تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802889326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد/ سوریه در هفته‌ای که گذشت خیز گروه‌های تروریستی برای ناامن کردن دمشق با شکست روبه رو شد/عقب‌نشینی تروریست‌ها از منطقه راهبردی «تل قرین»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد/ سوریه در هفته‌ای که گذشت
خیز گروه‌های تروریستی برای ناامن کردن دمشق با شکست روبه رو شد/عقب‌نشینی تروریست‌ها از منطقه راهبردی «تل قرین»
گروه‌های تروریستی در روزهای اخیر سعی کردند با حملات هماهنگ در جبهه‌های مختلف، امنیت دمشق، را با تهدیدی جدی روبه رو کنند که با واکنش ارتش سوریه این طرح شکست خورد.

خبرگزاری فارس: خیز گروه‌های تروریستی برای ناامن کردن دمشق با شکست روبه رو شد/عقب‌نشینی تروریست‌ها از منطقه راهبردی «تل قرین»



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تلاش دیپلماتیک ایران و روسیه برای گره گشایی از بحران سوریه، گروه‌های تروریستی به دستور سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی حملات سنگینی به «ضاحیة الأسد» و دیگر مناطق غوطه شرقی دستور کار قرار دادند. که هدف از آن در تنگنا قرار دادن پایتخت سوریه از سمت شمال شرقی است.

به گزارش فارس، تعداد تروریست‌ها برای ناامن کردن دمشق در حالی به 2 هزار نفر می رسید که علاوه برآن، 3 هزار نیروی ذخیره نیز خود را برای حملات سنگین آماده کردند اما نیروهای سوری با کمک نیروهای حزب الله لبنان پس از آگاهی از عملیات تروریست‌ها توانستند حملات شدید به ریف دمشق را دفع کنند و خیز تروریست‌ها را برای حمله به دمشق از ناحیه شمال شرقی این شهر ناکام گذاشتند.

بنا بر این گزارش، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌های «جیش الاسلام» در چندین جبهه از جمله «غوطه شرقی» ادامه دارد و ارتش سوریه مواضع خود را در منطقه ضاحیه الاسد تثبیت کرده و منطقه «تلتین» مشرف به اتوبان «حرستا» را باز پس گرفت. اما منطقه «تل کردی» در «غوطه شرقی» همچنان شاهد درگیری میان ارتش و تروریست‌های «جیش الاسلام» است. به گزارش فارس، تهدید امنیت دمشق در روزهای اخیر به ریف دمشق ختم نشد و گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه از جمله اتاق عملیات‌های «الفرقان»، «جیش الیرموک»، «جیش الابابیل»، «الفرقة 24»، «لواء العز» و «لواء براء بن مالک» عملیات جدیدی را برای اشغال بخش‌هایی از حومه استان درعا آغاز کردند، اما ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در مقابل حملات تروریست‌ها ایستادگی کردند و در نهایت تروریست‌ها از منطقه مهم و راهبردی تل قرین که از راه‌های اصلی میان سه استان درعا، قنیطره و حومه جنوبی استان دمشق به شمار می آمد، مجبور به عقب نشینی شدند.



اما در شمال شرق سوریه صدها تن از عناصر تروریستی داعش هفته گذشته با هدف تصرف فرودگاه «دیرالزور» حملات وسیعی را علیه مواضع نیروهای سوری آغاز کردند و توانستند بخش‌هایی از شرق و جنوب شرقی حومه فرودگاه را اشغال کنند اما با رسیدن نیروهای تازه نفس و با کمک عشایر استان از شدت حملات کاسته شد.

به گزارش فارس، در پاتک‌های نیروهای ارتش سوریه از شدت هجوم تروریست‌ها کاسته شده و عناصر تروریستی در حالت دفاعی قرار گرفته‌اند.  براساس این گزارش، در صورت اشغال فرودگاه توسط عناصر داعش، شهر دیرالزور در خطر سقوط کامل قرار می‌گرفت. از ریف غربی دمشق خبر می‌رسد نیروهای مقاومت حزب‌الله و ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهر زبدانی را با دقت انجام می دهند و موفق شدند منطقه «النابوع» را از بمب‌ها و مین‌های کار گذاشته شده پاکسازی کنند. بخش‌های محدودی از مرکز شهر زبدانی پس از آزادی هم چنان آلوده به مین و بمب است.

عملیات جست وجوی خانه به خانه نیروهای مقاومت برای شناسایی معدود تروریست‌هایی که در این مناطق مخفی شده اند ادامه دارد. به گزارش فارس، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در روزهای اخیر حملات گروهی از تروریست‌ها را برای نفوذ به شهر زبدانی ناکام گذاشتند و عملیات آزادسازی شهرک مضایا را نیز ادامه می دهند.

در شمال سوریه در حالی عملیات ارتش در جنوب حلب برای آزادسازی فرودگاه  «کویرس» ادامه دارد که تروریست‌ها در استان ادلب با تصرف فرودگاه نظامی  ابوظهور که آخرین پایگاه نیروهای سوری در این استان به شمار می آمد، خود را برای حمله به دو شهرک شیعه نشین محاصره شده الفوعه و کفریا آماده می‌کنند.

برای مشاهده اندازه واقعی عکس  

  کلیک کنید درگیری‌ها در ارتفاعات استان لاذقیه در حالی هم چنان ادامه دارد که آموزش نیروهای سوری توسط نظامیان روسیه برای استفاده از سلاح های جدید در این استان در جریان است. وزیر امور خارجه سوریه نیز با تکذیب حضور نظامیان روسیه در میدان نبرد با تروریست ها، اعلام کرده براساس توافقات امنیتی و دفاعی دمشق و مسکو، هر زمانی لازم باشد سوریه از حضور روسیه برای مشارکت نظامی دعوت خواهد کرد. نیروهای ارتش سوریه نیز به کمک عشایر و نیروهای دفاع ملی موفق شدند در اواخر هفته گذشته کنترل بخش‌هایی از  گردان موشکی واقع در جنوب فرودگاه دیرالزور را به دست گیرند. انتهای پیام/م  

94/06/28 - 15:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن