تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814751424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه هنر آذرنگاری ایرانی در استانبول


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



نمایشگاه هنر آذرنگاری ایرانی در استانبول
نمایشگاه آثار آذرنگاری منحصر به فرد «احد سعدی» هنرمند ایرانی با حضور مقامات سرکنسولگری و فرهنگی ایران در استانبول و مقامات فرهنگی استان استانبول و هنردوستان ایرانی و ترکیه ای در این هر گشایش یافت.
روز نو :  در این نمایشگاه 26 اثر برجسته از آثار منحصر به فرد احد سعدی هنرمند ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
هنر آذرنگاری هنری الهام گرفته از هنرهای کلاسیک ایرانی در تذهیب و مینیاتور است که این هنرمند ایرانی، خلاق و بنیانگذار آن است.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، محسن مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول طی سخنانی با اشاره به قرابت های فرهنگی دو کشور ایران و ترکیه، به جایگاه هنر در ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: به رغم علائق و قرابت های مشترک فرهنگی دو کشور، متاسفانه معرفت و شناخت مردم دو کشور نسبت به فرهنگ و هنر در سطح مطلوبی نیست و این وظیفه نخبگان فرهنگی و هنری را سنگین تر می کند و تلاش های مستمر این هنرمند گرانقدر ایرانی گام موثری در این راستا می تواند باشد.
احد سعدی هنرمند ایرانی در سخنانی ضمن بیان مطالبی پیرامون آثار هنری خویش، از مهر و محبت، صلح و دوستی به عنوان محور و نماد اصلی در آثار خویش نام برده و افزود: من به ایرانی بودن افتخار کرده و سعی می کنم برای اعتلای فرهنگ ایرانی تلاش نمایم.
این نمایشگاه که تا تاریخ 31 اکتبر 2015 در گالری ART 350 واقع در منطقه بغداد جاده سی استانبول برای بازدید علاقه مندان باز می باشد، از جمله چندین نمایشگاهی که این هنرمند در چند سال اخیر در استانبول ترکیه برگزار کرده است. 
احد سعدی از هنرمندان ایرانی است که مراحل اصلی ثبت آذرنگاری وی در یونسکو طی شده است. 
وی در سال 1999 اولین آثار خود را به نمایش گذاشت. در این سبک از رنگ و کاغذ استفاده نمی شود بلکه سبک خاصی است که در آن از پارچه های متنوع همراه با شعله های آتش برای چسباندن قطعات پارچه و خلق آثری هنری استفاده می شود.
آثار وی حامل پیام هایی همچون صلح جهانی، عشق، نوع دوستی و سعادت می باشد. 


منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن