تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803811617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي تقويت نخبگان حوزه سرمايه گذاري مناسب صورت گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۵۱ب.ظ)
آيت‌الله العظمي مکارم‌ شيرازي: براي تقويت نخبگان حوزه سرمايه گذاري مناسب صورت گيرد موج - آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: هر اندازه مديريت، جامعه و حوزه‌هاي علميه و اساتيد روي نخبگان سرمايه‌گذاري کنند، مناسب و درخور است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله العظمي مکارم‌شيرازي در مراسم اختتاميه سومين دوره مسابقات المپياد علمي حوزه هاي علميه که در مدرسه اميرالمومنين(ع) برگزار شد، خطاب به شرکت‌کنندگان با بيان اينکه اميدوارم در آينده از بين شما عالمان، فقيهان و مفسران برجسته مکتب اهل بيت(ع) و اسلام تربيت شوند، گفت: به جز مقامات علمي، مقامات اخلاقي خود را نيز تقويت کنيد.
وي با اشاره به اهميت علم در اسلام گفت: اسلام از يک محيط مملو از خرافات و جهل طلوع کرد، جاهليت در دوران پيش از اسلام در زمينه عقب افتادگي،‌ خرافات، ناتواني، اختلاف و خونريزي روشن بود.
آيت‌الله العظمي ناصر مکارم‌شيرازي خاطرنشان کرد: يکي از دانشمندان معروف امروز مي‌گويد، کشورگشايان جهان هرگز به فکر اين نيفتادند که حجاز را تسخير کنند، اين اقدام به دليل قدرت و قوت مردم حجاز نبود، بلکه به اين دليل بود که به اندازه‌اي عقب‌افتاده بودند که جاذبه‌اي براي کشورگشايي نداشتند.
وي با بيان اينکه قرآن، پيامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مردم را به علم دعوت مي‌کنند، گفت: اميرمومنان(ع) در نهج البلاغه درباره اهميت علم، امتيازاتي بيان کردند و فرمودند علم حافظ توست، ولي تو حافظ مال هستي، بنابراين علم به عنوان حافظ تو بر مال برتري دارد.
آيت‌الله العظمي مکارم‌شيرازي خاطرنشان کرد: مال را هر اندازه خرج کني کاهش پيدا مي‌کند ولي علم به اندازه‌اي که نشر پيدا کند،‌ افزايش مي‌يابد، در نکاتي ديگر امير مومنان(ع) بيان مي‌کنند که علم حاکميت دارد، اقتصاد نيز در سايه علم اقتصاد پيش مي‌رود.
وي عنوان کرد: کساني‌که به خاطر مال پيرامون تو را فراگرفته‌اند، زماني که مال و ثروتت به پايان رسيد، پراکنده مي‌شوند، ولي شاگردان علما هيچ‌گاه استادان خود را فراموش نمي‌کنند، بر اساس نکته‌اي ديگر ثروت‌اندوزان پس از زمان حيات مي‌ميرند ولي علما در زمان مرگشان نيز زنده هستند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: بايد قدردان خدا باشيد، زيرا در مسير علم و دانش گام برداشته‌ايد که مايه افتخار براي بشريت است.
وي با بيان اينکه سرمايه‌هاي اصلي جامعه اسلامي انسان‌ها هستند، گفت: چيزي که سرمايه را روشن کرده و رونق مي‌دهد، انسان‌ها هستند.
آيت‌الله العظمي مکارم‌شيرازي خاطرنشان کرد: در جنگ جهاني آلمان از هم پاشيد، کارخانه‌ها ويران و متلاشي شد، ولي مردم دوباره آنها را بنا کردند و دوباره در راس اقتصاد قرار گرفتند، زيرا حرف نخست را انسان‌ها مي‌زنند.
وي با بيان اينکه حرف نخست در جهان اسلام را انسان‌ها و نخبگان مطرح مي‌کنند، تصريح کرد: هر اندازه مديريت، جامعه و حوزه‌هاي علميه و اساتيد روي نخبگان سرمايه‌گذاري کنند، مناسب و درخور است.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: انسان‌ها بايد بدانند اگر خداوند سرمايه‌اي را به آنها عطا کرده است، نياز ديگران را نيز در سرمايه آنها پيش‌بيني کرده است، هر اندازه خداوند در اختيار آنها گذاشته بايد انفاق کنند.
وي با بيان اينکه در هيچ زماني مکتب اهل بيت(ع) و اسلام به اندازه دوران کنوني مورد تهاجم نبوده است، گفت: هزاران رسانه، شبکه اينترنت و... اسلام را مي‌کوبند، بنابراين در اين زمان از وظيفه سنگيني برخوردار هستيم، البته نبايد مايوس شويم، زيرا با همه تهديدها مکتب اهل بيت(ع) پيش مي‌رود.
آيت‌الله العظمي مکارم‌شيرازي خاطرنشان کرد: فعاليت کنيد و به فکر کشف استعدادهاي برتر باشيد تا آنها را کشف کرده و پرورش پيدا کنند.
وي يادآور شد: روز به روز بايد پيشرفت کنيد و براي رشد به وضعيت موجود قناعت نکنيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن