تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکيد ظريف مبني بر اجراي صحيح برجام از سوي آمريکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۶ب.ظ)
تاکيد ظريف مبني بر اجراي صحيح برجام از سوي آمريکا موج - وزير امور خارجه ايران در ديدار با همتاي هلندي خود گفت: آمريکا با اجراي برجام مقداري از عدم اطميناني که دهه‌هاي گذشته شکل گرفته را جبران کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف امروز (يکشنبه) پس از ديدار و گفت‌وگو با برت کوئنداس، همتاي هلندي خود گفت: «در شش ماه اول سال آينده، هلند رياست اتحاديه اروپا را برعهده دارد و با اجراي برجام مسووليت سنگيني براي اطمينان از حسن توافقات متقابل بر عهده اتحاديه اروپا خواهد بود.»

همکاري با هلند در حوزه هاي امنيتي و اقتصادي
ظريف گفت: «زمينه گسترش روابط با هلند وجود دارد و علاوه بر نفت و گاز و انرژي در حوزه پارلماني، مبارزه با مواد مخدر، حقوق بشر و همين طور موضوعات منطقه‌اي بحث و تبادل نظر خواهيم کرد و با توجه به مشکلاتي که جامعه بين‌المللي با آن مواجه است، گفت‌وگوهاي خود را ادامه خواهيم داد.»
ظريف افزود: «روابط ايران با هلند و ساير کشورهاي اروپايي، تاريخي است که در برخي مقاطع با فشار آمريکا و تحريم‌هاي غيرقانوني و ناعادلانه فرامرزي، مواجه بوده است.»

آمريکا با اجراي صحيح برجام عدم اطمينان مردم ايران را جبران کند
وزير امور خارجه ايران در خصوص رفتارهاي آمريکا بعد از توافق وين گفت: «متاسفانه بعد از برجام بحث هايي که توسط مقامات آمريکايي در مورد برجام شکل گرفته، کمکي به بازگرداندن اعتماد از دست رفته از آمريکا نکرده است. اميدواريم مقامات آمريکايي در اجراي توافق نقش خود را به خوبي ايفا کنند تا از اين طريق بتوانند مقداري از عدم اعتمادي که ساليان گذشته ايجاد شده است را جبران کنند.»
طي روزهاي اخير جمهوري خواهان کنگره تلاش کردند تا در قالب قطعنامه اي جلوي رفع تحريم هاي کنگره از سوي رئيس جمهور آمريکا را بگيرند. برخي نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا نيز از هم اکنون ادعا کرده اند که به برجام عمل نخواهند کرد.

برت کوئنداس: از مشارکت ايران درخصوص لبنان، سوريه و يمن تقدير مي کنيم
وزير خارجه هلند نيز در اين نشست خبري ضمن تبريک به دولت ايران بابت توافق هسته اي گفت: «بايد تلاش کنيم تا اين توافق اجرايي شود... پستي و بلندي هاي زيادي ميان ايران و اتحاديه اروپا بوده که مي توانيم اين روابط را پيشرفت دهيم و شرايط را جهت بهبود روابط فراهم کنيم.»
اتحاديه اروپا به آرامي در حال تعيين استراتژي اش در قبال ايران پس از توافق است. برخلاف ايالات متحده، در همان روزي که شوراي امنيت سازمان ملل از توافق حمايت کرد، شوراي اتحاديه اروپا هم موضعي مشابه اتخاذ کرد. ورود سرمايه گذران و هيات هاي مهم اقتصادي از سراسر اروپا به ايران نشان دهنده اهميت تقويت روابط اقتصادي طرفين است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن