تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت بازگشایی مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت بازگشایی مدارس خبرگزاری پانا : مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت بازگشایی مدارس صادر کرد .
۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور ساعت 14:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا ، در این پیام آمده است :همکاران محترم فرهنگی، دانش‌آموزان عزیز،
پس از چند ماه که عرصة تعلیم و تربیت در غیبت و عدم حضور معلمان شریف و دانش‌آموزان عزیز از رونق افتاده بود و هرلحظه تمنای گشایش شورانگیز آن را می‌کردیم، انتظارها به سرآمد و سال تحصیلی جدید به فضل الهی آغاز شد. اینک شب‌هایمان از آینه ماه معرفت گل می‌اندازد و روزهایمان مشتاق تماشای باغ علم و آگاهی می‌شود. کلاس‌هایمان از نفس باغچه‌هایی شاداب، طراوت می‌گیرد و پرنده‌های سعادت در بلندای کانون‌های تعلیم و تربیت ترانة حیات می‌سرایند. صدای چشمه‌ها غزل بیداری گل‌ها می‌شود و وسعت دریاها را موج زندگی و بالندگی دربرمی‌گیرد.
خرسندم که سال تحصیلی دیگری را در پیشگاه شما بزرگواران آغاز می‌کنیم و امیدوارم در وفای به پیمانی که خداوند کریم از دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت گرفته، موفق باشیم و گام  بلندی را در جهت رضای او، اعتلای کشور و نظام اسلامی و نیک‌بختی آینده‌سازان عزیز برداریم.
تولد برکت‌خیز عید تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی 95-94 را که با دو عید بزرگ قربان و غدیر مقارن شده، به فرهنگیان گران‌قدر و سرافراز و دانش‌آموزان برومند و فرداپرداز، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و در راستای پیمان مشترکی که با هم داریم فرصت را غنیمت شمرده و مواردی را به استحضار می‌رسانم و انتظار دارم مورد توجه و عنایت همگان قرار گیرد.
قائدیها تاکید کرده است ؛توسعة فرهنگ نماز و توجه به سرچشمة بی‌نظیر قرآن کریم و بهره‌مندی از میراث ارزشمند احادیث و اقوال معصومین (ع) و سیره و سلوک آن بزرگواران و گنجینة معرفت بشری بزرگ‌ترین سرمایة ما برای انجام کار اثربخش فرهنگی و تربیتی است که امیدوارم علاوه بر آموزش‌ها و تکالیف رسمی، همکاران عزیز ما در سطح آموزشگاه‌ها و حوزه‌های ستادی همگان تلاش کنند تا با ابتکارات و خلاقیت‌های ویژة خود از این گنج بی‌پایان نهایت بهره‌مندی به عمل آید.
در بخشی دیگر پیام آمده است : ما در ابتدای سال 94 هدیة نفیس همدلی و همزبانی دولت و ملت را از رهبری معظم انقلاب، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای دریافت کردیم و مسئولیت دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برای دست‌یابی به این راه‌برد سودمند درواقع از این سال تحصیلی آغاز می‌شود. در فرهنگ اسلامی تا بخواهیم سرمایه‌های عظیمی برای تحقق همدلی و همزبانی و هم‌گرایی و وحدت در اختیار ما قرار دارد و برای انجام کار گسترده و مؤثر فرهنگی هیچ بستری به اندازة همدلی و همزبانی راه‌گشا نیست و این‌جانب انتظار دارم عزمی عمومی در فرهنگیان شریف در این رابطه فراهم شود تا دولت و ملت در یک صف در جهت اعتلای کشور حرکتی سریع و سالم و شتابان داشته باشند. 
با تلاش هوشمندانة دولت تدبیر و امید سرانجام مسئلة مناقشة هسته‌ای ایران و غرب انشا‌ءا... به نقطة پایانی نزدیک می‌شود و با لغو تحریم‌های ظالمانه و عادی شدن روابط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی با دنیا زمینه‌های مناسبی برای شتاب فعالیت‌ها شکل می‌گیرد. در این‌جا لازم می‌دانم از مجاهدت‌های فداکارانة تیم قهرمان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که با تدبیر شایستة خویش و تمرکز بر عقلانیت و بهره‌مندی صحیح از ابزار گفت‌وگو و تعامل، احترام متقابل دنیا را دربرابر ملت سربلند ایران برانگیختند تشکر و سپاسگزاری نمایم و توصیه می‌کنم همکاران ارجمند این دستاورد تاریخی را برای دانش‌آموزان عزیز تشریح کنند.
در قسمتی از پیام آمده که امسال، نخستین سالی است که تکالیف سند ملی آموزش و پرورش در همة مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود و با توجه به مشکلاتی که از قبل باقی مانده و مسائلی که ناگزیر با آن مواجه هستیم لازم است تمام مساعی خویش را به کار گیریم تا خسارات ناشی از اجرای این طرح به حداقل برسد. می‌دانیم همکاران بزرگواری که پس از سال‌ها تلاش و تجربه ناچار شده‌اند در مقاطع پایین‌تر به خدمت بپردازند، دشواری زیادی را تحمل می‌کنند اما یادمان باشد که اولاً راه دیگری برای اصلاح این موقعیت وجود نداشت و ثانیاً فراموش نکنیم عزیزان جهادگر ما که به خاطر ضرورت‌های زمان در دوران دفاع مقدس در هر سنگری که لازم بود جان‌فشانی کردند الگوهای شایسته‌ای برای حرکت امروز ما هستند و نیک است که در حل مشکلات کشور به آنان اقتدا کنیم.
5- کار تعلیم و تربیت ماهیتاً کاری کیفی به حساب می‌آید و هیچ عاملی نباید ما را از این کیفیت دور سازد، بنابراین هرچند که سامان‌دهی نیروی انسانی در شرایط امروز در نقاطی رویکرد کیفی ندارد اما این موضوع نه‌تنها از مسئولیت ما نمی‌کاهد بلکه بر آن می‌افزاید. معلم، محور کلاس و درس و تدریس و تعلیم است و با هر رشته و پیشینة حرفه‌ای لازم است خودش را در موضع کار کیفی قرار دهد و به وظیفة ذاتی خود عمل کند.
 با پی‌گیری‌های مستمر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و علی‌رغم کسری اعتبارات و کمبود بودجه برای نخستین بار طرح رتبه‌بندی معلمان به لطف الهی همزمان با شروع سال تحصیلی آغاز خواهد شد که به تصدیق همگان این طرح می‌تواند نقطة شروعی بر رفع نسبی و تدریجی مشکلات معیشتی فرهنگیان بزرگوار باشد. ان‌شاءا.... با اجرای کامل این طرح و شناخت و حل آسیب‌های احتمالی آن، برنامه‌های تکمیلی دولت تدبیر و امید برای تأمین رفاه معلمان شریف اعلام و عملیاتی شود تا از این رهگذر آموزش و پرورش بتواند با طراوت بیشتری به مسئولیت‌های خود عمل نماید.
 از دانش‌آموزان عزیز که همة هدف‌گذاری‌های نظام تعلیم و تربیت متوجه آنان و برای تأمین سعادت و سربلندی ایشان است درخواست می‌کنم همة استعداد، همت و تلاش خود را به کار گیرند تا به حقیقت هویت ایرانی- اسلامی خود دست یابند، در این فضا رشد و نمو کنند و ارزش‌های خویش را بروز دهند. 
موضوع تقویت مشارکت مردمی و برداشتن دیوارهای فاصله بین مردم و آموزش و پرورش و بهره‌مندی از اقیانوس بی‌کران مردم برای پیش برد اهداف نظام تعلیم و تربیت همچنان از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما به شمار می‌آید که امیدوارم همة دست‌اندرکاران اولاً آن را باور کنند و رسیدن به آن را وظیفه و فریضة خویش بدانند. در همین ارتباط امسال مواجه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که آموزش و پرورش می‌تواند در تقویت مشارکت مردم به عنوان یک وظیفة دینی- ملی و اجتماعی به‌خوبی ایفای نقش نماید ولی هرگز عرصة تعلیم و تربیت را به کسانی که مایلند از آن به عنوان ابزاری برای منافع فردی و حزبی و جناحی استفاده کنند نسپرد و بی‌طرفی خود را کاملاً رعایت نماید.
در پایان به روح پرفتوح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان سربلند  انقلاب به‌ویژه شهدای عرصة تعلیم و تربیت درود می‌فرستم و در آغاز هفتة دفاع مقدس دست همة جهادگران و نقش‌آفرینان این حماسة جاودان را به رسم حق‌شناسی می‌بوسم و برای شفای عاجل و کامل ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی به درگاه خداوند کریم دعا می‌کنم و سرافرازی روزافزون همکارات بزرگوار فرهنگی و دانش‌آموزان عزیز را آرزومندم.
 
                                                         محمد حسن قائدیها
                                            مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن