تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش فضاي ورزشي ورزشگاه شيرودي تا 3 برابر از اهداف بازسازي اين مجموعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
مدبر در نشست خبري عنوان کرد: افزايش فضاي ورزشي ورزشگاه شيرودي تا 3 برابر از اهداف بازسازي اين مجموعه است موج- مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي گفت: افزايش سه برابري فضاي ورزشي مجموعه شيرودي از اهداف اصلي بازسازي بوده و در جريان اين کار۲۰ درصد فضاي مجموعه به مراکز تجاري و فرهنگي اختصاص داده مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري موج، مصطفي مدبر امروز يکشنبه طي نشست خبري از آغاز به کار طرح بهسازي و بازسازي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي خبر داد و در مورد اهداف مورد نظر از اجراي اين طرح توضيحات کامل داد.
وي با يادآوري اينکه زمين مجموعه ورزشي شهيد شيرودي سال ۱۳۰۶ تحويل داده شد و اين مجموعه سال ۱۳۱۷ تاسيس و سال ۱۳۱۸ نيز اولين رويداد رسمي بين‌المللي در آن برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به قدمت بالاي ورزشگاه، تصميم گرفتيم آن را تجديدبنا و بازسازي کنيم.
مدبر تصريح کرد: در بخش‌هاي مختلف مجموعه ورزشي شهيد شيرودي و به خصوص در کاسه آن فرسودگي‌هاي زيادي وجود دارد، بر همين اساس تصميم گرفتيم با اجراي طرح بهسازي و نوسازي شرايط را براي استفاده بهتر از اين مجموعه فراهم کنيم.
مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي در ادامه صحبت‌هاي خود يادآور شد: فرسودگي فضاي ورزشي موجود در مجموعه شيرودي زياد است، هيچ مسابقه رسمي و غير رسمي در اين ورزشگاه برگزار نمي‌شود، ساختمان‌هاي اطراف هم فرسودگي‌هايي دارند و در تهران کمبود فضاي ورزشي داريم، اينها از جمله دلايلي بود که در کنار دسترسي نامناسب، کمبود پارکينگ در اين فضا، نبود مجموعه کامل فرهنگي و ورزشي براي استفاده عموم، کمبود فضاي سبز و نابساماني موجود در برخي فضاهاي موجود ما را بر آن داشت تا استارت کار را زودتر و جدي‌تر بزنيم.
وي در مورد اهداف موردنظر از اجراي طرح نوسازي و بهسازي مجموعه ورزشي شيرودي، گفت: افزايش فضاي ورزشي موجود تا سه برابر، تامين حداقل ۱۲ هزار پارکينگ، بازسازي و اصلاح زمين چمن فوتبال و جايگاه تماشاگران، حفظ و ترميم استخرهاي موجود، احداث فضاي سبز به ميزان ۵۰ هزار مترمربع، ساماندهي فضاهاي اداري موجود، تامين فضاهاي جانبي مانند هتل و خدمات پزشکي و تامين دسترسي ورزشکاران از مترو به ورزشگاه شيرودي از جمله اهداف مهم ما است؛ البته بايد بگويم ضمن توجه به اين اهداف، آن‌گونه کار مي‌کنيم که بسياري از خاطرات از بين نرود، به طور مثال کاسه استاديوم جايي است که خاطرات زيادي در آنجا رقم خورده، بنابراين آن را حفظ خواهيم کرد.
به گزارش موج، مصطفي مدبر در بخشي از نشست خبري امروز با تاکيد بر اين که مجموعه ورزشي شهيد شيرودي جزو ميراث فرهنگي نيست و فقط ورزشي به حساب مي‌آيد، گفت: طبق طرح اوليه‌اي که داده‌ايم اين مجموعه در کل به ميزان ۴۰ درصد نسبت به آنچه در حال حاضر است، تغيير خواهد داشت. عمده کار ما در اين مجموعه بازسازي و بهسازي است، در اين راه از مشارکت شهرداري و وزارت راه و شهرسازي نيز بهره خواهيم برد.
مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي در مورد روند کار براي بازسازي و بهسازي مجموعه ورزشي شيرودي، گفت: در اولين گام بايد موضوع را در کميسيون ماده پنج مطرح مي‌کرديم که اين کار انجام شده است. اين موضوع توسط کميسيون بايد در صحن کميسيون به تصويب برسد و بعد از آن وارد فاز اجرايي شويم. براي کار طرح اوليه داده شده اما از طراحان مختلف نيز دعوت کرديم تا طرح خود را ارائه کنند و از ميان آنها بهترين طرح را انتخاب کنيم. بنابراين طرح اوليه ما قطعي و نهايي نيست.
وي در مورد کاسه مجموعه ورزشي شهيد شيرودي گفت: اين کاسه به طور کامل بازسازي مي‌شود و در مورد آن بهسازي نداريم. البته پيش از اين بخش کوچکي از کاسه در ضلع شمال‌شرقي بازسازي شده بود اما در کل کاسه را برمي‌داريم تا مجددا آن را بسازيم، اما در طرح کلي کاسه هيچ تغييري نداريم، ضمن اينکه بنا داريم چيدمان صندلي‌ها را به گونه‌اي انجام دهيم که بين ۵ تا ۱۰ هزار نفر ظرفيت داشته باشد، نمي‌خواهيم جمعيت زيادي را در مجموعه‌اي در وسط شهر گنجايش دهيم.
مدبر با يادآوري اين که ورزشگاه برلين که قدمت آن تقريبا به اندازه ورزشگاه آزادي ايران است در مرحله بازسازي، سرپوشيده شد، تصريح کرد: البته براي مجموعه ورزشي شيرودي فعلا طرحي مبني بر سرپوشيده شدن آن نداريم، اما بعيد نيست در ميانه راه اين کار را انجام دهيم.
مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي مدت زمان دقيقي را براي اتمام طرح مورد نظر جهت بازسازي و بهسازي مجموعه شهيد شيرودي اعلام نکرد و گفت: بايد طرح مورد نظر نهايي شود تا بر اساس آن بتوانيم زمان را اعلام کنيم، اما آنچه مسلم است اين طرح بزرگ است، اگر بخواهيم منتظر بمانيم کار نوسازي و بهسازي در همه بخش‌هاي آن به اتمام برسد سپس بهره برداري را آغاز کنيم، زمان زيادي طول خواهد کشيد، پس قطعا بلافاصله بعد از اتمام هر مرحله از کار، از آن بخش استفاده خواهد شد. ضمن اينکه کاسه استاديوم را زودتر از ديگر بخش‌ها مورد بازسازي و بهسازي قرار خواهيم داد.
وي در مورد چگونگي تامين هزينه‌هاي مورد نظر براي اين طرح، تصريح کرد: آنچه مسلم است در شرايط فعلي دولت بودجه تامين اين کار را ندارد، بنابراين بايد از کمک بخش خصوصي استفاده کنيم که در اين صورت با مشکلات ورزشگاه نقش جهان هم مواجه نخواهيم شد.
مدبر با بيان اين که طبق طرح اوليه مورد نظر در ضلع شمال شرق ورزشگاه شيرودي يعني بالاي زمين شماره ۲ يک هتل ساخته خواهد شد، گفت: ورزش ايران در مرکز شهر تهران فاقد هتل است، با احداث اين هتل مي‌توانيم از آن براي اسکان ورزشکارانمان استفاده کنيم، البته بايد بگويم با احداث اين هتل که جزو برنامه خواهد بود، زمين شماره ۲ تا حدودي از بين مي‌رود، اما سالن‌هاي سرپوشيده‌اي براي ورزش‌هاي توپي احداث خواهد شد. طي مدت انجام کار، دفتر امور مشترک فدراسيونها به سالن کبکانيان منتقل مي‌شود، در کل مجموعه اداري‌هاي زيادي ايجاد مي‌شود که فدراسيون ها بتوانند از آن ها استفاده کنند.
مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي همچنين اعلام کرد طبق طرح اوليه ارائه شده براي بازسازي و نوسازي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي در اين مجموعه مراکز تجاري و فرهنگي هم احداث خواهد شد، اين مراکز تجاري به امکانات و وسايل ورزشي اختصاص خواهد داشت و در کل ۲۰ درصد مجموعه به اين امر يعني مراکز تجاري و فرهنگي اختصاص پيدا مي‌کند.
وي در مورد پيش‌بيني اوليه هزينه نوسازي و بهسازي مجموعه شهيد شيرودي، گفت: حداقل هزينه پيش‌بيني شده در اين زمينه ۷ هزار ميليارد است که شامل اعمال تغييرات موردنظر و نوسازي و بهسازي مي‌شود. اين بودجه سنگين است، در اين زمينه شهرداري به شدت با ما همکاري مي‌کند و براي مشارکت يا پرداخت عوارض اعلام آمادگي کرده است. البته نظر خود ما اين است که مشارکت داشته باشيم و بخش خصوصي هم هنوز صحبت خاصي نشده، اما قطعا استقبال خوبي از طرف بخش‌هاي خصوصي خواهيم داشت.
مصطفي مدبر در پايان صحبت‌هاي خود در رابطه با طرح نوسازي و بهسازي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي با تاکيد بر اين که در جريان اجراي اين طرح سالن‌هاي افراسيابي و بوکس نيز از بين مي‌روند، گفت: البته به جاي اين دو بخش، پيش‌بيني جاي مناسب در کبکانيان شده است، ضمن اينکه در روند کلي اجراي طرح موردنظر به دنبال سوله‌سازي نيستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن