تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست وزارت ارشاد در حوزه سينما حمايت از فيلم‌هاي توليدي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۲ب.ظ)
وزير فرهنگ در جشن روز ملي سينما: سياست وزارت ارشاد در حوزه سينما حمايت از فيلم‌هاي توليدي است موج-جنتي گفت: سال گذشته دولت سال سخت و امسال سال سخت تري را داشت؛ زيرا سال گذشته نفت را در ميانه 105 دلار مي فروختيم و امسال 45 دلار فروشيم و فعلاً پولش نيز به دست ما نمي‌رسد.
سياست کلي دولت حمايت از مجموعه فيلم‌هاي توليدي است و سعي ما اين است که تلاش سينماگران در ساخت يک فيلم را ارج به نهيم اما ممکن است در زمان نمايش دچار مشکلاتي شويم و گاه نياز به اصلاح يک فيلم و يا متوقف شدن يک اثر سينمايي باشد. ولي اگر درباره مسائل فيلم‌ها صحبت کنيم شايد اين تصميمات قانع کننده باشد. ما با مجموعه اي از مسائل در سينما و ديگر عرصه‌هاي هنري روبرو هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جشن روز ملي سينما با حضور حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي و جمعي از اهالي سينماي کشورمان در مجموعه فرهنگي تاريخي سعد آباد برگزار شد؛ با بيان اين مطلب گفت: روز ملي سينما را به شما سينماگران تبريک مي گويم. در طول هر سال يک جلسه با عنوان روز ملي سينما داريم که در کنار هم مي‌توانيم با يکديگر گفت وگو کنيم.
وي يادآور شد: خوشحاليم براي سومين بار در اين جشن در کنار شما هستيم. اين دولت از ابتداي تشکيل تا امروز دچار چالش‌هاي فراواني بوده که بخش عمده اي از آن ميراث دو دولت نهم و دهم بوده است و مشکلات و تنگناهايي که کل کشور با آن ها روبه رو بوده و همه در زندگي روزانه با آن روبرو و شاهد آن هستيد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توضيح داد: بزرگ‌ترين اولويت اين دولت، برداشتن زنجيرهايي بود که دست و پاي مردم را بسته بود و تحريم‌هاي ظالمانه اي به ما تحميل شده و اقتصاد ما را فلج کرده بودند. کارخانه‌هاي ما رو به تعطيلي رفته و درآمد کشور پايين آمده بود.
جنتي ادامه داد: سال گذشته دولت سال سخت و امسال سال سخت تري را داشت؛ زيرا سال گذشته نفت را در ميانه 105 دلار مي فروختيم و امسال 45 دلار فروشيم و فعلاً پولش نيز به دست ما نمي‌رسد.
وي افزود: امسال دولت سياست رياضتي پيش گرفته و وزرا نيز سفرهاي خارجي خود را کم کرده‌اند و وزارتخانه‌ها نيز سياست رياضتي دارند و درآمد دولت کاهش پيدا کرده و در زمينه طرح‌هاي عمراني و طرح‌هاي فرهنگي نيز دولت با مشکلات جدي رو به رو است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: خوشحالم با تلاش شبانه روزي وزارت خارجه و تدبير رييس جمهور، توافقي بين ما و ديگر کشورهاي جهان حاصل و تحريم‌ها برداشته شد و در آينده نه چندان دور تحريم‌ها به طور کلي برداشته مي‌شود و پول‌هاي بلوکه شده آزاد مي‌شود و امکان ايجاد گشايش در کشور فراهم مي‌شود و شاهد آينده نويدبخشي خواهيم بود.
جنتي افزود: اميدواريم در حوزه حمايت از اهالي سينما نيز دستمان باز شود تا کمک بيشتري در اين زمينه داشته باشيم.
وي ادامه داد: بازگشايي سالن‌هاي مختلف در سطح کشور که بسياري از آنها غير قابل استفاده بود از جمله اقدامات وزارت ارشاد در دولت تدبير و اميد است. توافقاتي که با بنياد مستضعفان براي راه اندازي 100 سالن فرهنگي کشور به عنوان سالن سينما نيز صورت گرفته از ديگر اقدامات وزارت ارشاد در اين حوزه است.
جنتي گفت: من جلسات متعدد و مکرري با بانک‌هاي خصوصي و اصحاب سرمايه داشته‌ام تا حمايت و توجه آن ها در زمينه سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ را جلب کنيم و در راستاي اين جلسات به اين نتيجه رسيديم که شرکتي فرهنگي از سوي اين صاحبان سرمايه و هولدينگ هاي بزرگ تأسيس کنيم تا از فيلم‌هاي توليد شده حمايت شود.
جنتي ادامه داد: در مهر سال جاري نيز جلسه اي با جمع کثيري از اصحاب سرمايه علاقه‌مند به سرمايه گذاري در زمينه فرهنگي خواهيم داشت تا بتوانيم در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي از جمله سينما، اين سرمايه گذاران را به سرمايه گذاري در اين زمينه ترغيب کنيم. ولي اين اقدام را سازمان سينمايي با همکاري و کمک اهالي سينما بايد به انجام برساند.
وي تاکيد کرد: در طول سال گذشته مخاطبان سينما افزايش يافت؛ البته صحبت‌هاي دوستان را خواندم که اشاره کرده بودند برخي نابازيگرند، ناکار گردانند و نا تماشاگر اما همين نا تماشاگر امروز مخاطبان شما هستند و اين اتفاق نتيجه تلاش سينماگران و سازمان سينمايي است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: اين دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آماده پذيرش هر نقدي است. من خود بولتن‌هايي که از سوي وزارت ارشاد و اهالي سينما تهيه مي‌شود را مطالعه مي‌کنم و همين طور نقدها را هم مي‌خوانم. بسياري از نقدها وارد است البته برخي نقدها نيز غير منصفانه و بدون توجه به شرايط سياسي و اجتماعي کشور است اما همه اين نقدها را با آغوش باز مي‌پذيريم. و تلاش ما نيز براي رفع مشکلات است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: سال گذشته در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران 72 هزار عنوان کتاب و در نمايشگاه امسال 460 هزار عنوان کتاب عرضه شد و ممکن است در اين تعداد مطلب و يا پاراگرافي و عکسي مشکل داشته باشد ولي گاهي در برخي رسانه‌ها غير منصفانه به نقد اين مشکلات پرداخته مي‌شود.
جنتي تصريح کرد: من نه تحت تأثير فشار رسانه‌ها هستم و نه تحت تاثيرصحبت هاي نمايندگان مجلس؛ زيرا ما بر اساس چهارچوب قانوني و ضوابط مربوطه فکر و بررسي مي‌کنيم و در نهايت به آنچه به عنوان نتيجه مي‌رسيم؛ عمل مي‌کنيم.
وي گفت: برخي از سينماگران نيز گاهي اشاره مي‌کنند که به دليل اشکالات وارده به يک فيلم از سوي يک نماينده اثري توقيف مي‌شود در صورتي که اين‌گونه نيست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: دو کارت زرد گرفتم و کارت سوم نيز به دليل فيلم قصه‌ها در راه است. من خود فيلم قصه‌ها را ديدم و مشکلي هم نداشت و پايش هم ايستاديم.
وي گفت: البته برخي مواقع نيز مشکلاتي هم هست که بالاخره دوستان و اهالي سينما بايد به آن توجه کنند. در جشن خانه سينما نيز بحث فيلم رستاخيز مطرح شد که بنده شنبه با احمد رضا درويش جلسه اي دارم و توضيحات کافي را در اين جلسه به اين کارگردان اعلام مي‌کنم. ولي بيشترين فيلمي که تا امروز حمايت کردم فيلم رستاخيز بوده است و از اين اثر سينمايي به عنوان فيلم فاخر تعريف کردم. درباره اين فيلم برخي از مراجع تقليد مي‌گويند که چهره حضرت ابوالفضل (ع) نبايد مستقيم نشان داده شود. بنابراين به ما حق بدهيد ما به ديدگاه فقهي مراجع احترام بگذاريم زيرا کشور ما يک کشور ديني است. و بايد به نظر مراجع تقليد توجه کنيم و احترام بگذاريم.
جنتي تصريح کرد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد به تبعات اجتماعي و مذهبي نگاه و توجه داشته باشد و خواهشم از اهالي سينما نيز اين است که به اين‌گونه مسائل توجه داشته باشند و رويکرد کلي ما حمايت از همه سينماگران است ولي در مواقعي که معذورات قانوني و اجتماعي داريم؛ بايد به اين معذورات نيز توجه داشته باشيم.
وزير ارشاد تاکيد کرد: در مورد مساله نام‌گذاري فيلم فجرکه نامش را تغيير دادند، جنجالي به پا شد. نسبت به ايمان دکتر ايوبي و سيد رضا ميرکريمي دبير بخش بين الملل جشنواره شکي نيست ولي اين جنجال من را مجبور کرد بار ديگر اعلام کنم که عنوان جشنواره فجر است و فجر مختص بهمن نيست؛ زيرا اين کلمه از قرآن گرفته شده و کلمه مقدسي است.
وي ادامه داد: در سال گذشته تلاش کرديم برخي خرابي‌ها را ترميم کنيم، ولي راه طولاني در پيش داريم و امسال نيز اين راه را دنبال مي‌کنيم و اميدوارم بتوانيم سرمايه‌هايي را در اين زمينه جذب کنيم تا بخشي از مشکلات را مرتفع سازيم.
جنتي ادامه داد: در حوزه سينما هر کسي يک سليقه دارد و هر فيلمي که ساخته مي‌شود افراد با ديدگاه‌هاي مختلف درباره آن نظر مي‌دهند و ما هر قدمي که بر مي‌داريم به نقدها توجه مي‌کنيم و بايد سعي کنيم اشکالات را رفع کنيم.
وي در پايان به رييس سازمان سينمايي پيشنهاد داد که همايش بزرگي از سينماگران و ناقدان سينما برگزار شود تا همه بتوانند حرف و نظرات خود را بگويند و با استفاده از اين نظرات برخي مشکلات را مرتفع کرد.
رئيس سازمان سينمايي: کاستي‌ها را جبران مي‌کنيم
در ادامه حجت الله ايوبي، رئيس سازمان سينمايي گفت: اين جشن، جشن سينماگران است و خوشحالم که حضور داريد.
همچنان اميدوار باشيد. اگر سال گذشته با ترديد مي‌گفتم که بايد اميدوار بود امروز با اطمينان مي گويم روزهاي بهتري با همدلي شما در پيش روي ما است.
وي خطاب به اهالي سينماافزود: حرف‌هاي شما را مي‌شنويم؛ کاستي‌ها را جبران مي‌کنيم و سينما را با يکديگر پيش مي‌بريم؛ زيرا ما محکوميم که اميدوار باشيم و اين راه را با يکديگر پيش مي‌بريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن