تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس شركت سهامي فرش ايران: نوآوري و خلاقيت عامل رونق صنعت فرش است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس شركت سهامي فرش ايران: نوآوري و خلاقيت عامل رونق صنعت فرش است
داخلي. اقتصادي. فرش
رييس شركت سهامي فرش ايران گفت: ايجاد نوآوري و خلاقيت در توليدات فرش دستباف عامل مهم موفقيت و رونق اين صنعت است و موجب افزايش صادرات آن در بازارهاي جهاني مي‌شود.

"جلال‌الدين بصام" روز دوشنبه در حاشيه نمايشگاه فرش دستباف مشهد در يك نشست خبري افزود: از مهمترين مشكلات توليد فرش دستباف كشورمان فقدان تنوع توليدات و تطبيق نداشتن با سلايق بازار از جمله بازارهاي جهاني است.

به گزارش ايرنا وي گفت: توليد فرش مبتني بر نقشه‌هاي قديمي و سنتي در كاهش فروش و رقابت پذيري آن در بازارهاي داخلي و جهاني موثر بوده و ايجاد طرحهاي ابتكاري و نو و متكي بر سلايق بازار در افزايش فروش و ارزش افزوده توليدات فرش دستباف در بازارهاي داخلي و جهاني بسيار تاثير گذار است.

وي اضافه كرد: شركت سهامي فرش ايران براي رفع اين مشكل، گروهي را به كشورهاي مختلف و به خصوص نمايشگاههاي مختلف فرش در سطح جهان اعزام كرده و يا اعزام مي‌كند و اين گروه ضمن بررسي سلايق مشتريان، آنها را جمع‌آوري و به توليدكنندگان داخلي ارايه مي‌دهند.

وي بدون توضيح بيشتر بيان كرد: قيمت تمام شده فرش دستباف سال گذشته نسبت به سال ‪ ۲۰ ،۱۳۸۵‬الي ‪ ۱۰۰‬درصد افزايش داشت و اين معضل موجب كاهش چهار الي ‪ ۲۰‬درصدي صادرات فرش ايران در اين مدت شد.

وي تعداد بافندگان فرش دستباف را در سطح كشور طي پارسال يك ميليون و ‪ ۱۰۰‬هزار نفر ذكر كرد و گفت: با توجه به شرايط سخت زمستان پارسال و خسارات بسيار خشكسالي بر بخش كشاورزي پيش بيني مي‌شود تعداد بافندگان و فعالان اين بخش امسال به يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار تن افزايش يابد.

وي بدون توضيح بيشتر گفت: ميزان توليد سالانه فرش در كشور از پنج ميليون و ‪ ۸۰۰‬متر در سال ‪ ،۱۳۸۵‬سال گذشته به پنج ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار متر مربع كاهش يافت.

رييس شركت سهامي فرش ايران گفت: از مجموع توليدات فرش كشور در پارسال، دو ميليون و ‪ ۱۰۰‬هزار مربع صادر شده و بقيه به مصرف داخلي رسيد.

بصام پيش بيني كرد: با توجه به مسائل مطرح شده، مجموع توليد فرش در سطح كشور امسال به پنج ميليون و ‪ ۸۰۰‬هزار متر مربع افزايش يابد.

معاون مركز ملي فرش ايران هم در اين جلسه گفت: بر اساس توافق حاصله ميان مركز ملي فرش دستباف و سازمان توسعه تجارت، سهم فرش دستباف از جوايز صادراتي طي پارسال و امسال بر مبناي پنج درصد ارزيابي مي‌شود.

"محمدرضا عابد" افزود: سهم پنج درصدي فرش دستباف در جوايز صادراتي در بودجه سال ‪ ۸۷‬هم لحاظ شده و در لايحه بودجه سال جاري ‪ ۲۵‬ميليارد ريال اعتبار براي مركز ملي فرش پيشنهاد شد.

عابد خاطر نشان كرد: افزايش قيمت مواد اوليه از ديگر مشكلات توليد فرش دستباف ايران است كه در افزايش قيمت تمام شده آن نقش دارد لذا دولت با پرداخت يارانه خريد مواد اوليه، از توليدكنندگان اين بخش حمايت مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: دولت در قالب طرحي از توليدكنندگان فرش دستباف از جمله در قالب مجتمع‌هاي فرش بافي حمايت مي‌كند.

او گفت: بر اين اساس به هر يك از دارندگان مجتمع‌هاي فرش بافي كه ‪۷۰۰‬ متر زمين و ‪ ۳۰۰‬متر زيربنا به همراه ‪ ۲۰‬دار قالي بافي داشته باشند، ‪۵۰۰‬ ميليون الي سه ميليارد ريال تسهيلات پرداخت مي‌شود.

سومين نمايشگاه فرش دستباف ايران با شركت ‪ ۶۰‬شركت‌كننده داخلي پنجم لغايت دهم خردادماه جاري در محل نمايشگاه بين‌المللي مشهد داير است.

شركت‌كنندگان در اين نمايشگاه توليدات خود را در زمينه‌هاي مختلف از جمله انواع فرش دستباف، تابلوفرش، گليم، گبه و جاجيم در فضايي به وسعت شش هزار مترمربع در معرض ديد عموم قرار داده‌اند.ك/‪۳‬
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن