تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804622173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايت جامع بين المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي رونمايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
سايت جامع بين المللي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي رونمايي مي‌شود موج - باقر لاريجاني، معاون آموزشي وزير بهداشت، در نشست خبري به سؤالات خبرنگاران در خصوص بخش‌هاي مختلف حوزه آموزش و گام چهارم اجراي برنامه تحول نظام سلامت پاسخ داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ظهر امروز معاون آموزشي وزير بهداشت درخصوص روند اجرايي گام چهارم طرح تحول سلامت گفت: دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در حوزه آموزش با يک برنامه روشن سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌کنند. اين برنامه‌ها هم در جلسه معاونين آموزشي و هم جلسه روساي دانشگاه‌ها به طور مبسوط تشريح شده است.
وي افزود: تلاش شده است با تمام اسنادي آموزشي که در کشور وجود دارد، مانند؛ نقشه علمي کشور، اسناد بالادستي و توصيه‌هاي رهبري در حوزه سلامت چشم‌اندازها را تعريف کنيم.
لاريجاني با اشاره به اينکه در برنامه جديد ارائه شده به دانشگاه‌ها 12 محور دارد، گفت: تلاش ما اين است که دانشگاه‌ها را هدف مدار کنيم و ضمن آنکه کارهاي معمول خود را انجام مي‌دهند مأموريت‌هاي خاص به هر کدام از دانشگاه‌ها و به مناطق آمايشي سپرده شود.
وي با اشاره به سياست محوري که در مورد مرجعيت علمي در کشور وجود دارد، گفت: تلاش مي‌کنيم دانشگاه‌ها را مأموريت گرا کنيم تا به سمت اهداف برنامه ريزي شده حرکت کنند. لاريجاني افزود قطب‌هاي علمي ما براي آنکه در حوزه آموزش پزشکي بتوانند منشأ اثر باشند با يک برنامه هدف‌دار پيش خواهند رفت.
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: با وجود اينکه در آموزش عالي در بخش تربيت نيرو رتبه دهم را در دنيا داريم اما متاسفانه در نوآوري جايگاهمان مناسب نيست.
وي ابراز اميدواري کرد که با برنامه ريزي که در حوزه آموزش شده است بتوان جايگاه کشور را در زمينه نوآوري علمي ارتقا داد.
لاريجاني با اشاره به بسته‌هاي ارائه شده به دانشگاه‌ها گفت: بسته اول در مورد مرجعيت علمي در دانشگاه است و بسته دوم به اين سؤال پاسخ مي‌دهد که چگونه مي‌توانيم دانشگاه‌ها را به سمت دانشگاه هزارهٔ سوم ببريم. وي با اشاره به تعداد بالاي دانش آموختگان در کشور خاطرنشان کرد که دانش آموختگان ما چالش‌هاي زيادي براي شغل دارند و لذا برنامه ريزي شده است که دانشگاه‌ها با طي يک مرحله گذر به سمت کارآفريني بيشتر در حوزه پزشکي سوق داده شوند.
معاون آموزشي وزير بهداشت برخي از نيازهاي آموزشي حوزه پزشکي را برشمرد و گفت: بايد حدود 200 هزار پرستار آموزش دهيم و به برخي رشته‌ها مثل پزشک خانواده نياز داريم. دکتر لاريجاني با ابراز اميدواري کرد که در يک برنامه 2 الي 3 ساله 30 تا 40 هزار پرستار جديد تربيت شود.
وي از آغاز پذيرش دانشجو در رشته پزشک خانواده در سال جاري خبر داد و گفت: در سه دانشگاه شيراز، مازندران و تهران اين رشته دانشجو خواهد پذيرفت و احتمالاً در آبان يا آذر اين اتفاق خواهد افتاد. لاريجاني اضافه کرد که براي پذيرش اين رشته آزمون ويژه‌اي برگزار خواهد شد و از ميان داوطلبان پزشک عمومي دانشجوي اين تخصص پذيرش خواهد شد.
دکتر لاريجاني گفت: با توجه به اينکه فارغ التحصيلان دورهٔ اول اين رشته در آينده اساتيد اين رشته تخصصي خواهند شد بنا، بر اين خواهد بود که از ميان استعدادهاي درخشان در دوره اول جذب صورت گيرد.
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: در هر منطقه آمايشي سه مأموريت در نظر گرفته شده است. يکي از اين مأموريت‌ها اين است که به صورت هدفمند و مأموريت گرا برنامه‌هاي آموزش عالي را در اين مناطق پيش ببريم.
وي افزود: در اين زمينه براساس ظرفيت‌هاي استاني مأموريت ويژه اي به آن‌ها داده مي‌شود که قطب‌هاي علمي را در آن استان سامان دهند. در حال حاضر بسياري از قطب‌هاي علمي در مرکز متمرکز هستند.
وي با اشاره به تمرکز 46 درصدي تحصيلات تکميلي در تهران گفت: اميدواريم در اين زمينه بتوانيم در کل کشور تحصيلات تکميلي را گسترش دهيم و آن را در جهت نيازهاي کشور سامان دهيم.
لاريجاني اضافه کرد: در حال حاضر بسياري از نيازهاي کشور در مقاطع کارداني و کارشناسي را مي‌توانيم در شهرهاي کوچک سامان دهيم.

تشکيل شوراي عالي اخلاق پزشکي در وزارت بهداشت
لاريجاني از تشکيل شوراي عالي اخلاق پزشکي در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: چند دستورالعمل در خصوص نحوه گرفتن تخصص در زمينه اخلاق پزشکي در آن سامان داده شده است. و برنامه اخلاق استراتژيک حرفه اي را براي چند سال آينده در شورا مورد بررسي قرار داده‌ايم.
معاون آموزشي وزير بهداشت با اشاره به ظرفيت‌هاي پزشکي ايران گفت: ما در حوزه آموزش پزشکي اين پتانسيل را داريم که سرآمد منطقه باشيم. کشوري هستيم که به جز چند استثنا تمام تخصص‌ها را ارائه مي‌کنيم.
لاريجاني از راه‌اندازي يک سايت جامع بين المللي براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي خبر داد و گفت: در اين سايت که در حال بروز شدن است، اطلاعات تمام دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت، وي ابراز اميدواري کرد که از اين سايت در مهر ماه سال جاري رونمايي شود.

راه‌اندازي دانشگاه مجازي علوم پزشکي
معاون آموزشي وزير بهداشت همچنين خبر از راه‌اندازي دانشگاه مجازي علوم پزشکي خبر داد و گفت: اميدوار هستيم از مهر امسال بتوانيم آموزش‌هاي مجازي را از اين طريق در اختيار اساتيد دانشگاه‌ها قرا دهيم.
لاريجاني گفت: نتايج آزمون برد و آزمون جامع اينترنتي و پره انترني فردا اعلام خواهد شد. ما در صدد هستيم بتوانيم در شش ماهه دوم امسال در مناطق آمايشي مراکز آزمون را سامان دهيم.
وي در خصوص اعتباربخشي بيمارستان‌هاي آموزشي و مؤسسات گفت: اين بحث در سال جاري در حال پيگيري است. متاسفانه در سال گذشته اعتباربخشي منسجم انجام نشده بود اما اميدواريم امسال با يک برنامه جامع به تمام مؤسسات اعتباربخشي کنيم.
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: اميدوار هستيم بتوانيم زيرساخت‌هاي آموزش پزشکي را گسترش دهيم. در اين زمينه دستورالعمل‌هاي متعددي به هيئت امناي دانشگاه‌ها رفته است و از آن‌ها خواسته شده است که از رشته‌هاي تخصصي و فوق تخصصي که ايجاد کرده‌اند، حمايت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن