تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفي شهداي امدادگر هشت سال جنگ تحميلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰ب.ظ)
همزمان با هفته دفاع مقدس؛ معرفي شهداي امدادگر هشت سال جنگ تحميلي موج - پس از شليک نخستين گلوله‌هاي دشمن و شهيد و مجروح‌ شدن تعدادي از مردم و رزمندگان، زنان و مردان مسلمان دلسوز اين آب و خاک، دريافتند که بايد به امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند.
به گزارش خبرگزاري موج، پس از شليک نخستين گلوله‌هاي دشمن و شهيد و مجروح‌شدن تعدادي از مردم و رزمندگان، زنان و مردان مسلمان دلسوز اين آب و خاک، دريافتند که بايد به امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند.
آن‌ها بدون هيچ چشمداشتي تنها به نيت کسب رضايت الهي و اطاعت از مقام ولايت به جبهه‌ها رفتند و چه بسا خود مجروح و جانباز شدند و به خيل شهداي انقلاب پيوستند.
اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمي‌آمدند، آمار شهداي جنگ فزوني مي‌يافت و اگر مجروحان به موقع مداوا نمي‌شدند، درمان بعدي آن‌ها، هزينه سنگيني را بر بيت‌المال تحميل مي‌کرد. خانواده‌ها و رزمنده‌ها با مشاهده توجه به امداد و درمان مجروحان جنگي، اشتياق بيشتري براي ادامه حضور داوطلبانه در جبهه احساس مي‌کردند. در ادامه به معرفي تعدادي از شهداي امدادگر جمعيت هلال احمر مي‌پردازيم.

دانشجوي رشته پزشکي شهد شهادت را نوشيد
سيد جواد امامعلي سبزي در سال ۱۳۴۰ در يک خانواده متوسط مذهبي در شهرستان اروميه ديده به جهان گشود و در محيط خانواده با اسلام و پيامبر اکرم (ص) و اهل بيت عليهم السلام آشنا و در مدرسه شاگردي باهوش و ممتاز بود.
وي فردي معتقد و مذهبي به شمار مي‌رفت و در زمان انقلاب با شور و شوق تمام در عرصه‌هاي تظاهرات و انقلاب شرکت کرد و شبانه روز به توزيع اعلاميه‌ها و نوارهاي سخنراني امام (ره) همت گماشت.
اين شهيد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در رشته پزشکي دانشگاه تهران قبول شد و به تحصيل در اين رشته پرداخت.
شهيد امامعلي سبزي به عنوان امدادگر از طريق جمعيت هلال احمر به جبهه اعزام و به ياري رزمندگان اسلام شتافت و سرانجام در تاريخ ۳۰/ ۲ /۶۲ در منطقه عملياتي فکه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
خدايا توفيقم ده تا تنها سرمايه خود را بي باکانه تقديمت کنم
در بخشي از خاطرات شهيد جواد امامعلي سبزي آمده است: «خدايا توفيقم ده تا تنها سرمايه هستي‌ام و تمام دارايي زندگي‌ام يعني خون سرخم را خالصانه و بي باکانه دوستي تقديمت مي‌کنم.
خدايا تو مهربان‌تر از آني که چنين هديه اي را از بنده اي ذليل و لجوج و حرف نشنو نپذيري، خدايا مگر نه اين است که خون همه چيز را مي‌شويد حتي گناه را از نامه اعمال حتي ظلم را از صحنه روزگار و حتي غم را از دل‌هاي کوچک کودکان.»

طبابت از بجنورد تا جوانرود
شهيد حميد عليا، پزشک داوطلب جمعيت هلال احمر، که پس از فرمان امام خميني (ره) لبيک گفت و به عنوان پزشک عازم جبهه‌هاي حق عليه باطل شد و در مراکز وابسته به جمعيت هلال احمر در جبهه مسئوليت درمان مجروحان را برعهده گرفت.
وي قبل از آغاز جنگ تحميلي در بجنورد به صورت رايگان به مداواي بيماران نيازمند در مناطق محروم مي‌پرداخت.
شهيد حميد عليا در تاريخ ۲/۱۲/۶۲ در منطقه جوانرود به شهادت رسيد.
امدادرساني به مردم با ايثار جان به نقطه اوج رسيد
مجيد عاصم ترابي متولد ۱/۷/۱۳۲۵ داراي مدرک تحصيلي ليسانس مترجمي زبان انگليسي به عنوان امدادگر براي امدادرساني به رزمندگاني که به مقابله با متجاوزان بعثي به جبهه اعزام شد.
شهيد عاصم ترابي يکي از فعالان عرصه امدادرساني بود، به طوري که در سال ۱۳۶۲ در منطقه زابل که بادهاي ۶۵ روزه آن مشهور بوده و بسيار حادثه ساز است با هلي کوپتر بر فراز منطقه به پرواز در آمد و امدادرساني به مردم را با ايثار به پايان رساند.
اين شهيد والا مقام از سال ۱۳۵۹ در جبهه‌هاي جنگ حضور داشت و در سال ۲۴/۱۰/۱۳۶۶ در حين انتقال عوامل پزشکي در جبهه‌هاي غرب به درجه رفيع شهادت نائل آمد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن