تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809884139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل ارشاد گیلان: افتتاح تالار مرکزی رشت به ارزش این شهر می‌افزاید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیرکل ارشاد گیلان: افتتاح تالار مرکزی رشت به ارزش این شهر می‌افزاید استان‌ها > گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت به ارزش این شهر که سرزمین نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر است، می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت‌وگویی، با اشاره به فضاهای فرهنگی و هنری استان، اظهار کرد: در حال حاضر 23 مجتمع فرهنگی و هنری داریم که از این تعداد، 18 مجتمع چندمنظوره است. همچنین 7 پروژه در دست احداث نیز داریم. وی مساحت فضای فرهنگی - هنری گیلان را 34 هزار و 942 متر مربع دانست و افزود: قطعا با تکمیل 7 پروژه باقیمانده، 22 هزار و 700 متر مربع دیگر به فضای فرهنگی هنری گیلان افزوده خواهد شد. اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم مجری و هم بهره‌بردار 5 طرح از این طرح‌هاست. اداره‌کل راه و شهرسازی استان نیز مجری طرح مجتمع فرهنگی هنری رضوانشهر می‌باشد.
این مسئول فرهنگی با اشاره به 7 طرح عمرانی در دست اجرای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تصریح کرد: از این تعداد، تالار مرکزی شهر رشت یک طرح ملی است که طی یکسال گذشته، 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با افتتاح این طرح ملی، 12 هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می‌شود.
فاضلی افتتاح نکردن را بهتر از افتتاح بد کردن دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد تا پایان سال جاری، تالار مرکزی رشت را بدون «کنسرت‌حال» هزار و 200 نفری افتتاح کند، اما با توجه به اینکه کنسرت‌حال برای ما مهم است لذا نیازمند همکاری سایر بخش‌ها جهت بهره‌برداری کامل از این تالار هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه افتتاح طرح ملی تالار مرکزی به ارزش شهر رشت که سرزمین نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر است، می‌افزاید، خاطرنشان کرد: تالار مرکزی رشت جزو اولویت‌های دوگانه (تالارهای مرکزی قم و گیلان) وزارت ارشاد است. متأسفانه ورودی تالار یکی از معضلات ماست لذا از شهردار رشت خواستاریم نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری و رفع معضل ورودی تالار اقدام کند.
وی سالن تئاتر شهر (سردارجنگل) رشت را یکی از نوستالژی‌های اهالی فرهنگ و هنر گیلان دانست و ادامه داد: 100 میلیون تومان اعتبار جهت تجهیز و بازسازی این تئاتر از مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تخصیص یافته است. تئاتر «قلعه بردگان» به مدت 13 شب و دو تئاتر دیگر، یکی به مدت 12 شب و دیگری به مدت 10 شب نیز در این مکان به اجرا درآمد. این سالن از بسیاری از سالن‌های تئاتر استان بهتر است، البته تا فضای مطلوب راه زیادی داریم.
فاضلی با بیان اینکه استان گیلان با 29 گروه نمایشی در رده چهارم کشور یعنی بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی قرار دارد، گفت: 70 درصد مجتمع‌های فرهنگی و هنری گیلان در اختیار اهالی تئاتر است. برگزاری اردیبهشت تئاتر، تئاتر شهروند لاهیجان، تئاتر استانی، کاروان‌های تعزیه و تئاتر فجر در طول سال، از دستاوردهای فرهنگی هنری استان است. بودجه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از سال 88 تاکنون، به صورت منسجم در اختیار مرکز هنرهای نمایشی قرار داشت، اما با انعقاد تفاهم‌نامه‌ با معاونت فرهنگی، این اعتبار به استان‌ها باز می‌گردد.
وی به روند ساخت مجتمع فرهنگی آستارا اشاره کرد و ادامه داد: مجتمع آستارا 80 درصد پیشرفت دارد و به زودی آمفی‌تئاتر و ضلع شرقی آن که مجزا از بقیه قسمت‌های ساختمان است، افتتاح می‌شود. این آمفی‌تئاتر یکی از بزرگترین آمفی‌تئاترهای استان گیلان با 703 صندلی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به روند ساخت مجتمع‌های لاهیجان، رضوانشهر، ماسال و سراوان اشاره کرد و متذکر شد: لاهیجان یکی از قطب‌های فرهنگی گیلان است و لذا مجتمع آن با 550 صندلی طراحی شده است. همچنین فاز نخست مجتمع رضوانشهر تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد. 50 درصد پروژه سراوان نیز تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه مجتمع منجیل قدیمی‌ترین پروژه فرهنگی کشور است، عنوان کرد: با همکاری فرماندار رودبار این پروژه در سال 93، با پیشرفت 37 درصدی مواجه بوده است و تلاش داریم تا پایان سال به نقطه قابل قبولی برسیم. سینمای رودبار نیز بعد از 22 سال در مردادماه امسال افتتاح شد.

کلید واژه ها: استان گیلان - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -




شنبه 21 شهریور 1394 - 16:54:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن