تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش اختيارات استان‌ها به معنای افزايش اختيارات استانداران نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: افزايش اختيارات استان‌ها به معنای افزايش اختيارات استانداران نيست
استاندار اصفهان گفت: مفهوم افزايش اختيارات استان‌ها، افزايش اختيارات استانداران نيست، گفت: مفهوم آن افزايش اختيارات مقامات استان در بخش‌ها و دستگاه‌هاي مختلف است.
رسول زرگرپور در جلسه‌اي كه پيرامون افزايش اختيارات استان‌ها در امور اجرايي دولت و با حضور مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان برگزار شد، اظهار داشت: در طول سال‌هاي بعد از انقلاب برقراري توازن بين اختيارات مقامات استاني و ملي يكي از مباحثي بوده كه در همه دولت‌ها مطرح شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اينكه مقامات ملي به دليل اينكه مسووليت‌هاي بيشتري دارند بايد اختيارات بيشتري نيز داشته باشند، افزود: علي رغم اين موضوع بايد يك توازني بين مسووليت‌ها برقرار باشد.
وي اضافه كرد: مسوولين استاني بايد در بحث توازن منطقه‌اي و انتظاراتي كه از آن‌ها در قبال اين مسووليت‌ها وجود دارد، پاسخگو باشند و در اين راستا بايد اختياراتي به مسوولين استاني داده شود.
رسول زرگرپور با بيان اينكه در تمام برنامه‌هاي پنج ساله در خصوص برقراري اين توارن و افزايش اختيارات يك يا دو ماده آورده شده است، عنوان كرد: برخلاف اين موار،د به دلايل مختلف تا به امروز اختيارات مقامات استاني كمتر شده و اختيارات مقامات ملي افزايش يافته است.
زرگرپور تصريح كرد: در طول يكسال گذشته افزايش اختيارات استان‌ها، از مواردي بوده است كه استانداران سراسر كشور در همايش‌هاي خود پيگيري مي‌كردند.
مدير ارشد استان با اشاره به اينكه مفهوم افزايش اختيارات استان‌ها، افزايش اختيارات استانداران نيست، گفت: مفهوم آن افزايش اختيارات مقامات استان در بخش‌ها و دستگاه‌هاي مختلف است.
استاندار اصفهان افزود: مجموعه‌اي از اين اختيارات تهيه و در اجلاس مشترك استانداران و هيأت دولت ارائه شد كه بخشي از اختيارات وزارتخانه‌ها به مديران استان تفويض و توسط هيأت دولت ابلاغ شد.
وي با اشاره به اينكه اختيارات ابلاغ شده كمتر از انتظار استانداران بود، گفت: در اجلاس اخير استانداران و هيأت دولت مجددا اين موضوع پيگيري شد و مقرر گرديد كه تا پايان امسال اختياراتي را كه دستگاه‌ها استاني مي‌توانند در اختيار بگيريند از طريق وزرا و وزارتخانه‌ها احصا شود و مجددا مجموعه اين پيشنهادات به هيأت دولت برود و هيأت دولت نيز مجدداً تصميم گيري و ابلاغ نمايد.
رسول زرگرپور با اشاره به مرور اختيارات تفويض شده در اين جلسه، اظهار داشت: اختيارات خوبي تفويض شده است ولي انتظارات مديريت استان را در بخش ميراث فرهنگي، محيط زيست، آب، برق، گاز و صنعت برآورده نمي‌كند.
زرگرپور با تاكيد بر اينكه دستگاه‌ها بايد تا پايان اين ماه اختياراتي را كه فكر مي‌كنند براي تسهيل در كارها و سرعت بخشيدن به پاسخگويي به مردم و رشد و توسعه استان نياز دارند را احصا كنند، عنوان نمود: اختيارات احصا شده بايد هم به وزارتخانه‌هاي مربوطه و هم به مديريت استان ارسال شود تا استانداران بتوانند در اجلاس بعدي خود با هيأت دولت مطرح كنند.
وی اظهارداشت: اختيارات بايد به گونه‌اي به مسوولين استان تفويض شود كه آن ها بتوانند در پاسخگويي به مردم با سرعت، صحت و شتاب بيشتري برخورد كنند و مقداري از بروكراسي موجود استان كاهش يابد.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن