تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطری دیگر که حجاج ایرانی را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خطری دیگر که حجاج ایرانی را تهدید می کند
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: زائران ایرانی مراقب خطر ابتلا به گرما زدگی باشند و با رعایت توصیه‌های پزشکی از آن پیشگیری کنند.


سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علائم گرمازدگی و پیشگیری از آن اظهار کرد: هرچه از گرمازدگی فرد بگذرد و زمان بیشتری را در معرض نور آفتاب باشد علائم تشدیدتر خواهد شد که شروع این علائم با احساس تشنگی، افزایش ضربان قلب، سردرد، تعریق زیاد و در نهایت اختلال درشناسایی افراد نسبت به زمان، مکان و حواس همراه است.


وی با اشاره به توصیه‌های پزشکی برای جلوگیری از گرما زدگی تصریح کرد: استفاده از سایه در حین انجام زیارت، قرار نگرفتن در نور مستقیم خورشید در ساعات گرم، استفاده از نوشیدنی‌های خنک، استفاده از کلاه و چتر، مصرف زیاد از مایعات از جمله توصیه‌های پزشکی است که زائران با رعایت و انجام آن از گرما زدگی مصون می‌مانند.


مرعشی افزود: اگر علائم گرمازدگی در فرد ظاهر شد با مراجعه به پزشک، برای درمان اقدام کنند و پزشک معالج نیز طبق دستورالعمل‌های مربوط، درمان ظاهری را شروع می‌کند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گرما زدگی در سال جاری نسبت به سال گذشته شیوع بیشتری داشته، گفت: بدلیل گرمای بیش از اندازه و وجود زائران مسن شیوع گرمازدگی بیش از سال گذشته بوده است و افراد مسن نیز بدلیل آسیب‌ پذیر بودن باید به توصیه‌های پزشکی توجه بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

ترخیص تمامی مصدومان قبل از آغاز ایام تشریق/ تنها شش نفر از مصدومان ایرانی بستری هستند
پیگیری موضوع آمادگی 10 درصدی سازمان مدیریت بحران
800 هزار امدادگر هلال احمر کشور داوطلبانه فعالیت می کنند
بستری شدن 4 زائر ایرانی در مدینه





۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن