت می داد تا بتوانند سطح دشواری مراحل خاص را تغییر دهند و «بازی را در جهان خارج متعادل سازند.» مشکل جایی شروع شد که مهندسان نه تنها به داده های مربوط به بازی بلکه به اطلاعات آماری که چه زمانی کاربران مشغول بازی هستند نیز توجه کردند. «در طول یکی از جلسات فردی که مسئول وبسایت ما بود، اطلاعات جالبی را در اختیار ما گذاشت. او به آمار وبسایت دقت کرد و تمام ارتباطات به فایل JSON (که مسئول رفتار های کاربران در هنگام بازی بود) را زیر نظر گرفت. در حالی که او و یا تیم ما هیچ اطلاعی از این قضیه نداشتیم او آمار DAU (کاربران فعال روزانه) را نیز در اختیار داشت. برای تیم تولید و مهندسی این اطلاعات بسیار با ارزشی بود. که به شما اجازه می داد آمار تعداد علاقه مندان به بازیتان را اختیار داشته باشید و این احساس خوبی برای ما به وجود می آورد. اما مدیر آن شرکت طرف دیگر این آمار را می دید.» مانند هنگامی که کوسه ها بوی خون به مشامشان می رسد، مدیران سطح بالا تمایل زیادی داشتند تا به این داده ها که کجا، کی و چه گونه کاربرانشان مشغول انجام دادن بازی هایشان هستند، دسترسی پیدا کنند. آنها فهمیدند که می توانند با این داده ها کاربران را متقاعد کنند که چیزهای بیشتری بخرند و یا دوستانشان را نیز به سمت این بازی ها بکشانند. تمام تمرکز به روی کوسه هایی بود که در واقع کاربران اقلیتی به حساب می آمدند که می توانستند تا حد زیادی در این بازی های رایگان پول مصرف کنند و سود آور باشند. «با گذشت زمان بازی های رایگان کاملا رونق گرفتند. من از شرکتی به شرکت دیگر می رفتم و با هر پروژه جدید کمتر تمرکز به روی این قضیه بود که ما چه گونه می توانیم کارهای جالبی بکنیم بلکه چه گونه می توانیم کاربرانی را مورد هدف قرار دهیم که کوسه های بیشتری را داشته باشیم، سود دهی مان را بیشتر کنیم و کاربرانی را انتخاب کنیم تا جایی که می توانیم تبلیغات خود را برای آنها پخش کنیم.» استفاده از فیس بوک نقطه عطف این بازی ها به حساب می آمد. مانند بازاریاب های دیگر محصولات، توسعه دهندگان اطلاعات غنی فیسبوک را استخراج می کنند تا تصویر بسیار نزدیکی از شما داشته باشند که چه گونه بازی هایشان را انجام می دهید، در آن زمان می توانند هشدار های موبایلتان و یا آیتم های مخصوص خریدشان را به گونه ای تنظیم کنند که درصد احتمال خرید شما بالا برود. حتی اگر از فیسبوک استقاده نمی کنید، ارتباطات شما اطلاعات زیادی درباره شما در اختیار آنها می گذارد. همانطور که افشاگری های ادوارد اسنودن درباره NSA نشان می داد، به راحتی امکان دارد که فقط از آمار ارتباطات و مبادلات بتوان تصویر کامل از یک فرد را حتی بدون داشتن محتوای واقعی به وجود آورد. حتی اگر شما یک کوسه نباشید، کمین کردن آنها به سطح بالاتری می رود. «اگر شما به اندازه کافی پول خرج کنید. ما با شما دوست می شویم. نه به صورت واقعی بلکه با یک حساب کاربری جعلی. قبل از اینکه با شما دوست شویم اطلاعات زیادی درباره شما به دست آوردیم، وقتی به ما اجازه بدهید. کلید قلمرو در دست ماست. ما از همه چیز استفاده می کنیم تا راهی برای فروختن به شما پیدا کنیم.» نویسنده در ادامه مثالی می آورد که یک کوسه به خصوص در عربستان زندگی می کرد اما عاشق فوتبال آمریکایی بود، آنها کالا های مجازی بر اساس تیم های مورد علاقه اش را ایجاد کردند تا به او بفروشند. همان داده هایی که روزی برای بالابردن لذت بازی استفاده می شد، امروزه برای بالابردن سوددهی استفاده می شود. بعضی از توسعه دهندگان تا حدی پیش می روند که حاضر هستند نقشه بازی را نیز تغییر بدهند. «ما کاری می کنیم که بازی مانند دفعه قبلی که این بازیکن IAP خرید، پیش برود. آیا یک مرحله خیلی دشوار بود؟ الان همه آنها به یک اندازه سخت خواهند بود.» اگر باعث می شود که احساس خوبی نداشته باشید تنها راه شما این است که کلا آن ها را فراموش کنید. چیزی به عنوان بازی رایگان وجود ندارد. از کیف پولتان استفاده کنید و بازی ها را خریداری کنید وگرنه تولید کنندگان به راه هایی دست می زنند تا از شما برای سود دهی بیشتر سواستفاده کنند. منبع: Digitaltrends


یکشنبه ، ۵مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: 9 صبح]
[مشاهده در: www.9sobh.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن