تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814787821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگزینی کارت‌های اعتباری به عنوان وجه نقد به صلاح نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جایگزینی کارت‌های اعتباری به عنوان وجه نقد به صلاح نیست
یک کارشناس اقتصادی گفت: چاپ اسکناس به دلیلی هزینه‌های بالایی که دارد و جایگزین شدن کارت‌های اعتباری به جای وجه نقد به صلاح اقتصاد امروزی نیست


غلامرضا کیامهر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأثیر چاپ اسکناس در موقعیت کنونی بازار اظهار داشت: در زمانی که هنوز پول الکترونیک (ITM) وارد بازار نشده بود به دلیل افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش ریالی چاپ اسکناس‌های درشت ضروری بود.


وی ادامه داد: چاپ اسکناس‌های صدهزارتومانی باعث کاهش ارزش ریالی شده ولی می‌تواند بسیاری از معاملات نقدی روزانه را تسریع ببخشد اما وقتی به تدریج کارت‌های اعتباری وارد جامعه شود و به موازات آن دستگاه‌های کارت خوان را بانک به جریان بیاندازند بسیاری از نیازهای مردم به اسکناس کاهش می‌یابد.


وی گفت: امروزه نیاز جامعه به اسکناس کمتر شده و در حال حاضر با کاهش چشمگیر اسکناس این نقدینگی رایج در جامعه رو به رو هستیم و حجم اسکناس روند نزولی را پیش رو دارد و علت کاهش رواج روبه افزایش کارت‌های اعتباری و روی آوردن مردم به این پول الکترونیک است.


کیامهر در ادامه اظهار داشت: به دلیل هزینه‌های بالایی که چاپ اسکناس از نظر کاغذ حساسیت چاپ دارد کاهش چاپ اسکناس باعث صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.


وی در پایان گفت: بانک مرکزی با فرهنگ سازی پول الکترونیک در جامعه و استفاده از آن به جای پول نقد می‌تواند نقش چشمگیری در جمع شدن حجم اسکناس داشته باشد.


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

بازار رقابتی دروازه رشد اقتصادی
ارز خود را از طريق مرکز مبادلات ارزي به متقاضيان عرضه کنند
تخصیص 5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه پروژه های نفتی





۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن