محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
دکتر عرفان فدایی وکیل پایه یک دادگستری
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1802449915
از برنامههای عمیق کودک و نوجوان به دست و جیغ و هورا رسیدهایم
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علی خودسیانی در گفتگو با مهر:
از برنامههای عمیق کودک و نوجوان به دست و جیغ و هورا رسیدهایم
شناسهٔ خبر: 2915135 - سهشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
هنر > رادیو و تلویزیون
علی خودسیانی که بیش از سه دهه در زمینه کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون فیلمنامه نوشته است از وضعیت برنامهسازی این روزها برای نسل جدید گلهمند است و میگوید برنامهها دچار افت کیفی شدهاند. علی خودسیانی نویسنده مجموعههای مختلف تلویزیونی درباره شرایط فعلی کار در حوزه کودک و نوجوان در صدا و سیما به خبرنگار مهر گفت: فعالیت در این حوزه سخت ترین کار است به خصوص این روزها که ممیزی ها هر روز بیشتر می شود و خط قرمزها نسبت به گذشته محدودیت های بیشتری بوجود آورده اند. البته من با وجود خط قرمزها در این حوزه مخالف نیستم و معتقدم نظارت در حوزه کودک و نوجوان باید بیشتر و دقیقتر باشد اما در سال های اخیر بیش از حد لزوم خط قرمز داریم.وی افزود: در شرایط امروز تلویزیون حق نداریم به هر موضوعی بپردازیم تا بر اساس آن در ذهن کودک ایجاد سوال کنیم. بحث دیالوگ نویسی در این حوزه حساسیت بیشتری پیدا کرده و حتی برخی مسایلی که قبلا به آن پرداخته می شد امروزه دیگر مجاز نیستند. ضمن اینکه برای کار کودک و نوجوان به شدت محدودیت بازیگر داریم و هنرمندان کودک و نوجوان به خاطر تحصیل همیشه نمی توانند سر صحنه حضور داشته باشد و این مشکلات کار را دو چندان می کند و با این تفاسیر تهیه کننده ترجیح می دهد از تولید کار کودک کناره گیری کند.مدیران روز به روز محافظه کارتر شدهاندنویسنده «دنیای شیرین دریا» با اشاره به اینکه سختیهای کار برای کودک و نوجوان تهیهکننده ها را به سمت کارهای آسان برده است، گفت: تهیه کننده ترجیح می دهد سراغ سوژه های بزرگسال برود و چند بازیگر کودک هم در فیلم بچرخند تا به نام ژانر اجتماعی یا ملودرام خانوادگی و به کام تهیه کننده باشد. اگر در گذشته در حوزه کودک و نوجوان کارهای ارزشمندتری را شاهد بودیم به این دلیل بود که مدیران وقت جسارت بیشتری داشتند و اهل ریسک بودند. من در این ۲۴ سالی که به عنوان نویسنده کار کودک فعالیت داشتم احساس می کنم مدیران فعلی نسبت به تمام دوره های گذشته ملاحظه کارتر شده اند.نگذاشتند «دنیای شیرین جیران» را بسازیمخودسیانی ادامه داد: سه سال پیش من فیلمنامه یک سریال ۲۶ قسمتی را به تلویزیون دادم که طرحش ۱۵ سال پیش نوشته شده بود. ۱۰ شورا آن را خواندند و هیچ ایرادی نگرفتند، رد هم نکردند اما از اجرایی شدنش نگرانند. زمانی که ما «دنیای شیرین دریا» را کار کرده بودیم قرار بود بعد از آن «دنیای شیرین جیران» را بسازیم و به این بهانه موضوع زمین خواری در مناطق شمال غرب کشور را به تصویر بیاوریم حتی لوکیشن را دیدیم و از نظر بصری همه چیز را در نظر گرفتیم ولی سرانجام پروژه مسکوت باقی ماند. طرح دیگری نوشتم که به بهانه آن به خرم آباد برویم آن هم به جایی نرسید.برای کار کودک بودجه کودکانه در نظر میگیرندنویسنده مجموعه «نی نی مون» افزود: با این مراعات و ملاحظه کاری نمی شود کار کودک و نوجوان انجام داد. غیر از این ۴ طرح دیگر دارم که هیچکدام اجرایی نشدند. کسانی که برای کودک کار می کنند عاشق کارشان هستند و چون با جان و دل وقت می گذارند دلشان می خواهد تلاش شان دیده شود. مشکل دیگر نگاه مدیران به کار کودک است آنها کار کودک را کودکانه می بینند و بودجه کودکانه هم برایش در نظر می گیرند. مثلا اگر برای یک سریال معمولی آپارتمانی ساده دقیقه ای یک میلیون تومان در نظر بگیرند برای کار کودک که معمولا پرسوناژهای زیاد و متفاوتی دارد و راندمان تولید هم پیچیده تر است یک پنجم محسوب می کنند.خودسیانی اشاره کرد: من همکارانی دارم که در حوزه فیلمنامه کودک و نوجوان بسیار قوی و تاثیرگذار هستند چون نسل ما هم زمانی کودک بود و کودکان آن زمان این امکان را داشتند از خوراک فکری درستی که برای شان در نظر گرفته شد به خوبی تغذیه کنند. اگر این خوراک فکری به کودکان امروز نرسد در نسل بعد هیچ کسی را پیدا نمی کنید که در حوزه کودک حرفی برای گفتن داشته باشد. بچه های امروز در عالم بازی های کامپیوتری سیر می کنند و سریال های محبوب شان را در محصولات دنیای غرب می بینند.بچههایمان را به دست غربی ها سپرده ایموی با تاکید بر اینکه ما اجازه دادیم غربی ها به جای ما فکر کنند و بچه های مان را به دست آنها سپردهایم، عنوان کرد: این مساله به حدی حساس و خطرناک است که باید ستادی با آن برخورد شود و سازمان بودجه ای جداگانه برای اتاق فکر در نظر بگیرد. متاسفانه ما از بچه های این نسل می ترسیم در صورتی که کودکان امروز از آی کیو بالایی برخوردارند و قدرت درک و فهم شان از سنین کمتر تبلور می کند. این توانایی بالا نباید ما را بترساند بلکه باید با کشف استعدادهایشان هم خودمان را به روز کنیم هم توانایی بچه ها را در سطوح بالاتر به کار گیریم.دستمز نویسنده از دستمزد پیکی که فیلمنامه را به دست تهیهکننده میرساند کمتر بودنویسنده مجموعه «توپ گرد» بیان کرد: به جای اینکه سعی کنیم تفکر بچه ها در مسیر درست هدایت شود از کارهای درخشان دهه قبل به برنامه های دست و جیغ و هورا رسیدیم. همه برنامه های اخیر یک شکل شده اند عده ای بچه را در یک سالن جمع می کنند و با کمترین هزینه دو مجری می گذارند و با دکورهای رنگارنگ و شلوغ کاری های بی هدف فقط می خواهند بچه ها دست و جیغ و هورا بکشند. بعید نیست که سطح کیفی کارها تا این حد نازل شده چون دستمزد نویسنده همیشه کمترین است و او انگیزه ای برای کار قوی تر ندارد. ۱۰ سال پیش که من مشاور یکی از همین برنامه ها بودم متوجه شدم دستمزد نویسنده از دستمزد پیک موتوری که فیلمنامه را می برد به دست تهیه کننده برساند کمتر است.وی افزود: اگر من از این کار کناره گرفتم به این دلیل است که چنین فعالیت هایی با روحیه من سازگار نیست. نویسنده دقیقه ای ۵۰۰ تومان می گرفت که برای برنامه ۲۰ دقیقه ای می شد ۱۰ هزار تومن اما پیک موتوری برای بردن همین فیلمنامه ۱۵ هزار تومان دستمزد گرفت. در این شرایط نویسنده چه انگیزه ای برای کار و خلاقیت بیشتر دارد؟ قدیمی ها خیلی وقت است از این بازی کنار کشیده اند اما جوانان جویای نام به هر دلیل این پروژه ها را قبول می کنند تا سر کار باشند.مدیران دائما آزمون و خطا می کنندخودسیانی اظهار کرد: یک سری برنامه ها مثل عموپورنگ مشخص است که بودجه خوبی به آن اختصاص دادند. بازیگران طنز خوبی هم می آورند اما ایمان دارم نویسنده یک دهم آن بازیگر دستمزد نمی گیرد. این برنامه ها بعد از مدتی ریزش مخاطب دارند چون وقتی پیام درست نباشد بازیگر هم بعد از چند جلسه تکراری سخن میگوید و به لودگی کشیده می شود که دیگر نه در شان خودش است نه مخاطب کودک.نویسنده «دنیای شیرین» در پایان گفت: زمانی که ما کار می کردیم چیزی به نام اتاق فکر وجود داشت و کسی هم دنبال پول نبود. همه مسئول و عاشق بودند. در «دنیای شیرین دریا» به قدری حساسیت ها بالا بود که تقریبا من هر روز تقاضای جلسه با کارگردان و مشاور روانشناس پروژه می کردم و گاهی مدیر تلویزیون را هم دعوت می کردیم و ساعت ها بحث می کردیم تا از تاثیر کاری که می خواهیم انجام دهیم مطمئن باشیم. متاسفانه از هر دری سخن بگوییم در نهایت به مدیران می رسیم. سال ها است هر مدیری که می آید آزمون و خطا می کند و تجربه های پیشین را کنار می گذارد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]
صفحات پیشنهادی
تشريح برنامههاي فصل پاييز شبکه تلويزيوني کودک و نوجوان/ پخش برنامهها از ابتداي ماه مهر
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ۱۳ ۰ب ظ تشريح برنامههاي فصل پاييز شبکه تلويزيوني کودک و نوجوان پخش برنامهها از ابتداي ماه مهر موج- مدير شبکه تلويزيوني کودک و نوجوان برنامههاي فضل پاييز سال 1394 اين شبکه را تشريح کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج محمد سرشار در نشست خبري که صبح امروز برگزارمعرفی نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
معرفی نمایشهای صحنهای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شناسهٔ خبر 2914039 - یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹ ۰۹ هنر > تئاتر بیست و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان آثار منتخب شورای انتخاب را در بخش صحنهای مسابقه کودک و مسابقه نوجوان معرفی کرد به گزارش خبرگزاری مهر شورایفراخوان جشنواره کودک و نوجوان تمدید شد
فراخوان جشنواره کودک و نوجوان تمدید شد تهران-ایرنا- ارسال آثار به هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان تا 25 شهریور ماه تمدید شد به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان شامل شعر داستان متون علمی و آموزشی بهره گیری از تخیل حفظ عناصر دامعرفی داوران کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
معرفی داوران کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شناسهٔ خبر 2915479 - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۵ هنر > تئاتر دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ۱۰ کودک و ۱۰ نوجوان را به عنوان داوران کودک و نوجوان این دوره از جشنواره معرفی کرد به گزاربالاخره صاحب شبکه کودک و نوجوان میشویم
چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶ ۲۹ با راهاندازی آزمایشی شبکه کودک و نوجوان شبکه پویا با کارکردی گستردهتر به کار خود ادامه میدهد به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا پخش آزمایشی شبکه کودک و نوجوان طی روزهای آتی آغاز میشود و قرار است با تغییر در جدول پخش شبکه پویا اینبرنامههای کودک و نوجوان نیاز به مجریساز دارد
برنامههای کودک و نوجوان نیاز به مجریساز دارد ویژگی یک برنامه خوب کودک و نوجوان این است که جذابیت داشته باشد اما این جذابیت فقط شامل جذابیت ظاهری نمیشود کامیار اسماعیلی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان &nbتفکیک شبکه پویا به دو بخش کودک و نوجوان در فصل پاییز
تفکیک شبکه پویا به دو بخش کودک و نوجوان در فصل پاییز از اول مهر شبکه پویا به دو بخش کودک و نوجوان تفکیک شده به طوری که برنامههای خردسالان از 8 تا 14 و برنامههای کودک از ساعت 14 تا 20 پخش خواهد شد به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان &نمایش خانواده کارفینگل از ملایر به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت
نمایش خانواده کارفینگل از ملایر به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت ملایر- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از راهیابی نمایش خانواده کارفینگل به بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومنمایش های صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
نمایش های صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند همدان- ایرنا- نمایش های صحنه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش صحنه ای مسابقه کودک و مسابقه نوجوان معرفی شد به گزارش روز یکشنبه کمیته اطلاع رسانی یست و دومین جشنواره بین المللی تئاترفراخوان هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان تمدید شد
فراخوان هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان تمدید شد خبرگزاری پانا فراخوان هشتمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان تمدید شد ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور ساعت 15 20 به گزارش سرویس فرهنگی پانا جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با نگاه ویژه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها