تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820159105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتغالي مغرور باز هم خبرساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: پرتغالي مغرور باز هم خبرساز شد


فوتبال- علي جوادي:
مربي پرتغالي باز هم براي دنياي فوتبال خبرساز شد. انگار خوزه مورينيو با خود عهد بسته كه هر چند روز يك بار، داستاني تازه براي صفحه اول روزنامه‌ها بنويسد

مورينيو بلافاصله پس از قهرماني با پورتو در ليگ قهرمانان اروپا به چلسي پيوست‌ و تقريبا از همان زمان حاشيه‌سازي‌هاي اين مربي براي دنياي فوتبال آغاز شد.

مردي كه نام كامل او خوزه ماريو دوس سانتوز فليكس مورينيو است، در 26 ژانويه 1963 در ستوبال پرتغال به دنيا آمد. كودكي او چندان پر از خاطره‌هاي فوتبالي نبود و به همين دليل در كارنامه‌اش به هيچ عنوان بازي در تيم‌هاي حرفه‌اي ديده نمي‌شود. كار به عنوان مترجم در بارسلونا چندان به مذاق او خوش نيامد چون كارنامه‌‌اي براي او محسوب نمي‌شد. سرانجام توانست در سال 2000 به عنوان مربي در بنفيكا مشغول شود؛ اما اين باشگاه را هم به هواي نفر اول بودن در باشگاهي كوچكتر رها كرد. 2 سال مربيگري در ليريا، سكوي پرتاب او به سمت يكي از 2 باشگاه پرطرفدار پرتغال شد و او در سال 2002 به پورتو پيوست.

قهرماني در ليگ برتر پرتغال با شانس او در قرعه‌كشي ليگ قهرمانان فصل بعد همراه شد تا او مرحله‌هاي ليگ قهرمانان را با بازيكنانش طي كند. بازيكناني كه دكو، كارواليو، بوسينگوا، كاشتينيا، مانيش، فريرا، و نونو والنته و خيلي‌هاي ديگردر آن حضور داشتند. پيروزي قاطع 3 بر صفر بر موناكو پايان فصل 2004-2003 بود تا مورينيو را همراه بازيكنانش به تيم‌هاي بزرگ اروپا بفرستد. اين پيروزي در حالي رقم خورد كه 56 درصد بازي دراختيار موناكو بود؛ اما مورينيو آنقدر هوشيار بود كه تيمش را در عين برتري عددي حريف در ميدان، پيروز كند.

حضور در چلسي اگرچه در ابتدا شيرين بود و آبي‌هاي لندني را پس از نيم قرن به قهرماني ليگ برتر انگليس رساند؛ اما ناكامي در ليگ قهرمانان چيزي نبود كه رومن آبراموويچ پولدار از آن بگذرد. بالا گرفتن اختلافات او و آبراموويچ باعث جدايي اين مربي از چلسي شد تا گرانت جاي او را بگيرد. فردي كه چند روز پيش فقط چند ثانيه تا بزرگترين افتخار زندگي خود فاصله داشت و تري، با هدر دادن پنالتي تمام روياهاي او را به باد داد و باعث اخراج او از چلسي شد. مورينيو كه يك سال پيش از چلسي اخراج شد تاكنون تيم‌هاي بزرگي را براي خود نشان كرده كه هر بار به دليلي حضور او در آن باشگاه را منتفي كرده است.

حتي برخي از مديران اصلا راضي به گفتگو با او نشدند تا او كه گفته مي‌شد حتي يك هفته هم بيكار نمي‌ماند و با توجه به شرط باشگاه چلسي براي پرداخت همه حق و حقوق او (كار نكردن در ليگ برتر تا يك سال) بلافاصله در يكي از ليگ‌هاي ايتاليا يا اسپانيا به كار گرفته مي‌شود، پس از يك سال هنوز به دنبال تيم بگردد.

داستان تازه
ايميل مورينيو به ميشل اسين كه ناخواسته به مطبوعات انگليس كشيده شد، جنجال تازه خوزه براي اهالي فوتبال بود. او براي اسين نوشت تا يك روز ديگر به اينتر ميلان ايتاليا خواهد پيوست. اين ادعا درست چند روز پس از قهرماني اينتر در ليگ سريA ايتاليا مطرح شد. طبق آنچه اسين به روزنامه سان گفته بود، مورينيو معتقد است موراتي مرد همه كاره اينتر، ديگر همكاري با روبرتو مانچيني را به صلاح دو طرف نمي‌داند و به همين دليل به دنبال فرد ديگري براي كسب افتخارات اروپايي است. البته در اين ميان پيشنهادهاي مختلف براي مانچيني را هم نبايد نماديده گرفت.

بايد ديد موراتي با چه هدفي مورينيو را كه با وجود همه ابزارهاي لازم، در كسب موفقيت اروپايي براي چلسي ناكام مانده بود را براي تيم خود انتخاب كرده است. شايد هم اين، پروژه‌اي تازه براي مورينيو است تا خود را بر سر زبان‌ها بيندازد.

گاتزتا: خوزه مي‌آيد
روزنامه گاتزتا دلواسپورت در اين باره نوشت: با توجه به مشخص نبودن وضعيت روبرتو مانچيني در تيم اينترميلان خبرهاي زيادي در مورد رفتن سرمربي سابق چلسي به اين تيم گزارش شده است. او به نراتزوري‌ها مي‌پيوندد.

مانچيني هنوز موضع خود را مشخص نكرده است و ممكن است در تابستان از اينتر برود. در همين حال مورينيو كه بي‌كار و منتظر تيم جديدي است، به اسين گفته فردا با اينترميلان قرارداد امضا خواهد كرد.

گاتزتا در ادامه گزارش خود: مورينيو بعد از فينال ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي اروپا با ارسال پيامي الكترونيك به اسين نوشت: ميشل همه شما با وجود شكست مقابل منچستريونايتد بازيكنان بزرگي هستيد. دوشنبه با اينترميلان قرارداد امضا مي‌كنم و اميدوارم روزي تو هم به اينتر بيايي.

مورينيو در حالي براي پيوستن اسين به اينتر ابراز تمايل كرده كه بازيكن مورد علاقه او يعني فرانك لمپارد تنها چند روز پيش با عقد قراردادي 4 ساله به اينتر پيوسته و گاتزتا حتي اين قرارداد را هم، سفارش مورينيو تلقي مي‌كند.

گاردين: مورينيو برمي‌گردد
در شرايطي كه رسانه‌هاي ايتاليايي، خوزه مورينيو را در اينتر مي‌بينند، روزنامه گاردين در مصاحبه‌اي جنجالي اين سرمربي پرحاشيه را به چلسي برمي‌گرداند.

گاردين در گفت‌وگو با مورينيو از اين مربي اعتراف گرفت كه آبراموويچ پس از اخراج گرانت، با او تماس گرفت و ضمن پيشنهاد قراردادي نجومي، اتومبيلي 2ميليون يورويي را هم به او پيش‌كش كرد.

گاردين پس از اين گفت‌وگو نتيجه‌گيري كرد مورينيو حتي اگر براي تسويه حساب با برخي افراد در ليگ برتر هم باشد، به چلسي برمي‌گردد.

رنجرز، قهرمان جام حذفي اسكاتلند
تيم فوتبال گلاسگو رنجرز كه در ليگ برتر اسكاتلند مقهور قدرت سلتيك شده بود، در فينال جام حذفي اين كشور به برتري رسيد تا فاتح جام حذفي اين اسكاتلند شود.

رنجرز در فينال، حريف دسته اولي خود كويينز آو ده سوت را با نتيجه 3 بر 2 شكست داد و قهرمان شد. رنجرز كه 3 روز پيش، قهرماني ليگ برتر اسكاتلند را به همشهري و رقيب ديرينه خود سلتيك داداه بود، در جام حذفي جبران مافات كرد و فاتح جام شد تا كمي تماشاگران خود را آرام كند.

دوگل كريس بويد، كمك بزرگي به رنجرز بود تا اين تيم در برابر حريف ناشناس خود به برتري برسد.رنجرز كه اين فصل تا فينال جام يوفا هم پيش رفته و در فينال، جام را به ‌زنيت سن‌پترزبورگ واگذار كرده بود، اين بار ديگر نمي‌خواست مانند دو جام ليگ برتر اسكاتلند و جام يوفا، در روز آخر مغلوب شود و با حمايت تماشاگران خودي، به پيروزي سيد.

گرانت اخراج شد
سرانجام مردي كه هيچ سابقه‌ پرافتخاري در كارنامه مربيگري او ديد نمي‌شد و به دليل روابط خوبش با رومن آبراموويچ، جاي خوزه مورينيو را در چلسي گرفته بود، از اين تيم اخراج شد.
آورام گرانت كه به دليل اختلاف نظر موريبنيو با آبراموويچ و در نهايت با اخراج مورينيو توسط مالك روسي باشگاه، به سرمربيگري چلسي رسيده بود، عصر ديروز از اين باشگاه اخراج شد.

نكته جالب در اين ماجرا رابطه او با جان تري كاپيتان چلسي بود. او در روزهاي ابتدايي حضور در چلسي توسط بازيكنان اين تيم پذيرفته نمي‌‌شد و پس از گفتگوي طولاني با جان تري، رضايت او را جلب كرد تا كاپيتان، بازيكنان را به ادامه كار در اين تيم راضي كند.

اما تقدير اين گونه نوشته شده بود كه همين بازيكن با از دست دادن آن پنالتي سرنوشت‌ساز در فينال ليگ قهرمانان، ناخواسته مقدمات اخراج او را از باشگاه فراهم كند.
باشگاه چلسي در اطلاعيه‌اي كه در سايت رسمي اين باشگاه منتشر شده، اعلام كرد كمتر از يك هفته ديگر سرمربي جديد اين تيم معرفي خواهد شد.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 13:41 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 18:23 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 18:20
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن