تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
بهترین سایتهای خرید تیک آبی رسمی اینستاگرام در ایران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1814667573
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد
واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: در بخش دیگری از مراسم شهاب حسینی كه در سریال «شوق پرواز» در نقش شهید بابایی ایفای نقش میكند، هدیه خود را برای ایفای نقش در تلهفیلم... شهاب حسینی در مراسم پایانی جشنواره فیلمهای تلویزیونی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد. به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مراسم پایانی نخستین جشنواره فیلمهای تلویزیونی دیشب با حضور سیدعزتالله ضرغامی رئیس صداوسیما، مرتضی میرباقری معاون سیما، علیرضا سجادپور رئیس اداره كل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت ارشاد و جمع كثیری از هنرمندان، در سالن همایشهای صداوسیما برگزار شد. * میرباقری: هنرمندان از ساخت فیلمهای تلویزیونی حمایت میكنند بنابراین گزارش، در این مراسم میرباقری از تولیدكنندگان 750 فیلم تلویزیونی، مدیران شبكهها، گروه فیلم و سریال، مركز سیما فیلم، مراكز استانها تشكر كرد و گفت: ما در شبانهروز به طور متوسط حدود 4.5 ساعت میزبان مردم هستیم و از بین آثار مختلف تلویزیون مطلوبترین و متبوعترین ساختار آثار نمایشی است و ما خوشبختانه با ساخت مجموعههای بلند توانستهایم ارتباط وسیعی را با مخاطبانمان برقرار كنیم. وی افزود: مجموعههای فصلی، مناسبتی و بیش از 15 قسمت و مناسبتهای در كنار سایر مجموعههای روتین تولید شده و در اختیار هموطنان قرار میگیرند. ما در جدول برنامههای خودمان را توسعه شبكهها و انعطافی كه در برنامهها مناسب به علائق مخاطبان ارائه كردیم تقریباً یك هزار برنامه نمایشی داریم اكنون این یك هزار برنامه با حدود 700 برنامه 90 دقیقهای جدید پخش میشود و از این 700 برنامه نمایشی 250 برنامه نمایشی برای اولینبار تولید و پخش میشود كه از این تعداد 200 تای آنها تولید ایران است. وی افزود: ما در سالهای گذشته كمتر از یك فیلم تلویزیونی را در هفته پخش میكردیم اما از 5 ساله گذشته كه اهتمام جدی برای تولید فیلمهای تلویزیونی شده این عدد به یك فیلم تلویزیونی در هفته رسیده است. با برنامههای راهبردی به وجود آمده و با حمایت ویژهای كه رئیس سازمان صداوسیما با علائق خود داشتهاند، امروز در موقعیتی قرار گرفتهاند كه تمام هنرمندان كشور از این ساختار استقبال میكنند. وی تصریح كرد: همچنین برنامههای نمایشی تك قسمتی به طور متوسط سه برابر مجموعههای خارجی بیننده دارد كه قابل مقایسه با مجموعه برنامههای ایرانی نیست همچنین تلهفیلمهای تك قسمتی میزان بینندگان را بسیار افزایش داده و انتظار دیگری از این تولیدات میرود. نقطه عطف معیارها و ایجاد فضای رقابتی مؤثر است كه باعث میشود این ساختار به سمت رشد بیشتر حركت كند. میرباقری گفت: برگزاری این جشنواره نقطه مهمی با فضای رقابتی مهم است و ما ساختارهای این حوزه را فراهم و بیشتر خواهیم كرد. * پیشنهاد ضرغامی به معاونت سیما برای تشكیل باشگاه فیلمنامهنویسان جوان بنابراین گزارش، در این مراسم سیدعزتالله ضرغامی در سخنانی گفت: اگر جشنوارهای برای فیلمهای تلویزیونی برگزار شده باید از پدیدآوردندگان این عرصه مهم نمایشی تقدیر كنیم كه در رأس همه آنها مردم فهیم، خوب و هنردوست ما هستند كه ما را به راه صواب و درست هدایت میكنند و این فضا را ایجاد میكنند تا رسانه ملی مسیر درست خود را طی كند. بعد از آن هم هنرمندان، برنامهسازان و همه صنوف ارزشمندی كه در حوزه تولید قرار دارند قابل سپاسگزاری هستند، چرا كه در این مسیر سخت قدم گذاشتند و آن را فتح كردند. وی افزود: در واقع تولیدات ویدئویی امروز به عنوان یك واقعیت ملموس و حقیقت موجود جلوی چشم همه هنرمندان است. امروز از صحبت سر این تولیدات عبور كردهایم هم به لحاظ كیفی و هم به لحاظ كمی در نسبت و تطبیق با سایر حوزهها كار موفقی بوده است و امروز فیلمهای تلویزیونی یك نیاز مسلم جامعه است. رئیس رسانه ملی اظهار داشت: تحقیقات ما نشان میدهد كه مردم به ساختارهای نمایشی اقبال بیشتری نشان میدهند البته اگر ساختارهای دیگر نیز ویژگیهای خود را داشته باشند موفق خواهند بود و حتی گاهی یك برنامه گفتوگومحور، ركورد برنامههای نمایشی را میشكند، مانند مناظرات هرچند برخی مناظرات خاطرات تلخی را در ذهن ما ایجاد میكند، اما اگر چنین برنامههایی به مسیر درستی هدایت شوند، میتوانند ركورد بینندگان را بشكنند. البته در همه جای دنیا برنامههای نمایشی بینندگان بیشتری دارند زیرا به خاطر ماهیت سرگرمی فرصت بیشتری ایجاد میكنند تا خانوادهها لحاظ بیشتری را كنار هم سپری كنند. وی ادامه داد: این ساختهها آرام آرام ما را به سمت تولید آثار تلویزیونی برد و تا تصور آثار تولید نمایشی تك قسمتی ایجاد شده به مرحله تطبیق رسید. و یك كار داستانی مستقل با مدیوم ویدیویی جایش خالی بود. همچنین ما فعالیتها در حوزه تولیدات سینمایی را متوقف كردیم. زمانی كه من تازه به ریاست صداوسیما منصوب شده بودم، برخی ایراد میگرفتند كه صداوسیما سالی چند تولید سینمایی دارد چرا آنها را متوقف میكنید. اما چنین فیلمهایی كه با تمام پشتیبانیها، سرمایهگذاریهای هنگفت و ایجاد برخی روابط ساخته میشدند خیلی هم تكاندهنده نبودند، به همین دلیل تولید آنها متوقف شد و در اختیار سینماگران قرار گرفت. ضرغامی تصریح كرد: كار در مدیوم تلویزیون باید توسط هنرمندان و حرفهاییهایی انجام میشد كه با روشن شدن ابعاد و نیاز جامعه ساخته میشدند آن هم با ویژگیهای سرعت، ارزانی، قابلیت و انعطاف توانستند جای خود را باز كنند. وی ادامه داد: برخی از همكاران ما كه تلهفیلمها را نقطه ضعف میدانند میگویند كه چرا برخی از این كارها دو ماهه ساخته میشوند مگر ایراد دارد؟ چه اشكالی دارد؟ حتماً سرعت و ارزانی و میانگین كارهای سینمایی زیر 100 میلیون تومان است و آقای سجادپور كه پایش در سینما خیس شده میداند كه هزینه تولید فیلمهای سینمایی حدود 400 الی 500 میلیون تومان است. ما به خاطر هدایت افكار عمومی وظیفه داریم فیلمهای تلویزیونی را تولید كنیم و آنها باید بهروز و براساس مسائل و نیازهای روز مردم تولید شوند. رئیس سازمان صداوسیما با بیان این كه امروز ما به مرحله بلوغ فیلمهای تلویزیونی رسیدهایم، عنوان داشت: سال گذشته 200 فیلم تلویزیونی پخش شده و الان مخاطبان بسیاری را به دست آورده است. در نظرسنجیهای ما، میانگین مخاطبان كارهای سینمایی از سریالها بسیار پایینتر است و زیر 10 درصد است در ابتدای كار تولید فیلم ویدئویی نیز درصد مخاطبان پایین بود اما كار كه اوج گرفت میزان رضایتمندی رشد كرده و به نقطه مطلوبی رسیده است. ضرغامی ادامه داد: این تلهفیلمها میتوانند ذائقهسازی كنند و كار موفق به جلو رود. ما به افزایش كیفیت باید فكر كنیم كه در همه بخشها مورد توجه قرار گیرد و اول از همه آنها، فیلمنامه خوب است. خیلیها خیال میكنند قصه خوب پیدا نمیشود. چرا پیدا نمیشود؟ به زندگی روزمره خود نگاه كنید و ببینید چقدر ایده وجود دارد. همین شهادت دادستان خوی كه آن تشییع جنازه باشكوه برایش برگزار شد و داستان كسی كه مبارزهگر با زمینخوارها و رانتخوارها بود و به شهادت رسید، اگر مورد بررسی قرار گیرد، پروندهها تورقی شود و بررسی شود كه تهدیداتش از چه دست تهدیداتی بوده و شهادت او و حقطلبی مردم، یك سوژه واقعی و مطلوب است. یا این كه دوربینها را در دادگاهها بگذارید... مانند برنامه آژیر كه برهمین اساس شكل گرفته. متهمان كه همه حرف میزنند، همه داستان است. موقعی كه متهم حرف میزند قصهاش بسیار جذاب است و مخاطب دیگر شبكه را عوض نمیكند. وی تصریح كرد: ما موظف به تقویت فرهنگ بومی هستیم. دیدهام برخی میگویند ما قصههایمان تكراری شده كه من قبول ندارم. این همه سوژه خوب وجود دارد كه باید مورد توجه قرار بگیرد. من پیشنهاد میكنم كه باشگاه فیلمنامهنویسان جوان توسط معاونت سیما زودتر راهاندازی شود. این افراد باید زودتر جمعآوری و تشویق بشوند برای نوشتن داستانهای تكقسمتی. بنابراین فیلمنامه باید یك حركت متحولی داشته باشد. این كار در حوزه سریالها سخت است اما اگر آموزش خوب صورت بگیرد دست ما پر خواهد بود. قیمت پرداختی به فیلمنامه هم باید افزایش پیدا كند. در دورهای، آن را افزایش دادیم به قیمت 4 میلیون كف رساندیم. فیلمنامه جان تولیدات تلهفیلم ماست و ما باید جذابیتهایی را به سمت متن نو هدایت كنیم و قیمتها باید بالا برود. همچنین كارگردانهای خوب به این عرصه تولید تلهفیلمها زیاد آمدهاند. پای بسیاری از كارگردانهای جوان و خلاق هم به این عرصه باز شده كه در این مسیر شناخته خواهند شد. این وظیفه بزرگ برعهده سیمای جمهوری اسلامی ایران است كه استعدادهایش را كشف و پرورش بدهد و چهرههای جدیدی را ارائه بدهد. در حوزه كارگردانی هم میتوان كار تیمی انجام داد و باید این كار را هم امتحان كنیم. ضرغامی تصریح كرد: توان ما در جلوههای ویژه كلاً در كشور پایین است. بگذارید یك اعتراف كنیم. ما هر قدر در چهرهپردازی قوی هستیم، در جلوههای ویژه بسیار ضعیف هستیم. اگر الان بخواهیم سریال حضرت یونس و ایوب را بسازیم، بیچاره میشویم و نمیتوانیم تولید كنیم چون در كارهای بیرونی كه توان ساخت جلوههای ویژه را نداریم و كارهای رایانهای هم در حد مطلوبی نیست و باید جلوههای ویژه را تقویت كنیم و همه باید با كامپیوتر و رایانه ساخته شوند. در این حوزه باید هزینه كنیم و به طور جدیتری سرمایهگذاری كنیم. البته این كار متعلق به جوانان و نوجوانان است و پیرترها حوصله كار با كامپیوتر و ساخت چنین چیزهایی را ندارند. ضرغامی گفت: جوانان را بیاورید تا شركت بزنند و این كارها را بسازند و بعد هم كارگردان به آنها كمك كند و در سمت مدیریتی در برخی از آنها نیز كمك بخواهد. ما زمانی كه میخواستیم سریال «یوسف پیامبر» بسازیم، وقتی به خواب آن حضرت رسیدیم نفهیدیم كه كدام گاوها لاغر بود و كدام چاق بود. كدام، كدام را خورد. حتی برخی میتوانند كارگردانی كنند و بخشهایی كه به آثار ویدئویی مربوط میشوند باید تقویت شوند. اگر میخواهیم هزار فیلم بسازیم با اقبالی كه مردم به فیلمهای ایرانی دارند، كیفیت باید همراه كمیت بالا برود. ضرغامی تصریح كرد: توجه به داستانها و تولیدات استانها نیز باید جدی گرفته شود و فضای پاك بومی را خوب منتقل كنند و هر كدام خواستند مثل كارهای تهران سریال بسازند، با آنها برخورد كنند. مثلاً از اردبیل سریالی آمده بود كه در آن مدام به كافیشاپ میرفتند! در صورتی كه باید ویژگیهای طبیعی و فرهنگی ما در اولویت باشند. مطمئنم با همین مسیری كه داشتهاید، حتماً در آینده نه چندان دور كیفیت خیلی بالاتر خواهد رفت. الان خیلی قابل قبول است اما مدام نگران كیفیت هستیم كه امیدوارم شاهد رشد فیلمهای تلویزیونی باشیم. * برگزیدگان نخستین جشنواره فیلمهای تلویزیونی معرفی شدند به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، برندگان نخستین جشنواره فیلمهای تلویزیونی به شرح زیر و در بخشهای مختلف معرفی شدند: - جایزه بهترین چهرهپردازی، به آقای بابك شعــاعی برای فیلم «تنهـایـی» و خانم مریم دوستی برای فیلم «آخرین گره خورشید» - جایزه بهترین جلوه های ویژه به آقای جواد شریفی برای فیلم «عملیات پایتخت» - جایزه بهترین طراحی صحنه به آقای محسن نوروزی برای فیلم «لرزش زندگی» - جایزه بهترین طراحی لباس به آقای داریوش پیرو برای فیلم «تنهایی» و «خواب زمین» - جایزه بهترین موسیقی به آقای علیرضا كهندیری برای فیلم «عبور از شب» - جایزه بهترین صداگذاری به آقای مهدی صادقی برای فیلم «لرزش زندگی» / لوح تقدیر به آقای آرش قاسمی برای فیلم عبور از «شب» - جایزه بهترین صدابرداری به آقای امیر پرتوزاده برای فیلم «لرزش زندگی» - جایزه بهترین نورپردازی به آقای رضا رخشان برای فیلم «مهمانخانهای در برف» - جایزه بهترین تصویربرداری به آقای سهیل نوروزی برای فیلم «آخرین گره خورشید» - جایزه بهترین تدوین به آقای علی ژكان برای فیلم «تصادف» - جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد به آقایان: سعید پورصمیمی و مالك سراج برای بازی در فیلم «آخرین گره خورشید» / لوح تقـدیر این بخش به آقای شاهین غلامرضایی برای فیلم «عمه ماه منیر» / لوح تقدیر دیگر این بخش به هنرمند پیشكسوت آقای سعدی افشار برای حضور در فیلم «به جا مانده» - جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن به خانمها ژاله صامتی برای فیلم «دماغ» و شهره سلطانی برای فیلم «زنی از كوچه پشتی» - جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به آقای مهدی هاشمی برای بازی در فیلم «وقت اضافه» و شهاب حسینی برای بازی در فیلم «تنهایی» - جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به خانمها: رویا تیموریان برای بازی در فیلم «تنهایی» و پریوش نظریه برای فیلم «فراموشی» / لوح تقدیر به خانمها نیلوفر پورمهدی برای فیلم «روجا» و سهیلا گلستانی برای فیلم «دمـاغ» جایزه ویژه هیات داوران بهخاطر موضوعِ نگاه به مسئله ملی: - علیرضا بذرافشان، سارا خسرو آبادی و حسین ترابنژاد برای فیلمنامه «لرزش زندگی» - فلورا سام برای فیلمنامه «حماسه ماندگار» - چیستا یثربی برای فیلمنامه «ماه از روی سكو» - محمد سلطانی برای فیلمنامه «عملیات پایتخت» - آقای رضا بهشتی و پریسا عشقی برای فیلمنامه «قهوه اسپرسو» - علیرضا محمودی و همایون اسعدیان برای فیلمنامه «آخرین گره خورشید» - جایزه ویژه هیأت داوران به مدیر فیلمهای تلویزیونی شبكه یك سیما آقای مسعود صباح به خاطر تولید 120 فیلم تلویزیونی در 3 سال و بیشترین نامزد در جشنواره. - جایزه بهترین كارگردانی به آقایان فرزاد موتمن برای فیلم «دماغ» و اسماعیل فلاحپور برای فیلم «عبور از شب» - جایزه بهترین فیلم تعلق میگیرد به آقای اكبر تحویلیان برای فیلم «لرزش زندگی» و آقای بهروز مفید برای فیلم «در همین نزدیكی» - جایزه بهترین فیلمنامه به آقایان: علیرضا محمودی و همایون اسعدیان برای فیلمنامه «آخرین گره خورشید» * حاشیه: به گزارش خبرنگار فارس، از حواشی مراسم پایانی جشنواره فیلمهای تلویزیونی میتوان به پخش كلیپ «ایران ایران» با صدای رضا رویگری اشاره كرد كه در ادامه پخش آن، ضرغامی به خاطر اجرای ترانه این كلیپ با اهدای لوح یادبود و هدایایی از رویگری قدردانی كرد. در بخش دیگری از مراسم شهاب حسینی كه در سریال «شوق پرواز» در نقش شهید بابایی ایفای نقش میكند، هدیه خود را برای ایفای نقش در تلهفیلم «تنهایی» به عنوان بهترین بازیگر مرد، به همسر شهید بابایی اهدا كرد. این حركت با استقبال حاضران در سالن روبهرو شد و جمعیت حاضر چند دقیقهای ایستاده به تشویق «شهاب حسینی» پرداختند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 559]
صفحات پیشنهادی
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد.
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد.
موج جدید سیاسی برای حل معضل انتخابات
توجه به اینکه این اظهارات عمدتاً از سوی چهرههایی که عملاً در حوزه اجرایی نقشی ندارند مطرح شده است و ... شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم کرد ...
توجه به اینکه این اظهارات عمدتاً از سوی چهرههایی که عملاً در حوزه اجرایی نقشی ندارند مطرح شده است و ... شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم کرد ...
40 درصد اعتبارات طرحهاي آمايش صنعت و ... - اضافه به علاقمنديها
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد · بهترین همسران دنیا · الزام دولت به ارائه گردش موجودی صندوق توسعه ملی به مجلس+پرداخت 2میلیارد به بانک ...
شهاب حسینی جایزه خود را به همسر شهیدبابایی تقدیم كرد · بهترین همسران دنیا · الزام دولت به ارائه گردش موجودی صندوق توسعه ملی به مجلس+پرداخت 2میلیارد به بانک ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها