تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802742395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنومند شدن نهال تجارت زیرزمینی در اقتصاد/ بی تفاوتی بازار به شرایط جدید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تنومند شدن نهال تجارت زیرزمینی در اقتصاد/ بی تفاوتی بازار به شرایط جدید
این روزها اقتصاد ایران در حال چرت زدن است و بی تفاوت تنها نظاره‌گر رفت و آمد هیات‌های تجاری و رکود بازار داخلی است اما در مقابل نهال تجارت زیرزمینی در حال تنومند شدن و ریشه دواندن است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها اقتصاد ایران رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و به نوعی غیر قابل پیش بینی شده است.


باجمع بندی مذاکرات هسته‌ای کارشناسان پیش‌بینی‌های مختلفی را برای اقتصاد کردند برخی نوید کاهش قیمت را به مردم دادند و برخی خبر عدم تغییر جدی تا یک سال آینده را دادند.


اما چیزی که مشهود است علاقه اروپایی‌ها برای اطلاع یافتن از شرایط کنونی اقتصاد است که موجب شده تا بار سفر بسته و به ایران بیایند ،در کنار رفت و آمدهای هیات‌های تجاری مردم نیز از خرید دست برداشته و رکود بازار را رقم زدند چرا که منتظر هستند تا قیمت اجناس کاهش بیابد.


هرچند که با توجه به کاهش هزینه‌های واردات پیش‌بینی کاهش قیمت منطقی است اما در سوی دیگر این زمین بازی تولیدکنندگانی هستند که معتقدند با افزایش مالیات و افزایش دستمزد و رکود بازار کاهش قیمت انها را به ورشکستگی می‌رساند.


هستند در این بین تولیدکنندگان و کسبه‌ای که از آب گل آلود ماهی گرفته و به نوعی شانه از زیر پرداخت مالیات و دستمزد کارگر خالی کرده و تجارت اینترنتی و خرید و فروش مجازی را جایگزین تجارت سنتی کرده‌اند.


بر اساس این گزارش؛ در ماه‌های اخیر فروش کالا در شبکه‌های مجازی رونق یافته است و فروشندگان با ساخت گروه در شبکه‌های مجازی اقدام به راه اندازی کسب و کار کرده و در بعضی موارد هزینه ارسال کالا را به عهده مشتری می‌گذارند. 


این طور که به نظر می‌رسد خرید و فروش در شبکه‌های مجازی مخاطبان خاص خود را نیز پیدا کرده و برخی از مشتریان معتقدند که با این شیوه کالاهای خاص را با قیمتی مناسب تهیه می‌کنند.


اما این سکه روی دیگری نیز دارد و آن جوانان جویای کاری است که در شرایط کنونی اقتصاد که قدرت پرداخت اجاره‌های یک ملک تجاری را ندارند با سفر به کشورهای همسایه به اجناسی مانند  پوشاک، کیف و کفش و بدلیجات به ایران وارد کرده و در فروشگاه‌های مجازی به فروش می‌رسانند.


این گزارش می افزاید ؛ دربرخی موارد فروشندگان به گزینش مشتریان خود اقدام کرده و امکان عضویت در گروههای خرید و فروش برای همه افراد وجودندارد.


پوشاک در بین سایر کالاها گوی سبقت را در بین شبکه های مجازی ربوده و بیشترین گروه های فروش شبکه های مربوط به پوشاک ترک است.


به گفته مسئولان بیش از 90 درصد پوشاک مصرفی در کشور ازمبادی غیر رسمی و به صورت قاچاق وارد میشود و با توجه به طرح جدید وزارت صنعت در جهت مقابله با قاچاق پوشاک به نظر میرسد دولت باید تدبیری هم برای خرید و فروش های زیرزمینی بیاندیشد تا تجارت زیرزمینی اقتصاد کشور را فلج نکند.


محمد جواد صدق‌آمیز مشاور اتحادیه پوشاک با اشاره به رونق خریدو فروش پوشاک در شبکه‌های مجازی به باشگاه خبرنگاران گفت: هر تجارتی در کشور باید تابع قانون باشد و هزینه های تجارت پرداخت شود.


وی افزود: اینکه برخی افرادبا سوءاستفاده از ضعف نظارت و کافی نبودن قانون اقدام به کسب و کار می کنند درست نیست و دولت باید برای آن فکر بکند.


صدق‌آمیز تصریح کرد: با رونق کسب و کار زیرزمینی اصناف که ملزم به پرداخت هزینه ها هستند در پی رکود بازار با مشکل مواجه میشوند.


وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید قوانیی به شیوه ای تغییر یابد تا این افراد ملزم به تجارت قانونی شوند.


ابراهیم درستی نائب رئیس اتاق اصناف ایران با انتقاداز نبود نظارت به خرید و فروش در شبکه‌های مجازی به باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 3 میلیون واحدصنفی درکشور در حال فعالیت هستند و اقدام به پرداخت مالیات میکنند.


وی افزود: در این شرایط خرید وفروش مجازی بدون پرداخت مالیات و عوارض به نوعی فرار مالیاتی محسوب شده و موجب زیان اصناف  میشود.


وی با تاکیدبر اینکه اکثر اصناف دارای شناسنامه و جواز کسب هستند گفت: در بین اصناف هیچ فرار مالیاتی رخ نمی‌دهد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران با توجه به اثر جدی تکنولوژی بر همه زوایای اقتصاد باید قوانین نیز همگام با تکنولو‍‍ژی مورد بازنگری قرار بگیرد تا شرایط جدید منجر به متزلزل شدن  یکی از پایه‌های اقتصاد نشود چرا که در غیر این صورت در چندسال آینده باید دست به روی دست زد و به راهکارهای برخورد با معضل جدید اندیشید در حالیکه پیش گیری بهتر از درمان است و تا اقتصاد ایران مریض نشده باید برای آن چاره‌ای اندیشید.


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

بازار پوشاک در انتظار تصمیم وزارت صنعت / رونق تجارت زیر زمینی باتنوع بخشنامه‌ها
آهن با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود
راه اندازی فاز اولیه فروشگاه های اینترنتی اتکا از دهه فجر
ثبات در بازار لوازم خانگی/ قیمت تمام‌شده تولید مانعی بر سر راه صادرات
فروش اینترنتی خودرو به 47 هزار میلیارد ریال رسید





۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن