تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفيت سازي براي توليد 5 هزار تن قارچ در استان كرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۳۴ب.ظ)
ظرفيت سازي براي توليد 5 هزار تن قارچ در استان كرمانشاه موج - کرمانشاه - مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه از ظرفيت سازي براي توليد حدود 5 هزار تن قارچ در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ حميدرضا جهانگيري با بيان مطلب فوق افزود: استان کرمانشاه داراي 24 واحد توليد قارچ است که 16 واحد به صورت صنعتي و 8 واحد نيز سنتي مي‌باشد که زمينه اشتغال ثابت بيش از 100 نفر را فراهم کرده است.
وي با اشاره به اينکه توليد فعلي قارچ استان کرمانشاه حدود 1900 تن است، خاطرنشان کرد: قارچ توليدي استان از کيفيت بالايي برخوردار بوده و عمدتاً 95 درصد قارچ توليدي از نوع دکمه‌اي است.
وي تصريح کرد: قارچ دکمه‌اي با توجه به کيفيتي بالايي که دارد بازار پسند بوده و بيشتر فعاليت توليدکنندگان قارچ در اين عرصه استوار مي‌باشد.
جهانگيري نوع ديگري قارچ توليدي استان را قارچ صدفي بيان کرده و گفت: قارچ صدفي در استان کرمانشاه به صورت جزئي در واحدهاي خانگي توليد شده اما کيفيت آن قابل مقايسه با قارچ دکمه‌اي نمي‌باشد.
مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه با بيان اينکه قارچ در سلامتي خانواده نقش مهمي دارد، افزود: قارچ کالري کمي داشته و براي افراد رژيمي و ديابتي مفيد بوده و فاقد چربي و قند است.
وي تصريح کرد: قارچ داراي پروتئين و املاح مفيدي از جمله فسفر و پتاسيم بوده که براي بدن انسان ضروري است.
جهانگيري با اشاره به اينکه در سال گذشته يک شهرک پرورش قارچ توسط سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه احداث گرديده، خاطرنشان کرد: اين شهرک به 47 نفر از کارشناسان بخش کشاورزي جوياي کار به منظور اشتغال‌زايي واگذار شده که در حال توليد قارچ مي‌باشند.
وي با بيان اينکه ظرفيت توليد قارچ در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: متقاضيان احداث واحدهاي توليد قارچ از طريق سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه حمايت مي‌شوند.
جهانگيري ابراز اميدواري کرد در برنامه ششم توليد قارچ استان کرمانشاه به 10 هزار تن برسد که اين مهم مشروط به حمايت تسهيلاتي از توليدکنندگان در قالب تسهيلات بلند مدت و سود کم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن