تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815584149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سواد آموزي زندگي انسان را بهبود مي بخشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۴ق.ظ)
سواد آموزي زندگي انسان را بهبود مي بخشد موج-رئيس سازمان نهضت سوادآموزي گفت: سواد آموزي نه تنها زندگي انسان را بهبود مي‌بخشد بلکه موجب نجات آن مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي باقرزاده در همايش نقش سواد و آموزش بزرگسالان در ايجاد جوامع پايدار که به مناسبت روز جهاني سواد آموزي برگزار شده بود، اظهار کرد: آموزش پيشينه و قدمتي به اندازه آفرينش انسان دارد، خداوند متعال آموزش مخلوق خود را عهده دار شده است و نخستين مراحل وجودي زندگي انسان را با آموزش يادگيري و با ابزار لوح و قلم و مسطور کردن دانستني‌ها قرين کرده است.
انبياي الهي و خصوصاً پيامبران که کتاب آسماني جديدي را همراه داشته‌اند، براي تداوم و استمرار آموزش انسان برانگيخته شدند تا شيوه زندگي را بر اساس آموزه‌هاي ديني به انسان‌ها بياموزند و به آنان براي رسيدن به قله کمال کمک کنند.
وي با تبيين نقش انسان و وظيفه خطير او در حفظ زمين و محيط زيست خود گفت: زمين، محل رشد و زندگي انسان است و نسبت به آن وظيفه و مأموريت خاص دارد، قطعاً آباداني و پيشرفت واقعي و متوازن، از توجه هم زمان به انسان و نيازهاي رو به افزايش او، به زمين و محيط زيست و پيرامون آن و تکنولوژي و صنعت است.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي در اهميت ارتقاي سطح سواد و نقش آن در جوامع اعلام کرد: تجارب و تحقيقات نشان داده است آموزش و سواد آموزي، عنصر کليدي براي تقويت توسعه پايدار و اساس يادگيري مادام العمر است. انسان، آموزش ديده، محيط زيست و اکو سيستم‌هايي که ضامن سلامت و بقاي او، و نسل آينده اوست را سرمايه خود مي‌داند و مراقبت از آن را امري عقلاني و ضروري تلقي مي‌کند و اجازه نمي هد، توسعه تکنولوژي، صنايع و مصرف بي رويه انرژي و مواد خام تجديد ناپذير، محيط زندگي او را به خطر انداخته و شرايط حيات را براي نسل آينده بسيار سخت و دشوار کند.
باقرزاده با اشاره خاستگاه روز جهاني سواد آموزي اعلام کرد: روز جهاني سواد آموزي که به پيشنهاد و ابتکار ايران به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل رسيده و اکنون پنجاهمين سال گشت آن برگزار مي‌شود. بر همين موضوع تمرکز يافته است که چگونه مي‌توان رشد متوازن وتعادل حيات انساني ومحيط زيست و اقتصاد و فرهنگ را رقم زده و در بستر زمان پايدار نگهداشت.
وي افزود: معمار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) سواد آموزي را از حوائج اوليه انساني، مهم تر از بهداشت و مسکن اعلام نمودند، اين باور، امروز جهاني شده است که سواد آموزي نه تنها زندگي را تغيير مي‌دهد بلکه آن را نجات مي‌دهد.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي در باره اقدامات کشور جمهوري اسلامي در عرصه سواد آموزي بيان کرد: دولت جمهوري اسلامي ايران با باور به اين مساله که سواد آموزي مي‌تواند زمينه ساز برخورداري بخش مهمي از جامعه از زندگي سالم و با کيفيت باشد موضوع سواد آموزي را در اولويت قرار داده است.
باقر زاده با اشاره به دستور تاريخي امام براي تأسيس سازمان نهضت سواد آموزي و مبارزه با بي سوادي در کشور، گفت: سازمان نهضت سواد آموزي با الهام از پيام تاريخي حضرت امام (ره) و دستورات مقام معظم رهبري و ديدگاه‌هاي رياست محترم جمهور مصمم است با باز نگري جدي در روش‌ها و رويه‌ها، درصدد هدفمند سازي فعاليت‌ها و تمرکز بر گروه‌هاي آسيب پذير و به حاشيه رانده، شده است که در اين بخش تشکيل پايگاه اطلاعات ثبتي سطح سواد و اصلاح روش شمارش افراد بي سواد در کشور، ايجاد حد اکثر انعطاف در رويه‌ها و شيوه‌هاي سواد آموزي و توجه به مهارت آموزش، ايجاد تنوع در محتواي آموزشي و کتب درسي و غير درسي، تمرکز بر گروه‌هاي خاص مثل معلولين و زندانيان، عشاير، روستاييان، زنان و کشاورزان و توانمند سازي نيروي انساني شاغل در بخش سواد آموزي از اقدامات مهم سازمان محسوب مي‌شود.
وي در پايان سخنان خود به عزم جدي دولت و آموزش و پرورش در خصوص جذب و نگهداشت کودکان لازم التعليم تصريح کرد: وزير محترم آموزش و پرورش دستور اکيد داده‌اند که مديران سطوح مختلف تمام تلاش خود را براي جذب و نگهداشت کودکان 11-6 سال به کار گيرند ولي تحقق آن مستلزم ايجاد سياست و احساس مسووليت در تمام بخش‌هاي کشور است و اميد است نام‌گذاري برگزاري مجلس با اين عنوان به شکل گيري عزم جدي، عمومي و قاطع در تمام بخش‌هاي جامعه براي آموزش براي توسعه جوامع پايدار شکل گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن