تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805375988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش مجهول زندگی شهید چمران با نمایش «تکه های سنگین سرب » معلوم می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بخش مجهول زندگی شهید چمران با نمایش «تکه های سنگین سرب » معلوم می شود
ولی الله شجاع پوریان بعد از تماشای نمایش « تکه های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی ، این اثر نمایشی را یکی از فوق العاده ترین و جذاب ترین آثار نمایشی اخیر توصیف کرد.


به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، ولی الله شجاع پوریان با حضور در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از نمایش « تکه های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی دیدن کرد.

وی بعد از پایان اجرا، در پشت صحنه این اثر نمایشی حضور پیدا کرد و ضمن دیدار با بازیگران و عوامل اجرایی نمایش گفت: امشب شاهد اجرای موفق و فوق العاده جذابی بودم که می تواند در ماه های اخیر به عنوان یکی از بهترین آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف باشد. این در حالی است که اجرای چنین آثار نمایشی می تواند احساس نزدیک تری را از فضای امروز که فضای بریده از گذشته است به وجود آورد. به اعتقاد من نمایش « تکه های سنگین سرب» طی این سال ها می تواند تاثیر بسیار فراوانی در هویت فرهنگی، انقلابی، مذهبی و اجتماعی ما بگذارد .
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: هم نسل گذشته و هم نسل امروزی جامعه ایرانی نیازمند شناخت بیشتر روی شخصیت های بزرگی چون شهید مصطفی چمران است.  اغلب ما این شهید بزرگوار را به عنوان یک چریک می شناسیم اما اجرای نمایش « تکه های سنگین سرب» این موضوع را به ما نشان داد که شهید چمران تا چه میزان زیادی از روحیات لطیف انسانی و عاطفی برخوردار بود. به اعتقاد من فضای جدیدی که نویسنده و کارگردان نمایش از مصطفی چمران به مخاطب نشان داده شده، فضای بسیار تازه و جدیدی بود که کار را تبدیل به یک اثر فوق العاده می کند.

عضو هیات علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: روایت نمایشی بخشی از زندگی شهید چمران در نمایش « تکه های سنگین سرب» در ذهن من از بخش های مجهول زندگانی این شهید بزرگوار بو که امشب با هنرنمایی فوق العاده تیم اجرایی نمایش تا حدود بسیار زیادی این بخش های مجهول برایم معلوم شد. به هر ترتیب من به گروه اجرایی نمایش یک خسته نباشید ویژه می گویم و امیدوارم شرایطی فراهم شود که این اثر نمایشی غیر از تهران در استان خوزستان و چند شهرستان دیگر نیز اجرای عمومی داشته باشد.

پیام دهکردی بازیگر نقش مصطفی چمران نمایش « تکه های سنگین سرب» هم پس از صحبت های شجاع پوریان گفت: امیدوارم حضور مدیران و مسوولان نهادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی در تالارهای نمایشی تبدیل به یک ضرورت شود. چرا که من اعتقاد دارم به مدد تئاتر می توانیم کارهایی را انجام دهیم که تا کنون برای پیشبرد آن از طریق ابزار دیگر موفق عمل نکرده ایم.

وی افزود: در این نمایش کوشش شده تا به نسلی که از مصطفی چمران فقط یک اتوبان و چند خیابان می شناسد، بیشتر این شخصیت را بشناسانیم و با دست گذاشتن روی نقاط ملموس زندگی این شهید بزرگوار، ارزش های انسانی او را نیز به مردم بیشتر معرفی کنیم.  به اعتقاد من عظمت بزرگوارانی چون شهید چمران  در این بود که پاهایشان در زمین بود اما سر در آسمان داشتند. اما بسیاری از ما به قدری به این عزیزان غلو شده و سنگین نگاه کردیم که گویی پدیده های غیر قابل دسترسی هستند. به همین جهت ما در این نمایش تلاش کردیم تا بگوییم پای عزیزانی چون شهید چمران روی زمین است که بهتر است ارزش آنها را جور دیگری ببنیم.

بر اساس این گزارش ولی الله شجاع پوریان بعد از دیدار با عوامل اجرایی نمایش « تکه های سنگین سرب» با پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان تازه ترین فعالیت این مجموعه قرار گرفت. 

پریسا مقتدی هم ضمن تقدیر از حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران برای تماشای نمایش « تکه های سنگین سرب» خاطر نشان کرد: نمایش « تکه های سنگین سرب» از جمله آثار نمایشی متفاوت در ارتباط با شهیدان والا مقام دوران هشت ساله دفاع مقدس است که توانسته با نگاهی جدید به بخشی از زندگی پربار شهید دکتر مصطفی چمران، مخاطبان نسل سوم انقلاب را که دوران دفاع مقدس، دلیری های این اسطوره ها را ندیده اند هرچه با شکوه تر تصویر کند و معنای واقعی عشق و خانواده دوستی را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. و مخاطبانی که خود دوران دفاع مقدس را تجربه کرده اند را با زوایای جدیدی از شخصیت (این شهید بزرگ) بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم در روزهای اینده نیز شاهد حضور دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران نهادهای مختلف دیگر در اجرای نمایش « تکه های سنگین سرب» باشیم. چرا که معتقدیم این اثر دارای ارزش ها و ویژگی هایی است که می تواند هم برای مخاطبان و هم برای مسوولان دارای تازگی ها و جذابیت هایی باشد که تا به امروز پیرامون شخصیت شهید چمران با آن مواجه نبوده اند.

نمایش « تکه های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 20 با بازی پیام دهکردی و عارفه لک در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com  و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.




انتهای پیام/




اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

بارش باران، جدول جشنواره را تغییر داد
تماشاخانه سنگلج یکشنبه تعطیل است
من در تلویزیون بزرگ شدم و پرورش یافته‌ام
«کیفر» مهران در تئاتر سوره‌ی ماه
پر‌کار‌ترین روز جشنواره از راه رسید
محتوای «شهرزاد» گسترده است





۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 577]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن