تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814727256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش یك بهانه است برای تقویت مهارت ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران گفت ؛ پژوهش یك بهانه است برای تقویت مهارت ها خبرگزاری پانا:مهم ترین شایستگی‌ای که باید در این ایام در دانش‌آموزان عزیزمان ایجاد بشود مهارت‌های پایه پژوهش است. خود پژوهش اینجا یک بهانه است و این موضوعات برای تقویت آن مهارت ها.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور ساعت 11:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، اسفندیار چهاربند مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران در بازدید از پنجمین نمایشگاه پزوهشی دانش آموزان متوسطه دوره اول دبیرستان علامه حلی 5 شهر تهران گفت :نکته اولی که در این نمایشگاه کاملا مشهود است قدرت خلاقیت و نوآوری و علاقه و نشاط دانش‌آموزان به واسطه‌ی در واقع ایجاد یک فرصت برای بروز این خلاقیت هاست خلاقیت ها می توانند از خیلی از کسالت ها یکنواختی ها و افسردگی ها جلوگیری بکنند و در عین حال مزایا و فواید فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی زیادی دارند یعنی در واقع جنبه تربیتی توجه به خلاقیت‌ها خیلی مهم است.

مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه گفت :این نمایشگاه نشان می دهد که بچه ها علی رغم این که دوره اول متوسطه هستند اما ایده هایشان و پروژه هایی که این جا ارائه دادند بالاتر از آن سطحی هست که مربوط به این رده سنی هست که نشان دهنده بالا بودن بهره هوشی این عزیزان است.

وی ادامه داد کارهای خوبی انجام شده و ممکن است که خیلی از این کارها الان کاربردهای خیلی عملی نداشته باشد اما روش پژوهش و نگاه مساله محور به پژوهش و روش حل این مساله ها از طریق پژوهش مهارت های اساسی‌ای هست که ما به دنبال آن هستیم. که از این طریق در واقع فعالیت های پژوهشی در مدارس استعدادهای درخشان محقق بشود و مطمئن هستم که این مدرسه در تهران و بلکه در کشور با ادامه همین روند در حوزه فعالیت های پژوهشی می تواند با بسیاری از مدارس خوب در سطح آسیا و یا کشورهای اروپایی رقابت بکند و فارغ‌التحصیلانش با یک بنیه علمی- پژوهشی انشاءالله در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت کاربردی هم پروژه‌های خوبی داشته باشند و هم در حوزه دانشی بتوانند به مرزهای دانش انشاءالله در سنین بالاتر و آموزش‌های تکمیلی دست پیدا کنند.
مهم ترین شایستگی‌ای که باید در این ایام در دانش‌آموزان عزیزمان ایجاد بشود مهارت‌های پایه پژوهش است. خود پژوهش اینجا یک بهانه است و این موضوعات برای تقویت آن مهارت ها.

اسفندیار چهاربند ما باید دقت بکنیم که فرآیند پژوهش‌محوری در قالب شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها در این عزیزان نهادینه بشود، در سنین بالاتر، دوره های تحصیلی بالاتر به لحاظ محتوایی با استفاده از این مهارت‌های پایه‌ای می توانند کارهای بزرگ و خدمات ارزنده ای را ارائه بدهند.

از مربیان خوبشان هم خیلی ممنون هستم، خوب کار کردند، با سوال‌ها و پرسش و پاسخ‌هایی که با عزیزان داشتم معلوم بود که کار زیربنایی دارد انجام می شود و ظاهری نیست، یک Show نیست و یک کار پژوهشی ریشه دار هست و مطمئن هستم که با توجه به فضای خوبی که در این مدرسه می بینیم یکی از مدارس خوب کشور هست که به آن افتخار می کنیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن