تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816845551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز به کار باشگاه انیمیشن رسانه/ «آواز دریا» نقد شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
آغاز به کار باشگاه انیمیشن رسانه/ «آواز دریا» نقد شد

باشگاه انیمیشن


شناسهٔ خبر: 2915217 - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
هنر > سینمای ایران

باشگاه انیمیشن رسانه با نقد و بررسی انیمیشن «آواز دریا» به کارگردانی تام مور فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست باشگاه انیمیشن رسانه به نمایش و نقد و بررسی فیلم «آواز دريا» به كارگردانی تام مور و نامزد دريافت اسكار بهترين انيميشن ٢٠١٥ اختصاص پیدا کرد.در ابتدای این نشست، سیدعلی احمدی رییس فرهنگسرای رسانه گفت: تا کنون محفلی به این صورت برای پرداختن و نقد و بررسی فیلم های سینمایی در حوزه پویانمایی وجود نداشت و خوشحالیم توانسته‌ایم با امکاناتی که در اختیار داریم، این فرصت را برای شما متخصصان، هنرمندان وعلاقه مندان انیمیشن فراهم کنیم.وی ادامه داد: این فرهنگسرا به همراه موسسه تصویر شهر، آمادگی دارد، امکانات لازم و بیشتر و در صورت نیاز سالن‌های بزرگتری را مانند تالار ایوان شمس در اختیار باشگاه انیمیشن بگذارد.محمدرضا مقدسیان دبیر باشگاه انیمیشن رسانه نیز در این نشست، بیان کرد: این کانون پاتوقی برای فعالان و علاقه‌مندان هنر پویانمایی است تا بتوانیم در طول نشست هایی که برگزار می کنیم، زمینه رشد و ارتقای دانش مخاطبان و اعضای باشگاه را در بخش های مختلف فرم، تکنیک، سبک‌شناسی، ایده و داستان پردازی و ... فراهم کنیم. برهمین اساس در نشست‌ها تاکید بر حضور متخصصان و استادان داریم تا بتوانیم بحث های عمیق‌تر و کارشناسی‌تری را داشته باشیم.وی ادامه داد: انتخاب فیلم ها برای این نشست ها نیز به گونه‌ای است که به بررسی مجموعه فیلم های یک کارگردان یا یک سبک و یا دوره تاریخی مشخص بپردازد تا نشست هایی هدفمند و کاربردی را برگزار کرده و از این طریق مخاطبان و اعضا پس از برگزاری یک دوره از جلسات در پایان شناخت خوبی از یک کارگردان یا یک سبک و یا دوره تاریخی هنر انیمیشن سازی کسب کنند.در ادامه این نشست، انیمیشن سینمایی «آواز دريا» به كارگردانی «تام مور» پس از نمایش، با حضور مازیار فکری‌ارشاد منتقد سینما و احسان طاهری کارگردان، طراح و نویسنده مجموعه های انیمیشنی تلوزیونی، نقد و بررسی شد.
باشگاه انیمیشن
طاهری در این نشست، فیلم «آواز دریا» را از نظر فرم بسیار تحت تاثیر انیمیشن ژاپنی «پونی» دانست و گفت: در هر دو فیلم شباهت های بسیاری از لحاظ فرم و شخصیت پردازی ها می بینم اما به نظرم پویانمایی «آواز دریا» موفقیت اثر میازاکی کارگردان ژاپنی فیلم «پونی» را ندارد.وی ادامه داد: به طور معمول در داستان های اساطیری و محلی، خط و ربط های مشخصی وجود ندارد و به چرایی ها پاسخ روشنی داده نمی شود. اما در این اثر می بینیم که در جاهایی از فیلم توضیح‌هایی داده می شود اما در بخش هایی دیگر از داستان برای برخی اتفاق‌ها توضیح مشخصی داده نمی شود که این مخاطب را گیج و سرگردان می کند و می تواند مهمترین نقد به این فیلم باشد.مازیار فکری ارشاد هم در نخستین نشست نقد و بررسی باشگاه انیمیشن رسانه، گفت: کارگردانی ایرلندی فیلم، «تام مور» تا کنون دو اثر پویانمایی دیگر ساخته است که آنها نیز همانند فیلم «آواز دریا» فولکولور و اساطیری است.وی ادامه داد: فرهنگ ایرلندی برخلاف تصوری که وجود دارد، بسیار به فرهنگ اروپای شمالی نزدیک است و با فرهنگ انگلیسی و بریتانیا متفاوت است.این منتقد سینما با اشاره پیشینه اسطورهای این فیلم، گفت: کارگردان در این پویانمایی سعی کرده است با حال و هوایی مدرن، داستان اساطیری از ایرلند را روایت کند. در مورد تمام شخصیت های این فیلم پیشینه ادبی قوی وجود دارد که در این مورد می توان به «سلکی ها» به عنوان موجودی نیمی آدم نیمی «فُک» و یا ماک‌ها به عنوان مظهر خردمندی و دانش اشاره کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن