تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815391735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بائرمن: عاشق فوتبالم و طرفدار بایرن‌مونیخ


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: بائرمن: عاشق فوتبالم و طرفدار بایرن‌مونیخ
حضور او در بسکتبال ایران یک اتفاق تازه بود. رشته‌ای که در تمام این سال‌ها به مربیان بلوک شرق عادت کرده و خو گرفته بود و بعد از قهرمانی‌های تکراری در آسیا و یک استپ کوتاه مدت نیازمند یک هوای تازه و یک چهره جدید بود. چهره‌ای که بتواند آسمانخراش‌های بزرگ ایران را در قالب یک تیم قرار بدهد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، درک باوئرمن همان چهره‌ای است که بسکتبال ایران نیاز داشت. یک مربی فوق حرفه‌ای و جنتلمن که مثل همه آلمانی‌ها نظم و انضباط برای او اولویت نخست است اما در پس آن چهره جدی و تا حدودی خشن، قلبی رئوف و مهربان دارد. آنقدر مهربان که در همین مدت کم همه ستاره‌های بسکتبال ایران را عاشق خود کرده. سرمربی 57 ساله تیم ملی بسکتبال با آن لهجه شیرین آلمانی‌اش در آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال روبه‌روی ما نشست و در گفت‌وگویی متفاوت از همه جا صحبت کرد. از علاقه‌اش به فوتبال و بایرن مونیخ گرفته تا غذاهای لذیذ ایرانی.

بعد از گذشت حدود دو ماه از حضور شما در ایران می‌توان این سوال را پرسید که نظر شما درباره بسکتبال ایران چیست؟
کیفیت بسکتبال ایران فراتر از حد تصور من بود. نه تنها این 12 بازیکن، بلکه از همان ابتدا که 26 بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شدند؛ متوجه شدم ایران بسکتبالیستهای خیلی خوب و با استعدادی دارد و هر کدام از آنها برای موفقیت یک تیم کافی هستند. کشور شما 80 میلیون جمعیت دارد و اگر استعدادهای آن دیده شوند؛ حرف‌های زیادی برای گفتن خواهید داشت. پتانسیل بازیکنان و فدراسیون شما خیلی بالاست و این برای من خیلی خوشحال کننده است.

در مسابقات پیش رو ما باید تقریبا هر روز با حریفان قدرتمندمان رقابت کنیم. در آستانه آغاز این رقابت‌ها میزان آمادگی بدنی بچه‌های تیم ملی چگونه است؟
ما در جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که هر کدام سبک بازی خاص خودشان را دارند. به همین خاطر، ما در این مدت به شدت روی کارهای هوازی و غیر هوازی بچه‌ها کار کردیم. آنها، هم زیاد وزنه زده‌اند و هم خیلی دویده‌اند. در کنار آن تمرینات بسیار سختی را هم پشت سر گذاشته‌اند و گمان می‌کنم در شرایط خیلی خوبی قرار داریم. این را هم در نظر بگیرید که ما در مسابقات جام ویلیام جونز، 8 بازی در 8 روز انجام دادیم و در آخرین بازی که مقابل تیم روسیه انجام دادیم؛ نمایش خوب و قابل قبولی از خود به جای گذاشتیم.

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جامعه بسکتبال، بحث مصدومیت صمد نیکخواه بهرامی بود. از آخرین وضعیت صمد بگویید؟
می‌خواهم یک نکته جالب را در مورد صمد به شما بگویم. او یکی از بهترین بازیکنانی است که در 25 سال زمان مربیگری‌ام دیده‌ام. او خیلی سختکوش است و خیلی اوقات بعد از پایان تمرین، به صورت فردی کار می‌کند. او یک سه امتیازی زن بسیار ماهر است که می‌تواند هر لحظه برای حریفان مشکل‌ساز شود. خیلی خوشحالم که او در تیم من جای دارد. صمد هر کاری که از دستش برمی‌آمد را انجام داد؛ تا بتواند با بالاترین آمادگی به جام ملت‌ها برود. فقط می‌توانم به چیزهای خوب در مورد کاپیتان تیمم اشاره کنم.

تیم ما از دو ماه پیش زیر نظر شما خودش را به صورت جدی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا و کسب سهمیه المپیک ریو آماده می‌کند. در آستانه آغاز این رقابت‌ها، چه اندازه برای قهرمانی و کسب سهمیه المپیک شانس داریم؟
ما برای حضور در این مسابقات همه کار انجام داده‌ایم. بازیکنان، هر چه در توانشان بوده انجام داده‌اند و به سختی تمرین کردند. همکاران من کار آنها را به دقت زیر نظر داشته‌اند اما نمی‌توان به قطعیت درباره قهرمانی صحبت کرد. حریفان ما هم کار کرده‌اند و از قدرت بالایی برخوردارند. چین، ژاپن، فیلیپین، کره جنوبی، لبنان و... تیم‌های خیلی خوبی هستند. این را اضافه کنید که مسابقات هم در چین به انجام می‌رسد. با این وضعیت بچه‌های ما باید تمام تلاش خود را انجام دهند و سعی کنند خود را تا پایان مسابقات سالم نگه دارند و در دفاع عملکرد بهتری داشته باشند. در هر حال من معتقدم شانس بسیار خوبی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا داریم و به همین ترتیب شانس بالایی برای رسیدن به المپیک ریو خواهیم داشت.

کمی از بسکتبال فاصله بگیریم. متاسفانه خارج از کشور ما، تبلیغات خوبی از ایران نمی‌شود. نظر شما درباره کشور ما پیش از آمدنتان و حالا که حدود دو ماه از ورودتان گذشته، چیست؟
من یک جوان 20 ساله نیستم که به تبلیغات رسانه‌ها توجه کنم. من 57 سال سن دارم و خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهم. به کشورهای زیادی سفر کرده‌ام و در این مدت متوجه شده‌ام که تا خودتان در شرایط قرار نگیرید، نمی‌توانید قضاوت خوب یا بد داشته باشید. به اضافه، من قبل از اینکه به ایران بیایم از چند تن از دوستانم که به کشور شما آمده بودند؛ سوالاتی پرسیدم و همه آنها چیزهای خوبی از اینجا به من گفتند. از خونگرمی مردم ایران تا زیبایی‌های طبیعی این کشور و من هم نگران هیچ چیز نبودم و از چیزی نمی‌ترسیدم و حالا که در ایران هستم به این نکته پی برده‌ام که همه حرف‌ها در مورد شما درست بوده است. مردم ایران فوق‌العاده هستند و رسانه‌ها و فدراسیون هم در یک محیط دوستانه کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. از انتخاب خودم اصلا پشیمان نیستم.

تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی حضور دارد. نظرتان در مورد این تیم چیست؟
بازی‌های تیم والیبال ایران را مشاهده می‌کنم. اعتقاد دارم تیم ملی والیبال ایران جزو بهترین تیم‌های جهان است. آنها به واسطه مربی خوبی که در سالیان گذشته داشته‌اند؛ به پیشرفت‌های خوبی در این رشته رسیده‌اند و حالا با سرمربی جوان خود نتایج خوبی گرفته‌اند. در بازی مقابل آمریکا، بازی خوبی از ایران دیدم و به نظرم آنها می‌توانند به جایگاه بهتری برسند.

نظرتان در مورد غذاهای ایرانی چیست؟
غذاهای شما فوق‌العاده هستند. جوجه کباب و نان شما لذیذ‌ترین چیزهایی است که در اینجا خورده‌ام. نان شما با نانی که ما در آلمان می‌خوریم، متفاوت است و طعم خاصی دارد. وزن من در این دو ماه زیاد شده و خیلی دوست دارم رژیم بگیرم اما غذاهای چرب و خوشمزه شما به من این اجازه را نمی‌دهد!

تیکه‌کلام یا حرف خاصی از زبان ما یاد گرفته‌اید؟
به خاطر اینکه مدت کوتاهی است در ایران به سر می‌برم؛ هنوز چیزهای زیادی یاد نگرفته‌ام اما کلمه‌هایی مثل «سلام» و «مرسی» چیزهایی هستند که تاکنون آموخته ام.

تیم ملی شما در جام جهانی 2014 قهرمان جهان شد. می‌دانم که در نوجوانی فوتبال بازی می‌کردید. در حال حاضر رابطه شما با فوتبال چگونه است؟
عاشق فوتبال هستم ولی به دلیل کمبود وقت، بعضی اوقات از طریق تلویزیون می‌توانم آن را پیگیری کنم. معمولا بازی‌های تیم ملی آلمان و همچنین رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را می‌بینم. من تا 14 سالگی فوتبال بازی می‌کردم و بعد از آن به بسکتبال روی آوردم. مدتی در تیم بسکتبال بایرن مونیخ که در فوتبال، صاحب عناوین قهرمانی زیاد است کار کرده ام.

گویا با کارلوس کی‌روش هم دیداری داشته‌اید؟
یک بار همدیگر را دیدیم که به علت کمبود وقت نتوانستیم با هم مفصل صحبت کنیم.

طرفدار کدام تیم هستید؟
پدر من طرفدار تیم مونشن گلادباخ بود و از من هم می‌خواست که این تیم را دوست داشته باشم. در سن 57 سالگی طرفدار تیم خاصی نیستم ولی به دلیل اینکه مدتی در بایرن مونیخ کار کردم و بازیکنانی چون باستین شواین اشتایگر که یکی از طرفداران پروپاقرص بسکتبال هم هست و بسکتبال هم بازی می‌کند، در آن بازی می‌کرده؛ این تیم را دوست دارم. در ضمن یوپ هاینکس، سرمربی سابق این تیم از دوستان خوب من به شمار می‌رفت.

به نظر شما کار درستی بود که گواردیولا جای یوپ هاینکس را گرفت؟
یوپ، خارج از اینکه مربی بسیار خوبی باشد؛ انسان فوق‌العاده قابل احترامی هم به شمار می‌رفت اما تا آنجا که می‌دانم او قصد بازنشستگی داشت و گواردیولا یک جایگزین خیلی خوب برای او به شمار می‌رفت.




10:53 1394/06/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن