تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815317535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمريكا و صهيونيست نگران بيداري ملتهاي اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آمريكا و صهيونيست نگران بيداري ملتهاي اسلامي هستند
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: فتح خرمشهر بزرگترين پديده تاريخي ايران و بر جامعه، ملتهاي اسلامي منطقه خاور ميانه و مسلمانان جهان تاثير گذار بود.


به گزارش سرويس سياسي برنا، سردار سرلشكر سيد يحيي رحيم صفوي در دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان تصريح كرد: فتح خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس به رهبري حضرت امام (ره) بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بزرگترين پديده تاريخي و تاثير گذار بر جامعه و تاريخ معاصر ايران و حتي جوامع وملتهاي اسلامي منطقه خاور ميانه و مسلمانان جهان بود.

وي افزود: اين پديده تاريخي در گستره زماني باعث تغيير و تحولات سياسي، اجتماعي و فرهنگي در داخل و خارج از كشور شد.

سردار صفوي اظهار داشت: فتح خرمشهر موضوعي نيست كه در گذر زمان فراموش شود. بلكه اين پيروزي بر شكل گيري هويت انقلابي و اسلامي جديد ملت بزرگ ايران و شكل گيري نهضت مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين تاثير گذار بود كه نمونه آن در پيروزي حزب الله بر رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه رقم خورد.

وي اظهار داشت: امروز آمريكاييها و صهيونيستها نگران بيداري ملتهاي اسلامي وامواج توفنده استكبار ستيزي و ظلم ستيزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) مقام معظم رهبري هستند كه 1 ميليارد و نيم مسلمان را به استقامت و ايستادگي در برابر ظلم و سلطه فراخوانده است.

دستيار مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در ادامه با تبيين وضعيت محيط منطقه اي و جهاني در هنگام وقوع جنگ تحميلي و شكل گيري ائتلاف نانوشته ابر قدرت هاي شرق و غرب و برخي كشورهاي مرتجع و عربي خاورميانه در حمايت از صدام و رويارويي با ملت ايران، خاطر نشان كرد: صدام، با جاه طلبي و تجاوز گري گسترده در پي دستيابي به قدرت برتر منطقه و ايفاي نقش ژاندرمري خليج فارس بود و در اين راستا قدرت منسجم سياسي نظامي جهاني را آن هم در دوران جنگ سرد به عنوان عقبه و پشتيبان خود در عرصه اشغال و تجاوز به ايران اسلامي با خود همراه ساخته بود.

وي ادامه داد: رزمندگان سپاه و ارتش از نيمه دوم سال 60 با طراحي و اجراي چهار عمليات بزرگ و گسترده در طول هشت ماه، از شكست حصر آبادان تا آزاد سازي خرمشهر ضربات مهلكي را به ماشين جنگ عراق وارد و پيروزي هاي پي در پي ايران تزلزل آشكاري را در بدنه سياسي – نظامي رژيم بعثي عراق و حاميان آن ايجاد كرد.

سرلشكر صفوي با ستايش حضور موثر و سر نوشت ساز دانشجويان رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس و تعظيم نسبت به بيش از 3 هزار دانشجوي شهيد تاكيد كرد: حماسه بزرگ آزادي خرمشهر به دست تواناي فرزندان برومند و شجاع ملت ايران، از جمله دانشجويان فداكار، و ايثاگر، تمامي معادلات و محاسبات سياسي نظامي ابر قدرت ها و پيش بيني هاي حاميان منطقه اي صدام را بر هم زد و در ميدان نبرد همه معادلات را به نفع ايران تغيير داد.

وي افزود: پديده فتح خرمشهر براي ملت ما آموزنده و فراموش نشدني بوده و در هر زمان منشا استقامت و پايداري در برابر زور گويان و سلطه جويان تاريخ خواهد بود.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با تاكيد بر اينكه فرهنگ استقامت و آگاهي بخشي انقلاب بزرگترين قدرت در مقابل دشمنان اسلام است، ابراز اميدواري كرد: دانشجويان با مطالعه فرهنگ و تاريخ دفاع مقدس، تداوم بخش راه جاودان شهيدان باشند.

سردار صفوي در پايان به عبرت آموزي از حوادث پس از جنگ تحميلي عراق عليه ايران اشاره كرد و گفت: سرنوشت نكبت بار صدام و سرنگوني رژيم بعثي عراق به دست ظالم بزرگتري مثل آمريكا و فرو رفتن كشتي سياسي نظامي آنها در باتلاق هاي عراق و تجزيه اتحاد جماهير شوروي به پانزده جمهوري مستقل و اشغال كويت را بايستي مايه عبرت ملت ها و دولتهاي منطقه و جهان دانست يعني آنهايي كه در مقابل امام حق و ملت بزرگ ايران ايستادند و دويست هزار نفر را شهيد و بيش از 300 هزار نفر را جانباز كردند، هم اكنون دچار اين صدمات شده اند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن