تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806711548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي جديد نفتي در تهران به سرمايه‌گذاران خارجي معرفي خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۳ب.ظ)
آبان؛ قراردادهاي جديد نفتي در تهران به سرمايه‌گذاران خارجي معرفي خواهد شد موج - وزير نفت گفت: کنفرانس معرفي قراردادهاي جديد نفتي (IPC) به جاي لندن در تهران برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، بيژن زنگنه، وزير نفت، با اشاره به اين‌که قراردادهاي جديد نفتي آبان امسال در تهران به سرمايه‌گذاران خارجي معرفي خواهد شد، گفت: در کنفرانسي که در تهران برگزار مي‌شود پروژه‌هايي که قرار است در قالب اين قرارداد توسعه پيدا کنند به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.
وي با تاکيد بر اين‌که اصل اين کنفرانس به جاي لندن در تهران برگزار خواهد شد، تصريح کرد: شرکت‌هايي که از اجلاس تهران جا ماندند مي‌توانند در اجلاس لندن حضور پيدا کنند.
وزير نفت پيش‌تر نيز درباره آخرين وضع تصويب اين قرارداد در هيأت وزيران گفت: قراردادهاي جديد نفتي حداکثر ظرف دو هفته آينده در هيأت دولت تصويب مي‌شود.
پيش بيني مي‌شود با توجه به رقابت شرکت‌هاي براي حضور در صنعت نفت ايران، کنفرانس نفتي تهران نيز با استقبال شرکت‌هاي خارجي روبرو شود.
وزارت نفت با هدف تسريع در توسعه ميدان‌هاي نفت و گاز، جبران کم کاري سال‌هاي گذشته در ميدان‌هاي مشترک و وارد کردن فناوري‌هاي نوين اقدام به طراحي مدل جديد قراردادهاي نفتي کرد که به دليل تحريم، معرفي آن به سرمايه‌گذاران و شرکت‌هاي خارجي با تأخير همراه شده است.
بر اساس اين گزارش، هم انديشي قرارداد جديد نفتي ايران (IPC) اسفندماه ۹۲ با حضور شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي در تهران برگزار شد؛ در قراردادهاي موسوم به IPC قرار بر اين است که حلقه‌هاي مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و توليد) به صورت يکپارچه واگذار شوند تا شرکت‌هاي خارجي با چنين قراردادي، انگيزه‌اي براي حضور در صنعت نفت ايران داشته باشند. در اين نوع قرارداد مالکيت مخزن قابل انتقال نيست و مالکيت آن واگذار نمي‌شود و توليد صيانتي از مخزن، يکي از مهم‌ترين مباحث در اين قراردادها است.
در اين مدل از قرارداد، عمليات اکتشاف به پيمانکار واگذار مي‌شود و بايد سعي شود شرکت‌هاي خارجي به مناطق پر ريسک صنعت نفت وارد شوند زيرا قاعده در دنيا اين است که هزينه سنگين اکتشاف را شرکت‌هاي خارجي تأمين کنند و نبايد هزينه‌هاي ملي صرف مخارج اکتشاف شود.
انتقال فناوري و شفافيت مالي يکي از مهم‌ترين مباحث قراردادهاي جديد (IPC) است که بر اساس آن قرار است در قراردادهاي جديد، کارشناسان ايراني در کنار شرکت‌هاي سرمايه‌گذار خارجي قرار گيرند تا با آخرين فناوري‌هاي روز دنيا آشنا شوند. ضمن اين‌که بايد خود نيز در اين انتقال و دريافت تکنولوژي بهتر عمل کنند.
افزايش ضريب بازيافت مخازن نيز يکي از مهم‌ترين اهداف اين قرارداد است که با توجه به اين‌که نيمي از ميدان‌هاي کشور در نيمه دوم عمر خود قرار دارند، هر يک درصد افزايش ضريب، معادل ۵۰۰ ميليارد دلار افزايش ثروت ملي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن