تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804325051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این است قدرت ما |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این است قدرت ما
روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مقاله‌ای اعتراف می‌کند: «توافق هسته‌ای وین ثابت کرد که ایران منزوی نیست و دوستان غربی ما نشان دادند که از ایستگاه احتیاط در برقراری روابط با ایران تا ایستگاه اشتیاق به توسعه روابط با تهران، راهی نیست.»
کد خبر: ۵۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ - 16 September 2015


جمهوری اسلامی در سرمقلاه امروز نوشت:

سالهای سال پس از انقلاب اسلامی ایران، برچسبی بود که غربی‌ها به سرکردگی آمریکای جهانخوار به این انقلاب مردمی که طومار قطب‌بندی‌های رایج بین‌المللی و قواعد بازی ترسیم شده توسط استکبار جهانی را درهم پیچید، می‌زدند و آنرا متهم به «واپسگرایی» و «خروج از جامعه جهانی» می‌کردند. رسانه‌های غربی برای متهم و محدود کردن انقلابی که توانسته بود موازنه قوا را در سطوح کلان جهانی دچار تغییر کرده و مولفه‌ای به نام قدرت و توانِ منبعث از ایدئولوژی و جهان بینی توحیدی همراه با پشتوانه مردمی را وارد عرصه معادلات قدرت کند، از عناوین اتهامی و برچسب‌هایی استفاده می‌کردند تا القاء کنند این انقلاب، هیچ جایگاهی در عرصه جهانی و در میان ملت‌ها ندارد، درحالی که انقلاب اسلامی، حتی از روزهای قبل از پیروزی توانست قلب‌های بسیاری از مسلمانان و آزادیخواهان جهان را تسخیر کرده و جایگاه خود را تثبیت نماید.

دولتمردان و رسانه‌های آمریکائی، سال‌های متمادی از این برچسب‌ها برای انگ زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران استفاده کرده و در سال‌های اخیر که موج بیداری ملت‌ها در منطقه گسترش یافته بود، بر شدت این اتهامات افزوده و مدعی بودند نظام بین‌المللی – که آنها به دروغ خود را نماینده آن می‌دانستند – این ملت را منزوی و تحریم کرده و ایران جایگاهی در جهان ندارد. تلاش ستودنی و قابل تقدیر دولت یازدهم و هوشمندی گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نشان داد که نه تنها ایران منزوی نیست بلکه این هیات حاکمه آمریکاست که در انزوا قرار دارد و با اقدامات یکجانبه‌گرایانه و جنگ‌افروزانه خود، هر روز منزوی‌تر می‌شود.

یکی از دستاوردهای بزرگ مجاهدت‌های هسته‌ای دیپلماسی هوشمندانه دولت یازدهم در پیگیری مذاکرات و رسیدن به توافق وین آن بود که دست آمریکائیها را در اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران کاملاً رو کرد و نشان داد که ملت ایران هرگز منزوی نبوده و نخواهد بود و این اقدامات تعدادی از نمایندگان جنگ طلب و صهیونیست کنگره است که آمریکا را منزوی و مطرود ساخته است تا آنجا که سخنگوی کاخ سفید با صراحت تمام از پشت تریبون‌های رسمی که مخاطب جهانی دارد اعتراف می‌کند «اگر کنگره، توافق هسته‌ای با ایران را رد کند، علاوه بر برهم خوردن ائتلاف بین‌المللی، آمریکا را نیز منزوی خواهد کرد.»

اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید وقتی بیشتر معنا می‌دهد که در کنار سخنان اوباما قرار گیرد که دقایقی پس از توافق هسته‌ای گفت «مخالفان توافق در کنگره باید به این نکته توجه داشته باشند که ما بیش از این قادر به ادامه تحریم‌ها برای انزوای اقتصادی و سیاسی ایران نبودیم، زیرا همکاران اروپایی ما و دیگر کشورهای عضو این ائتلاف بین‌المللی حاضر به ادامه تحریم‌ها نبوده و تحرکاتی را برای برهم زدن یکطرفه آن و برقراری روابط با ایران آغاز کرده بودند. بنابر این، ما ناگزیر به این توافق بودیم...»

اگر سخنان جان کری وزیر خارجه آمریکا و سکاندار سیاست خارجی کشوری که خود را قدرت برتر سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان می‌داند را به این مجموعه اضافه کنیم، موهوم بودن تلاش سران آمریکا برای منزول جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشخص می‌شود. جان کری چندی پیش در جمع اعضای کمیته روابط خارجی سنا که به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و ده‌ها شبکه خبری بین‌المللی پخش می‌شد اعتراف کرد «توافق وین بهترین گزینه ما بود زیرا باید این واقعیت را پذیرفت که تسلیم شدن ایران، خیالی بیش نیست.»

بی‌سبب نیست که رئیس رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو اعتراف می‌کند «من به شدت نگران مخالفت نتانیاهو با توافق هسته‌ای ایران و کمپینی که او علیه این توافق ایجاد کرده هستم، زیرا نه تنها نتانیاهو اکنون در این راه تنها مانده و به فردی منزوی در عرصه بین‌المللی تبدیل شده، بلکه اسرائیل نیز در این ماجرا تنها مانده است.»

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز در مقاله‌ای اعتراف می‌کند: «توافق هسته‌ای وین ثابت کرد که ایران منزوی نیست و دوستان غربی ما نشان دادند که از ایستگاه احتیاط در برقراری روابط با ایران تا ایستگاه اشتیاق به توسعه روابط با تهران، راهی نیست.»

دقیقاً در اثبات همین منزوی نبودن ایران است که نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» اذعان می‌کند گرچه دولت و خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که موانع توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با ایران هنوز برداشته نشده، اما طرف‌های اروپایی به آن گوش نمی‌کنند و به دنبال برقراری روابط با ایران هستند. به اذعان بسیاری از ناظران و تحلیلگران آمریکایی، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 و تصمیم ایران برای شفاف سازی بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای خود و برچیدن روند تحریم‌ها، قدر و منزلت ایران را در روابط بین‌المللی بیش از پیش آشکار و ثابت کرد که گره زدن منافع دنیا و اروپا با منافع آمریکا کاری عبث و بیهوده بوده و دیگر قابل تداوم نیست. برهمین اساس است که تحلیلگر روزنامه «یونگ ولت» آلمان با جسارت می‌گوید: «انزوای ایران، واژه‌ای است که دولت آمریکا و شرکای صهیونیست آن سعی در تحمیل آن به افکار عمومی دنیا داشتند، اما واقعیت اینست که آنها حتی با فشار سیاسی و اقتصادی وسیع خود نیز قادر به تحقق چنین هدفی نبوده و نیستند.»

بنابر این باید گفت دنیا اکنون این واقعیت را درک کرده که ایران انزواپذیر و تسلیم شدنی نیست و می‌داند که باید با آن به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای کنار بیاید. در چنین وضعیتی، طبیعی است که ما نباید به صلابت و قدرت تصمیم‌گیری خودمان شک داشته باشیم و از مواجه شدن با قدرت‌های جهانی در عرصه‌های مختلف بیمناک باشیم. ما قدرتمندیم و خود را باور داریم و در مواجهه با هردولتی حفاظت از منافع ملی کشورمان را اصل قرار می‌دهیم. این، واقعیتی است که در جریان مذاکرات 22 ماهه هسته‌ای به اثبات رسیده و در سایر عرصه‌ها نیز اثبات خواهد شد. ایکاش بعضی فعالان سیاسی داخلی، فارغ از رقابت‌های سیاسی، قدردان زحمات گروه مذاکره کننده هسته‌ای دولت یازدهم باشند و اینهمه مشکل تراشی بر سر راه برجام نکنند. توافق هسته‌ای یک اقدام در چارچوب منافع ملی است که آمریکا و صهیونیست‌ها را منزوی کرده و این واقعیت را به اثبات رسانده که ما نه تنها منزوی نیستیم بلکه این قدرت را داریم که شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را منزوی کنیم. اینست قدرت ما.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن