تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805209677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز بازی‌های رایانه‌ای به شبکه توزیع خانگی/ محکوم به رقابت هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر مطرح شد؛
نیاز بازی‌های رایانه‌ای به شبکه توزیع خانگی/ محکوم به رقابت هستیم

هادی جعفری منفرد


شناسهٔ خبر: 2913305 - یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
فرهنگ > صنایع فرهنگی

مدیر تولید بازی «جنون سیاه» بازاریابی را از مشکلات اصلی بازی‌سازان دانست و افزود: کاش یک شبکه نمایش خانگی شکل بگیرد و حتی به سوپرمارکت‌ها یک سری اطلاعات اولیه در زمینه بازی داده شود. هادی جعفری منفرد، مدیر پروژه تولید «جنون سیاه» که دو غزال زرین را در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای از آن خود کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات متعدد بازی‌سازان اشاره و بیان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، طرح دیازپامی به‌وجود آورده‌ به نام «کوپن». به این معنی که هر ناشری که می‌خواهد بازی خارجی توزیع کند باید تعدادی کوپن بسوزاند. این تعداد، متغیر است و از میزان فروش بازی در بازار و از خرید بازی ایرانی به دست می‌آید. اما واقعیت این است که کوپن و هولوگرام، دردی از بازی‌سازان درمان نمی‌کند. بازی‌سازی، آن‌قدر بیمار است و روبه احتضار که به طرح‌های فوریتی احتیاج دارد.مدیر شرکت فن‌آوران توسن گام، با اشاره به لزوم حمایت از تولید محتوا می‌گفتند، گفت: خواسته ما بازی‌سازان خیلی روشن و شفاف است. ما پول نمی‌خواهیم. تنها خواسته ما این است که ردیف بودجه مستقلی برای بنیاد بازی‌ها در نظر گرفته شود و بازی‌های ایرانی، به درستی تبلیغ و جلوی ورود بازی‌های خارجی گرفته شود.شهرداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش از بازی حمایت کنندبه گفته جعفری منفرد، بازی‌سازهای ایرانی، محکوم به رقابت با بازی‌های خارجی هستند که میلیون‌ها دلار صرف ساخت و همین مبلغ برای تبلیغشان هزینه شده. به عبارتی، گاه بودجه‌ای که برای ساخت و معرفی یک بازی هزینه می‌شود، با کل هزینه وزارت فرهنگ و ارشاد برابری می‌کند. حالا ما چطور می‌توانیم با این بازی که در ایران به صورت غیرمجاز دانلود می‌شود و تنها با سه هزار تومان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد رقابت کنیم؟
جنون سیاه
مدیر پروژه تولید «جنون سیاه» به نقش مهم تبلیغات اشاره و بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای نیاز به معرفی و تبلیغ دارند و ما هزینه لازم برای این کار را نداریم. چه اشکالی دارد صدا و سیما، نه در ساعت مرده که یک زمان خوب و پربیننده را به تبلیغ بازی اختصاص دهد یا شهرداری، چند بیلبورد از بیلبوردهای شهری را به این قضیه اختصاص دهد؟ اما نه صدا و سیما حمایت می‌کند و نه شهرداری‌ها. معاونت پرورشی آموزش و پرورش هم با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تفاهم‌نامه امضا کرد تا بازی‌های خوب رایانه‌ای در مدارس و بین دانش‌آموزان توزیع شود اما این بار هم همه چیز در حد تفاهم‌نامه و وعده و وعید باقی ماند.بازی‌های رایانه‌ای نیازمند شبکه نمایش خانگی هستندجعفری منفرد به ضرورت شکل‌گیری شبکه نمایش خانگی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره و بیان کرد: ما بیش از هر چیز نیازمند بازاریابی درست هستیم و باید از الگوی موفق شبکه نمایش خانگی استفاده کنیم. ممکن است برخی بگویند فروش بازی رایانه‌ای نیاز به دانش و آگاهی دارد مگر نمی‌توان برای فروشندگان سوپرمارکت‌ها یک دوره آموزشی کوتاه برگزار کرد و حداقل اطلاعات را در اختیارشان گذاشت؟به گفته این بازی‌ساز رایانه‌ای، باید موسسه‌ای چون موسسه رسانه‌های تصویری شکل بگیرد تا به پخش بازی‌های ایرانی بپردازد. باید پخش بازی ایرانی برای پخش‌کننده‌ها جذاب و سودآور باشد و این نیازمند یک عزم ملی و حمایت همه‌جانبه از این صنعت نوپاست.توزیع دیجیتال، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌هاستاو به مشکلات نشر بازی کامپیوتری در ایران هم اشاره و بیان کرد: امروز بسیاری از بازی‌سازان به خاطر نبود کپی‌رایت و دانلود غیرمجاز و قیمت پایین بازی‌های خارجی به بازی‌های موبایلی روی آورده‌اند اما یکی دیگر از دلایل، توزیع و نشر نامناسب بازی‌های کامپیوتری در ایران است. جعفری منفرد، توزیع دیجیتال را نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هایی دانست که مهم‌ترین آن بحث پهنای باند است. از سوی دیگر ما هنوز از نشر سنتی و فیزیکی نبریده و نمی‌توانیم این نوع نشر را نادیده بگیریم. شاید به این‌خاطر است که بسیاری از بازی‌های خوب رایانه‌ای ما مدت‌ها در انتظار نشر باقی می‌مانند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن