تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان اردو ، زبان ملی و رسمی مردم پاکستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزی خبر: اسلام آباد / خبرگزاری صداوسیما / اجتماعی / 94/06/19
زبان اردو ،زبان ملی ورسمی مردم پاکستان شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، با کنار گذاشته شدن زبان انگلیسی از مکاتبات اداری بسیاری از مشکلات مردم پاکستان برای پیگیری امور اداریشان در دستگاه های دولتی برطرف می شود.
پیش از این اردو زبان ملی و انگلیسی زبان رسمی پاکستان بود ،اما امروز با گذشت حدود هفتاد سال از خروج استعمارگران انگلیسی از پاکستان، زبان انگلیسی از مکاتبات اداری و نظام آموزشی پاکستان کنار گذاشته شد.
خانم شگفته ناز شهروند اسلام آبادی از خوشحالیش در رسمی شدن زبان اردو در کشورش ،گفت : من خیلی خوشحالم که زبان اردو زبان رسمیمان شد/ حالا کار ما در ادارات دولتی آسان تر میشه.
ریاض احمد دیگر شهروند اسلام آبادی هم گفت: خیلی از افراد توانمند و صاحب قلم بخاطر اینکه انگلیسی بلد نبودند در ادارات دولتی کنار گذاشته می شدند.
دیوان عالی پاکستان با صدور حکمی زبان اردو را به عنوان زبان رسمی این کشور برای استفاده در مکاتبات اداری در دستگاه های دولتی این کشور به جای زبان انگلیسی تعیین کرد.
سید غیور حسین کارشناس مسایل فرهنگی می ... [ مشاهده متن کامل خبر در واحد مرکزی خبر ]

پنجشنبه ، ۱۹شهریور۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزی خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن