محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845523444
گفتوگو با آرش فلاحتپیشه بازیگر نقش «ابرهه» در «محمد رسولالله(ص)»/پایانی نقد فراستی دردناک بود/ قدرت شیر ابرهه نجاتم داد/نمیتوان برای مجیدی بهانه تراشی کرد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتوگو با آرش فلاحتپیشه بازیگر نقش «ابرهه» در «محمد رسولالله(ص)»/پایانی
نقد فراستی دردناک بود/ قدرت شیر ابرهه نجاتم داد/نمیتوان برای مجیدی بهانه تراشی کرد
آرش فلاحتپیشه گفت: نقد مسعود فراستی به شدن دردناک بود. به نظرم این نقدی بچهگانه بود که در مورد چنین فیلمی صورت گرفت. زمان فیلمبرداری آنچنان استرس داشتم که با نگاه به تصویر شیر بالای سر «ابرهه» احساس قدرت کردم و همین قدرت «شیشه رو» را کنترل میکرد.
خبرگزاری فارس_گروه سینما:همه عوامل پروژه «محمد رسولالله (ص)» حضور خود در اثر جهانی مجید مجیدی را به نوعی دعوت پیامبر رحمت میدانند و آرش فلاحت پیشه نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که به دعوت ما به خبرگزاری آمد و نزدیک به سه ساعت باهم گپ و گفت کردیم بیش از همه چیز برایش واکنش تماشاگران مهم بود و عنوان میکرد وقتی قرار شد بعد از چند بار تست دادن و منتفی شدن حضورش در فیلم، بالاخره نقش ابرهه به او برسد بسیار نگران نحوه بیان دیالوگهایش بود، دیالوگهایی که با هزار مشقت آنها را حفظ کرد اما تغییر یکباره آنها بزرگترین غافلگیری را در گرمترین نقطه جهان برایش رقم زد. _چقدر این نقش برایتان خاص یا عجیب به نظر میرسید چرا که در سینما این نقش به تصویر کشیده نشده بود. این نقش ما به ازای بیرونی در تاریخ داشته اما ویژگی خاص اش این بود که در سینما به تصویر کشیده نشده بود. _آیا با خود مجید مجیدی صحبتی در مورد نقش داشتید ؟ به طور مستقیم که با او صحبت نمی کردیم. اما مطالعه های خودم و افرادی که واسطه بودند این فهم به وجود میآمد. البته افرادی که در این زمینه اطلاعات داشتند نیز کمک خوبی برایم بودند. قسمت های اصلی در کرمان فیلمبرداری شده بود. در آفریقا فقط برای گرفتن پلان های مربوط به فیلمها رفته بودیم که بسیار هم شرایط سختی بود. درنزدیکی شهری به نام ژوهانسبورگ که در آن حضور داشتیم پارک بزرگی بود که افراد محلی نیز به دلیل گران بودن اش نمی توانستند وارد آن شوند. * «شیشه رو» نام فیل دوستداشتنیام بود که سوارش بودم
فیلها تربیت شده بودند که همواره مسئولشان همراه ما بود. من نیز صبح تا بعد از ظهر کاملاً بر روی فیلم سوار بودم آن ها احساس میکردند که نباید از حیوان زیاد کار کشید و به محض این که متوجه می شدند حیوان خسته شده فیلمبرداری را متوقف می کردند. واقعاً با این حیوان کم کم دوست شدم تا بتوانم آن را کنترل کنم. نامی که برایش گذاشته بودند «شیشه رو» برگرفته از یک فیلم اساطیری بود. زمانی که صحنه های جنگ می رسید حیوان می ترسید و مکن بود هر عکسالعملی نشان دهد در نتیجه کنترل آن با بزرگی که دارد کار دشواری است.
* اگر خلقی وجود ندارد سهم بازیگر در عالم هنر کجا است؟! _به عنوان بازیگر چه کار می کردید تا امضاء خود پای کار هایتان باشد و از طرفی آنچه را که کارگردان خواسته انجام دهید؟ هنوز این بخش سینما برایم غیر قابل درک است که کارگردان در مواقعی با بازیگر تبادلی ندارد البته افرادی چون رضا میرکریمی درست به این موضوع وارد می شوند جنس تمرین های او با بازیگرش از جنس تمریناتی است که در تئاتر شاهد هستیم. متاسفانه برخی از بزرگان در سینما حرف هایی مبنی بر این که چیزی تحت عنوان خلق کردن توسط بازیگر وجود ندارد می زنند که باعث تعجب من است! اگر بدین معنی باشد که ما دائم درحال تقلید هستیم که قطعاً غلط است. پس سهم بازیگر کجا است؟ خلق کردن در جایی اتفاق می افتد که بازیگر و هر هنرمند دیگری از روح خود در آن هنر بدمد و چیزی را به یادگار بگذارد توضیح جزء به جزء اش کمی سخت است بیش از همه باید آن را درک کرد.
*نمیتوان برای مجیدی بهانه تراشی کرد _تمرینات بازیگران بر عهده چه کسی بود چون به نظر مجیدی مجیدی نمی توانست در چنین پروژه ای تماماً با بازیگر در ارتباط باشد؟ بله کارها تقسیم شده بود تمرینات بر عهده بیژن میرباقری بود. من هم شنیده بودم که مجید مجیدی به شدت فرد جدی در کار هستند البته این جدیت در مورد نگاه شان در بازیگری بیشتر از آنجایی نشأت می گیرد که خودشان بازیگر هستند. بازیگر نمی تواند برای چنین کارگردانی بهانه تراشی کند چرا که به خوبی متوجه می شود که آیا بازیگر بهانه های رایج رامیآورد یا واقعاً دلیل محکمی در پس حرفش وجود دارد؟! از زمان کودکی و نوجوانی کارهای مجید مجیدی را دوست داشتم کمکم که بزرگتر شدیم متوجه شدم فیلمهایی که دوست داشتم به کارگردانی مجید مجیدی است. *مجیدی با صدای بلند گفت: بیژن این چه وضعی است؟! جدیت مجیدی کار را کمی برای بازیگر سخت می کرد. در زمانی که نوبت به فیلمبرداری رسید داشتم تمرین میکردم. حسن ادریس که مترجم بود نیز در صحنه حاضر بود از سوالی در مورد دیالوگ ها پرسیدم که او چند صفحه به عقب رفت و جواب من را داد من دوباره گفتم: « نه حسن جان منظورم آنجا نیست» در همین حین مجیدی هم ایستاده بود و ما را نگاه می کرد. مجیدی احساس کرد که من آماده نیستم و این سوال ها را می پرسم. کمی عقب رفت و به یکباره با صدای بلند گفت: «بیژن این چه وضعی است؟ آرش چرا حفظ نکردی؟» من هم در این شرایط فرصت نشد که بگویم آقای مجیدی ما در حال تمرین هستیم و او دو صفحه عقبتر از صحنه ای را که می خواهیم بگیریم به من گفته است. در مجموع او حرف هایش را زد و رفت من هم تنها با خود فکر می کردم که چه کار باید کنم!! *قدرت شیر ابرهه نجاتم داد _فکر می کنم با این اتفاق کمی شرایط سختتر شد چرا که نزدیک به گرفتن پلان مورد نظر هم بودید؟ درست است. اما از آنجایی که من متولد مرداد هستم و حیوان مورد علاقه ام شیر است زمانی که سر صحنه رفتم دیدم که در بارگاه ابرهه که قرار است من در آنجا بنشینم و حرف بزنم هجمی از یک شیر طراحی شده است. این هجم از شیر به من آرامش بسیار زیادی داد که از قدرت می آمد. در حقیقت قدرت شیر ابرهه نجاتم داد. هنگام فیلمبرداری به تمام داشته هایم فکر کردم رفتار چند لحظه پیش مجیدی در ذهنم مرور می شد و ناخود آگاه استرسی در وجودم رفت و آمد می کرد. از دور نگاهم به مهدی پاکدل افتاد که او هم پر از استرس بود. پلان گرفته شد و بعد از پایان این صحنه مهدی پاکدل را دیدم که بسیار خوشحال است و رفتار مجیدی که راضی بود و تشویق کرد و سایر افراد هم همین کار را انجام دادند و من گویا باری را به روی زمین گذاشته ام. واقعاً شرایط سختی بود. تسلط بر این زبان خاص این سختی را دو چندان می کرد. واقعاً سعی کردم تک تک واژگان را درک کنم و حفظ نکرده بودم. زمان فیلمبرداری آنچنان استرس داشتم که با نگاه به تصویر شیر بالای سر «ابرهه» احساس قدرت کردم قدرتی که «شیشه رو» را کنترل میکرد. _حالاکه این فیلم تمام شده است چه حسی نسبت به آن دارید؟ به هر حال پروژه «محمد رسول الله» کاری ویژه محسوب میشود. واقعاً حس عجیبی است. اینکه در گوشه ای از این فیلم حضور داشته باشی بسیار لذت بخش و خاص است. برخی از بازیگران واقعاً به واسطه تدوین حضور کمرنگی داشتند اما باز هم خوشحال بودن از کوچکترین حضورشان در فیلم. * با اصرار به مجیدی خودم را از شیشه رو پرتاب کردم _آیا صحنه ای مربوط به تو وجود دارد که حذف شده باشد؟ خیلی کم اما در آفریقا صحنهای هم وجود داشت که من باید از روی فیلم به پایین پرت می شدم و من هم با جدیت می خواستم که شخصاً اینکار را انجام دهم و زمانی هم که مجیدی تاکید کرد که بدلکار این کار را انجام دهد نپذیرفتم و خواستم که خود این کار را انجام دهم. روی چیزی که قرار بود از بالای فیل به روی آن پرت شوم پرده سبزی انداخته بودند من دو دفعه این کار را انجام دادم که واقعاً سخت بود. نصفه روز طول کشید که فقط مجیدی را راضی کنم که خودم این کار را انجام دهم و از بدلکار استفاده نشود. که در نهایت این اتفاق افتاد اما در فیلم استفاده نشده است.
*مجیدی تصاویر ساده را به گونهای دیگر فیلمبرداری میکرد _برخی از سر ناآگاهی مخالفتهایی با بخش هایی از فیلم دارند نظرتان چیست؟ با دوستان هم که صحبت می کردیم همه این نظر را داشتند این فیلم بسیار فیلمنامه ساده ای دارد وتاریخ را روایت کرده است. همان مسائل که نسبت به آن ها آگاهی داشتیم در فیلم نیز رخ می دهد. به نظرم صحنه های ساده را مجیدی آن طور رقم میزد که ویژه می شد و تصاویر رنگ و لعاب دیگری می گرفت. *نقد فراستی بچهگانه بود/ موسیقی و فیلم در هم تنیدهاند برایم نقد مسعود فراستی به شدن دردناک بود. با تمام احترامی که برای او قائل هستم باید بگویم که خیلی این نقد بچه گانه بود. کم لطفی زیادی به فیلم شد در مقام یک منتقد باید به مسائل اساسی تر نگاه کرد. فرد دیگری انتقادش این بود که موسیقی ضعیف است چرا؟ تنها به این دلیل که از سالن سینما وقتی بیرون آمده چیزی از موسیقی در ذهنش باقی نمانده است. موسیقی های دنیای سینما در شرایط کنونی آنچنان در فیلم تنیده می شود که به عنوان یک اثر جدا نباید خود نمایی کند.موسیقی نباید قامت بالاتری از خود فیلم داشته باشد. _ با توجه به این که فیلم را دیدهاید کدام صحنه برایتان ویژه است؟ صحنه ای که مربوط به بازی ساره بیات می شود شاید هم یکی از دلیل هایش مربوط به بازی خوب او است. هیچ وقت این صحنه را نمیتوانم فراموش کنم. یکی دیگر از اتفاقات خوب این فیلم این بود که متوجه شدیم نام محمد نامی غیر عربی بوده است چرا که در زمان خودش اعراب با این نام غریبه بودند. همین شرایط برای نام علی هم وجود دارد. _از بازی خودتان راضی بودید؟ بله اما زمان دیدن فیلم چنان در کل ماجرا غرق شده بودم که دیگر به خودم فکر نمی کردم. گفتوگو: احسان هوشیارگر_علی اکبر دهبان انتهای پیام/
94/06/21 - 11:21
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]
صفحات پیشنهادی
گفتوگو با آرش فلاحتپیشه بازیگر نقش «ابرهه» در «محمد رسوال الله (ص)»/1 از وحشت صحبت به زب
گفتوگو با آرش فلاحتپیشه بازیگر نقش ابرهه در محمد رسوال الله ص 1از وحشت صحبت به زبان حبشی خوابم نمیبرد روزی که مجیدی با دیدنم به هم ریخت غافلگیری در گرمترین نقطه جهانآرش فلاحتپیشه گفت بعد از انتخاب شدنم برای بازی در نقش ابرهه متوجه شدم که باید حبشی صحبت کنم و تنها با خودماکران دوباره «محمد رسولالله» در روز پایانی مونترال
یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳ ۳۰ به دلیل استقبال فراوان از فیلم محمد رسولالله ساخته مجیدی مجیدی این فیلم فردا و در آخرین روز جشنواره فیلم مونترال مجددا برای علاقهمندان به نمایش گذاشته میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا مسئولان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم مونمهمترین اخبار سینمایی در هفتهای که گذشت از وحشت بازیگر نقش ابرهه برای صحبت به زبان حبشی تا بازگشت آل پاچینو ب
مهمترین اخبار سینمایی در هفتهای که گذشتاز وحشت بازیگر نقش ابرهه برای صحبت به زبان حبشی تا بازگشت آل پاچینو به برادوی سینماگران مستقل عیله ضعف مدیران دولتیوحشت بازیگر نقش ابرهه برای صحبت به زبان حبشی بازگشت آل پاچینو به برادوی تمجید منتقد هالیوود ریپورتر از چهارشنبه 19 اردیبهشتاکران «محمد رسولالله» در روز پایانی مونترال
اکران محمد رسولالله در روز پایانی مونترال خبرگزاری پانا به دلیل استقبال فراوان از فیلم محمد رسولالله ساخته مجیدی مجیدی این فیلم فردا و در آخرین روز جشنواره فیلم مونترال مجددا برای علاقهمندان به نمایش گذاشته میشود ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ شهريور ساعت 14 30 به گزارش سرویس فرهنگی پغلامرضا فرجی در گفتوگو با فارس مطرح کرد ارائه لیست سینماهای متقاضی اکران شبانه «محمد رسولالله» به انجمن سینم
غلامرضا فرجی در گفتوگو با فارس مطرح کردارائه لیست سینماهای متقاضی اکران شبانه محمد رسولالله به انجمن سینماداران اکران فیلم مزارشریف از روز چهارشنبه قطعی شدسخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران مزارشریف گفت این فیلم از چهارشنبه ۱۸ شهریورماه در گروه سینمایی استقلال برنمایش فیلم «محمد رسولالله(ص)» با بلیت نیمبها در روز ملی سینما
نمایش فیلم محمد رسولالله ص با بلیت نیمبها در روز ملی سینمافیلم سینمایی محمد رسولالله ص به کارگردانی مجید مجیدی به مناسبت روز ملی سینما بصورت نیم بها به نمایش در میآید به گزارش خبرگزاری فارس این شرکت به عنوان تهیه کننده وپخش کننده فیلم سینمایی محمد رسول الله ص فرار رسیدنیک واکنش به برخی حاشیههای فیلم «محمد رسولالله»
جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۹ محمد آفریده همزمان با نمایش فیلم محمد رسولالله در نوشتاری تاکید کرد که مجید مجیدی یکی از سرمایههای فرهنگی این جامعه است و باید تلاش صادقانه و صمیمانه او را برای ساخت فیلم سینمایی کودکی پیامبر ص ستود این مدیر فرهنگی در متن نوشتاری که اختصاصا دربلیت فیلم «محمد رسولالله (ص) » فردا نیم بها
بلیت فیلم محمد رسولالله ص فردا نیم بهاتاریخ انتشار جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲ ۴۶ فیلم "محمد رسول الله ص " فردا در سراسر کشور با بلیت نیم بها اکران خواهد شد صابری با بیان اینکه این فیلم هم اکنون در ۱۴۵ سالن سراسر کشور نمایش داده می شود گفت این اثر هنری مجمگزارش فارس از جدیترین امار فروش فیلمهای سینمایی نمایش «محمد رسولالله(ص)» تا ۵ بامداد ادامه داد/ اک
گزارش فارس از جدیترین امار فروش فیلمهای سینمایینمایش محمد رسولالله ص تا ۵ بامداد ادامه داد اکران مزارشریف از امروز در شهرستانهااقبال مخاطب از فیلم محمد رسولالله ص ساخته مجید مجیدی همچنان ادامه دارد بطوریکه فروش شب گذشته آن بیش از ۱۹۰ میلیون تومان بوده است به گزارش خبرنگاربازیگران مناسبی برای نقش های فیلم «محمدرسول الله (ص)» انتخاب شدند
به گزارش خبرگزاری تسنیم جیانتو دروسی گریمور ایتالیایی است سالهاست که طراحی چهره بازیگران فیلمهای سینمایی ایتالیایی و هالیوودی را انجام می دهد دروسی چهار سال پیش به ایران آمد و در کنار عوامل تولید فیلم سینمایی محمدرسول الله ص چهرهای بازیگران این فیلم را گریم کرد جیانِتو دِرو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها