تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشخص نبودن برنامه‌ها رکود اقتصادی را بیشتر میکند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه مطرح کرد: مشخص نبودن برنامه‌ها رکود اقتصادی را بیشتر میکند خبرگزاری پانا: مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه شرایط نامطلوب اقتصادی در داخل و بازارهای جهانی و همچنین کاهش قیمت نفت را عامل مهمی در عدم اجرای طرح های توسعه ای شرکت ها و بنگاه های اقتصادی برشمرد
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور ساعت 15:15

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی طحانی، مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت کالاهای جهانی به نوعی به کف قیمت رسیده گفت: این نکته نشان میدهد که از یک جایی به بعد تولید‌کننده‌ها با توجه به قیمت تمام شده تمایلی به فروش کالاهای خود ندارند و این جلوی رکود بیشتر را می گیرد.
وی افزود: در حوزه سنگ‌آهن نیز روند به همین صورت است به طوریکه بررسی روند کاهش قیمت سنگ آهن در زمان های قبل نشان می دهد که قیمت‌های جهانی این محصول از 110 دلار به 40 تا 45 دلار کاهش یافته است.
مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه تصریح کرد: نکته مهم این است که هنوز هم ‌ترس برای رسیدن قیمت سنگ‌آهن به کف وجود دارد، چرا که قیمت این محصول در یک زمانی حدود 10 دلار بود و از آنجایی که عرضه‌کنندگان سنگ‌آهن محدود بودند کف قیمت این محصول به 30 تا 40 دلار رسید.
به گفته طحانی در زمانی که اقتصاد راه افتاده و قیمت نفت رشد کند این روند عکس خواهد شد.
وی افزود: مشکلات کنونی بنگاه های اقتصادی به این موضوع بر می گردد که شرکت‌ها طرح‌های توسعه تعریف کردند و نسبت به اخذ وام اقدام کرده اند اما با توجه به شرایط کنونی و با این قیمت‌های کنونی نه امکان اجرا این طرح‌ها وجود دارد و نه امکان بازپرداخت وام‌های اخذ شده که تداوم آن تولید را مشکل تر کرده است.
طحانی افزود: باید برنامه مدیران مشخص شود و معلوم شود متولیان دولتی برای خروج از بحران اقتصادی برنامه‌هایی را ارائه دهند.
به گفته وی وجود مدیریتی دولتی و مشخص نبودن برنامه‌ها ی آنها خود مشکلاتی متعددی را ایجاد کرده است که باید اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه افزود: به طور مثال نگاه دولت تا پیش از رسیدن قیمت‌ها به این سطح در بازار سرمایه این بود که نرخ بهره مالکانه و بالایی را دریافت کند حال که قیمت‌ها رو به کاهش است هم باید نگاه حمایتی داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن