واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:
![](http://www.mojnews.com/iCFileHandler.aspx?FieldName=img_Image&Contract=cms_Contents_I_Images&Size=250&StartupService=Read&BaseRecord=1777721)
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۰:۳ق.ظ)
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي: اربعين ظرفيت تبديل شدن به نقطه کانوني شيعيان را دارد موج - قم - رئيس فرهنگستان علوم اسلامي عاشورا را نقطه کانوني تجلي درگيري نور با ظلمات براي رفع اين حجاب دانست و گفت: اگر کسي امامت را قبول کرد همه چيز را قبول کرده و اگر کسي امام را رد کند گويي همه چيز را رد کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، رئيس فرهنگستان علوم اسلامي در سومين نشست از سلسله نشست هاي «نظام اربعين در حرکت به سوي جامعه آرماني»، که در مسجد جمکران برگزار شد، اظهار داشت: اهل بيت(ع) زيارت را براي هدايت تاريخي ما قرار دادند و زيارت نيز طريق قرب همه عالم است.
وي افزود: نفس زيارت يک عهد دو طرفه است و در حقيقت زيارت سير در وادي توحيد است؛ امام داعي الي الله است و ما نيز آن را دعوت مي کنيم؛ زيارت نيز از بهترين طرق بندگي است که پاداش آن با حج نيز مقايسه شده است.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري خاطرنشان کرد: در زيارت، تجليات الهي بر زائر واقع مي شود ولي از وراي حجاب امام اين تجليات صورت مي گيرد؛ در حقيقت زيارت هجرت به سوي خدا و فرار از نفس و طواغيت است؛ در حقيقت زيارت يک سير الي الله است که از وادي ولايت امام عبور مي کند و سير از شرکت و اولياي طاغوت و نظام تاريخي بت پرستي است.
وي گفت: بايد بدانيم که صراط مستقيم صراط امام است و راه معرفت الله همين راه و شيعيان و افرادي که راه غير خدا رفته اند در اين مشخص مي شود که اين افراد مغضوبين و ضالين هستند؛ در حقيقت افرادي که با اين شکل به زيارت مي روند تجمع حول الامام کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين مير باقري با اشاره به اين نکته که اربعين ادامه عاشورا است خاطرنشان کرد: امام حسين(ع) در يک حرکت، حجاب سقيفه را دريدند و اصلاحي که در امت کردند اين بود که امت را به مدار توحيد برگرداندند؛ در حقيقت امام حسين(ع) مسير تاريخي سقيفه را کور کردند و حجاب سقيفه را شکافتند.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي عاشورا را نقطه کانوني تجلي درگيري نور با ظلمات براي رفع اين حجاب دانست و گفت: اگر کسي امام را قبول کرد همه چيز را قبول کرده و اگر کسي امام را رد کند گويي همه چيز را رد کرده است؛ بايد بدانيم که امام زمان(عج) کار فرهنگي را در جمکران انجام داده است حالا اگر کسي بخواهد تزاحمي در اين راستا بوجود بياورد کار درستي نيست.
وي تصريح کرد: اگر قرار باشد در يک ماجرا دميده شود بايد ظرفيت آن نيز وجود داشته باشد؛ اين ظرفيت تکويني است؛ يعني قم مي تواند در آينده تاريخ ظرفيت هدايت بشر را به منصه برساند؛ اربعين ظرفيت تبديل شدن به يک نقطه کانوني را دارد، ولي بايد توجه کرد که اين ظرفيت هاي تاريخي در مراحل مختلف ظهور پيدا مي کنند و بايد مرحله تاريخ آن برسد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]