تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806900231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اربعين ظرفيت تبديل شدن به نقطه کانوني شيعيان را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۰:۳ق.ظ)
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي: اربعين ظرفيت تبديل شدن به نقطه کانوني شيعيان را دارد موج - قم - رئيس فرهنگستان علوم اسلامي عاشورا را نقطه کانوني تجلي درگيري نور با ظلمات براي رفع اين حجاب دانست و گفت: اگر کسي امامت را قبول کرد همه چيز را قبول کرده و اگر کسي امام را رد کند گويي همه چيز را رد کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، رئيس فرهنگستان علوم اسلامي در سومين نشست از سلسله نشست‏ هاي «نظام اربعين در حرکت به سوي جامعه آرماني»، که در مسجد جمکران برگزار شد، اظهار داشت: اهل بيت(ع) زيارت را براي هدايت تاريخي ما قرار دادند و زيارت نيز طريق قرب همه عالم است.
وي افزود: نفس زيارت يک عهد دو طرفه است و در حقيقت زيارت سير در وادي توحيد است؛ امام داعي الي الله است و ما نيز آن را دعوت مي کنيم؛ زيارت نيز از بهترين طرق بندگي است که پاداش آن با حج نيز مقايسه شده است.
حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري خاطرنشان کرد: در زيارت، تجليات الهي بر زائر واقع مي شود ولي از وراي حجاب امام اين تجليات صورت مي گيرد؛ در حقيقت زيارت هجرت به سوي خدا و فرار از نفس و طواغيت است؛ در حقيقت زيارت يک سير الي الله است که از وادي ولايت امام عبور مي کند و سير از شرکت و اولياي طاغوت و نظام تاريخي بت پرستي است.
وي گفت: بايد بدانيم که صراط مستقيم صراط امام است و راه معرفت الله همين راه و شيعيان و افرادي که راه غير خدا رفته اند در اين مشخص مي شود که اين افراد مغضوبين و ضالين هستند؛ در حقيقت افرادي که با اين شکل به زيارت مي روند تجمع حول الامام کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمين مير باقري با اشاره به اين نکته که اربعين ادامه عاشورا است خاطرنشان کرد: امام حسين(ع) در يک حرکت، حجاب سقيفه را دريدند و اصلاحي که در امت کردند اين بود که امت را به مدار توحيد برگرداندند؛ در حقيقت امام حسين(ع) مسير تاريخي سقيفه را کور کردند و حجاب سقيفه را شکافتند.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي عاشورا را نقطه کانوني تجلي درگيري نور با ظلمات براي رفع اين حجاب دانست و گفت: اگر کسي امام را قبول کرد همه چيز را قبول کرده و اگر کسي امام را رد کند گويي همه چيز را رد کرده است؛ بايد بدانيم که امام زمان(عج) کار فرهنگي را در جمکران انجام داده است حالا اگر کسي بخواهد تزاحمي در اين راستا بوجود بياورد کار درستي نيست.
وي تصريح کرد: اگر قرار باشد در يک ماجرا دميده شود بايد ظرفيت آن نيز وجود داشته باشد؛ اين ظرفيت تکويني است؛ يعني قم مي تواند در آينده تاريخ ظرفيت هدايت بشر را به منصه برساند؛ اربعين ظرفيت تبديل شدن به يک نقطه کانوني را دارد، ولي بايد توجه کرد که اين ظرفيت هاي تاريخي در مراحل مختلف ظهور پيدا مي کنند و بايد مرحله تاريخ آن برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن