تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812890869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با انیمیشن‌های روز دنیا/5 ماجراهای متفاوت «باب اسفنجی» در «اسفنج بیرون از آب»/از فروش هفتگی ۷۵ هزار عروسک در جهان تا رونمایی از تویوتای زردرنگ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آشنایی با انیمیشن‌های روز دنیا/5
ماجراهای متفاوت «باب اسفنجی» در «اسفنج بیرون از آب»/از فروش هفتگی ۷۵ هزار عروسک در جهان تا رونمایی از تویوتای زردرنگ
«باب اسفنجی»، شخصیت کارتونی که طی سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی در میان کودکان ایرانی برخوردار شده است، این بار در قالب یک انیمیشن سینمایی تحت عنوان «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» به تصویر کشیده شده است.

خبرگزاری فارس: ماجراهای متفاوت «باب اسفنجی» در «اسفنج بیرون از آب»/از فروش هفتگی ۷۵ هزار عروسک در جهان تا رونمایی از تویوتای زردرنگ



خبرگزاری فارس-نرگس محمدی: فیلم سینمایی «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «پل تیبیت»، اولین نسخه سینمایی با محوریت شخصیت «باب اسفنجی» است. این فیلم 92 دقیقه‌ای سه بعدی براسای فیلمنامه‌ای مشترک از «گلن برگر» و «جاناتان آیبل» ساخته شده است.

این فیلم سینمایی با بودجه‌ای بالغ بر  74 میلیون دلار ساخته شده و در این قسمت یک دزد دریایی شیطان صفت به نام «برگر-ریش» با کتاب جادویی‌اش، سرانجام فرمول همبرگر خرچنگی را به دست می‌اورد. هنگامی که دیگر فرمول همبرگر خرچنگی از دست رفته است و در شهر آشوب و ناامنی ایجاد شده، باب اسفنجی، پاتریک و اختاپوس به جستجوی فرمول سرقت یافته می‌روند تا شهر را از هرج و مرج نجات دهند و به حالت اول خود بازگردانند اما آن‌ها با برگر ریش تبهکار و دزد دریایی خطرناک با خدمه دریایی فراوان رو به رو می‌شوند.

 

  تفاوت اصلی این نسخه از «باب اسفنجی» با قسمت‌های قبلی در این است که اتفاقات این قسمت خارج از آب روی می‌دهد و در بخشی از آن شخصیت‌های فیلم از جمله باب اسفنجی به صورت سوپرقهرمان ظاهر می‌شوند. شخصیت‌های این فیلم سینمایی در استودیو روگ-درافت واقع در کره جنوبی انجام شده است. این فیلم که از 6 فوریه در سینماهای آمریکا و پس از آن در دیگر کشورهای جهان به نمایش درآمده است، در کل از سوی منتقدان با بازخورهادی مثبتی روبرو بوده است آنچنان‌که سایت معتبر «روتن تومیتوز» از میان 82 نقد مختلف امتیاز 78 درصد را به این فیلم داده است.

  در این «تام کندی» به جای «باب اسفنجی»، «کلنسی براون» به جای «اختاپوس» و «بیل فاگرباک» به جای «پاتریک» صداپیشگی کرده و «آنتونیو باندراس» نیز در نقش دزد دریایی بازی می‌کند.



  «پل تیبیت»، کارگردان 47 ساله فیلم «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب»، پیش از این بین‌ سال‌های 2005 تا 2014 میلادی بیش از 119 سریال تلویزیونی «باب اسفنجی» را تهیه‌کنندگی کرده و در برخی پروژه‌ها نیز علاوه بر صدا پیشگی مدیر اجرایی آن بوده است. او همچنین سال 2008 میلادی یک بازی ویدئویی با محوریت شخصیت «باب اسفنجی» ساخت. البته سابقه دیگری برای او در سایت‌های معتبر سینمایی عنوان نشده است.

«پل تیبیت» از سمت راست نفر دوم در کنار دیگر عوامل انیمیشن «اسفنج بیرون از آب» در مراسم افتتاحیه   شخصیت باب اسفنجی توسط زیست‌شناس دریایی و کاریکاتوریستی به نام «استفان هیلنبرگ» در اواسط دهه 90 میلادی خلق شد و اولین بار 1 می سال 1999 یک سریال تلویزیونی با عنوان «درخواست کمک» و با محوریت شخصیت «باب اسفنجی» پخش شد.

«استفان هیلنبرگ» سال 1996 پس از آنکه نمایش انیمیشن تلویزیونی «زندگی مدرن روکو» متوقف شد، شخصیت «باب اسفنجی» را خلق کرد.

                                           انیمیشن «زندگی مدرن روکو» «هیلنبرگ» در اولین طرح‌هایش شخصیت «باب اسفنجی» را با کلاهی قرمز و بدنی سبز رنگ و یک تی‌شرت تجاری سفید با یک کراوات کشید. ولی به مرور طرح آن به شکل امروزی باب اسفنجی تغییر شکل یافت. همچنین در ابتدا قرار بود که نام «باب اسفنجی» ، «پسر اسفنجی» باشد ولی زمانی‌که فیلم به مرحله ساخت رسید سازندگان این انیمیشن متوجه شدند که اخیرا فیلم دیگری با این نام ساخته شده که همین مسئله باعث شد تا آنها به فکر اسم جدیدی برای این شخصیت جذاب بیافتند، البته «هیلنبرگ» برای آنکه مخاطب این شخصیت را با «مرد پنیری» اشتباه نگیرد، اصرار داشت که صفت «اسفنجی» همچنان در نام جدید این شخصیت باقی بماند و در نهایت نام «باب اسفنجی» مورد تأیید قرار گرفت.

  «هیلنبرگ» در نظر داشت که سریالی درباره یک اسفنج بیش از اندازه خوش‌بین بسازد که با اعمال و رفتارش دیگران را خشمگین می‌کند. او طرح خودش را با «لورل و هاردی» و «پی وی هرمن» مقایسه کرد و در نهایت یک شلوار مکعبی جیغ جیغو و پر سر و صدا را خلق کرد او در خلق شخصت «باب اسفنجی» از کمیک استریپی که در دهه 80 میلادی طراحی کرده بود، ایده گرفت. او در آن زمان برای ملاقات کنندگان از مؤسسه اقیانوس زیست شناسی دریایی تدریس می‌کرد.

«هیلنبرگ» اولین بار زمانی‌که تنها یک کودک بود جذب اقیانوس شد و زمانی‌که خیلی جوان بود در کنار علاقه به محیط زیست زیر آب، توانایی‌های هنری خود را می‌پروراند. او پس از آنکه در سال 1984 از دانشکده هنر فارغ‌التحصیل شد، به مؤسسه اقیانوس، سازمانی در کالیفرنیا که به عموم مردم درباره علوم دریایی و تاریخچه دریایی آموزش می‌دهد، پیوست او زمانی‌که مراحل پیش تولید انیمیشن «باب اسفنجی» تکمیل شد، به سراغ «تام کندی» که پیش از آن در انیمیشن «خانواده مدرن روکو» صداپیشگی کرده بود، رفت و از او خواست تا با صدایش به «باب اسفنجی» نیز جان ببخشد. سرانجام این انیمیشن به صورت یک سریال کوتاه تلویزیونی ساخته شد و از همان ابتدا توانست مخاطبان را در دو طیف کودک و بزرگسال برای سالیان سال جذب خود کند.





  «باراک اوباما»، ریاست جمهوری آمریکا نیز در مصاحبه سال 2007 خود با شبکه تلویزیونی «تی‌وی گاید» گفت: باب اسفنجی شخصیت محبوب تلویزیونی من است. من این کارتون را همراه با دختران تماشا می‌کنم.

  «گوردون براون»، نخست‌ وزیر بریتانیا نیز در یکی از مصاحبه‌هایش اعتراف کرده که همراه با فرزندانش با علاقه این انیمیشن را تماشا می‌کند. شخصیت «باب اسفنجی» در سطح بین‌الملل تا آنجا مشهور شد که براساس تحقیقات انجام شده در  سال 2002 میلادی، اعلام شد که هر هفته بیش از 75 هزار عروسک باب اسفنجی در سراسر جهان فروخته می‌شود. این آمار به خصوص در کشور ژاپن بسیار بالا بود.

  کمپانی جواهر سازی سیمونز نیز مجموعه‌ای از جواهرآلات با نام «مجموعه باب اسفنجی» ساخت که یک پلاک الماس‌نشان به ارزش 75 هزار دلار بخشی از این مجموعه بود.

  کمپانی اتومبیل سازی تویوتا نیز 13 جولای 2013 با همکار استودیوی نیکلودئون، استودیوی سازنده «باب اسفنجی» اقدام به ساخت یک اتومبیل زیبا با الهام از شخصیت «باب اسفنجی» کرد که توجه همه را به خود جذب کرد.



  این اتومبیل در هفت نقطه متفاوت ایالات متحده آمریکا به نمایش درآمد.   انتهای پیام/

94/07/03 - 10:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن