تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815070610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت صمت بزرگ شده است نه کوچک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۹ب.ظ)
ميرمحمد صادقي: وزارت صمت بزرگ شده است نه کوچک موج-رئيس هيات امناي خانه معدن ايران با انتقاد شديد از ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت بازرگاني و بخش تجارت گفت: زماني به بهانه کوچک‌سازي دولت، وزارتخانه‌ها را ادغام کردند، در حالي که اکنون نه تنها تعداد نيرو در اين وزارتخانه افزايش يافته، بلکه هيچ‌گونه کوچک‌سازي صورت نگرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، علاء ميرمحمد صادقي در سومين اجلاس معدن و صنايع معدني کشور با تاکيد بر اين‌که متاسفانه صادرات فرش ايراني در رده دهم قرار گرفته است، گفت: با فعال شدن بخش معدن علاوه بر ارز‌آوري اشتغالزايي چشم‌گيري نيز مي‌شود. در حوزه صنعت ابتدا بايد به دنبال اشتغالزايي و شرايطي مناسب باشيم اين درحالي است که معدن تمام موارد را شامل مي‌شود و تنها نياز به اکتشاف و استخراج دارد.
وي با اشاره به اين‌که توجه به حوزه معدن امروزه بسيار بيشتر از گذشته صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: فرصت‌هايي که در گذشته داشتيم را استفاده نکرديم و با وجود انجام مذاکرات در مورد صادرات صنايع و محصولات معدني توجهي صورت نمي‌گيرد. در دوراني با بانک مرکزي جلسه‌اي داشتيم که معتقد بود حدود 20 ميليارد دلار واردات داريم درحالي که ميزان صادرات کشور بسيار محدود بود. به عنوان مثال در گذشته تنها بخشي از سنگ ايران به ايتاليا صادر مي‌شد.
رئيس هيات امناي خانه معدن ايران با تاکيد بر اين‌که توجه به صادرات معدني از گذشته در جلسات مطرح است، تصريح کرد: بهترين راه در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي توجه به ظرفيت معادن است.
ميرمحمد صادقي با اشاره به اين‌که هنوز 90 درصد از معادن کشور کشف نشده است، گفت: استخراج و اکتشاف معدن هزينه‌بر و نيازمند حمايت دولت است.در گذشته بانک‌ها پروانه بهره‌برداري معدن را به عنوان وثيقه از معدن‌کار نمي‌پذيرفتند درحالي که اکنون خوشبختانه با مصوبه مجلس اين مشکل حل شده است.
وي با تاکيد بر اين‌که لازم است کاهش نرخ تسهيلات پرداختي در بخش معدن به چهار درصد برسد،گفت: دولت بايد اقداماتي انجام دهد تا تسهيلات براي اخذ ماشين‌آلات معدني افزايش يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن