تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815341394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كتاب شاعر هتاك در تهران ممنوع اما در اصفهان فروخته شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كتاب شاعر هتاك در تهران ممنوع اما در اصفهان فروخته شد!
كتاب شاعر هتاك كه در نمايشگاه كتاب تهران جمع‌آوري شده بود، در نمايشگاه استاني كتاب اصفهان عرضه شد و مسئولان استاني نسبت به آن واكنشي نشان ندادند! اين تفاوت در رفتار و چشم‌پوشي از برخورد با كتابي توقيفي از كجا نشئت مي‌گيرد؟!
نویسنده : هادي عسگري 


كتاب شاعر هتاك كه در نمايشگاه كتاب تهران جمع‌آوري شده بود، در نمايشگاه استاني كتاب اصفهان عرضه شد و مسئولان استاني نسبت به آن واكنشي نشان ندادند! اين تفاوت در رفتار و چشم‌پوشي از برخورد با كتابي توقيفي از كجا نشئت مي‌گيرد؟!
هر ساله به رغم نظارت مسئولان وزارت ارشاد بر كتاب‌هايي كه ناشران براي عرضه در نمايشگاه كتاب تهران با خود به مصلاي امام خميني (ره) مي‌آورند، بعضاً مشاهده مي‌شود كه طي بازرسي‌هايي حين برگزاري نمايشگاه، چند عنوان كتاب به دليل محتواي نا‌مناسب جمع‌آوري مي‌شوند. امسال نيز بيش از 10 عنوان كتاب از بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تهران جمع‌آوري شد كه يكي از اين عناوين كتاب «منتخبي از شعرهاي شاد به همراه چند عكس يادگاري» مجموعه‌اي از سروده‌هاي فاطمه اختصاري بود كه پيش از اين نيز به دليل محتواي ضد‌اخلاقي اشعار و همكاري با شاهين نجفي خواننده هتاك، فعاليت‌هاي ادبي وي با محدوديت‌هايي از سوي مسئولان روبه‌رو شده بود.
در اين رابطه همايون اميرزاده، رئيس كميته رسيدگي به تخلفات ناشران بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تهران مي‌گويد: به صلاحديدي كه تشخيص داده شد، از ناشر اين كتاب خواسته شد تا از عرضه كتاب در نمايشگاه خودداري كند. اميرزاده تصريح مي‌كند: تعدادي از شعرهاي موجود در اين كتاب از سوي برخي خوانندگان خارج از كشور خوانده شده بنابراين كميته در اين زمينه، تخلف را محرز دانسته است.   با وجود اينكه خبر توقيف «منتخبي از شعرهاي شاد به همراه چند عكس يادگاري» از سوي نمايشگاه كتاب تهران رسانه‌اي شد، اين كتاب توانست به فاصله چند ماه در نمايشگاه كتاب اصفهان حضور يابد و جالب اينجا است كه تا آخرين روز نمايشگاه هم بدون هيچ محدوديتي كتاب در نمايشگاه بود و به فروش مي‌رسيد! حال سؤالي كه بايد مسئولان ارشاد اصفهان پاسخ دهند، اين است كه چگونه است محتواي كتابي كه در تهران نامطلوب شناخته شده مي‌تواند در اصفهان مطلوب باشد؟!
سابقه همكاري فاطمه اختصاري و رابطه وي با شاهين نجفي خواننده هتاك كه اشعار موهني را عليه مقدسات ديني خوانده است، مسئله‌اي پوشيده و مخفي نيست و بار‌ها در رسانه‌ها بازتاب داشته است. حتي مي‌توان خبر بازداشت فاطمه اختصاري و سيد‌مهدي موسوي را در رابطه با اشعار و همكاري‌شان با شاهين نجفي در رسانه‌ها مشاهده كرد.  از طرفي اگر فرض كنيم كه مسئولان نمايشگاه كتاب اصفهان به هيچ وجه از اخبار حوزه ادبيات و نشر اطلاعي نداشته‌اند، آيا وظيفه نظارت آنها بر محتواي آثاري كه نمايشگاه عرضه مي‌كنند نيز از بين مي‌رود؟
نمايشگاه كتاب اصفهان سال 94 به كار خود پايان داد، اما چه تضميني وجود دارد كه در سال‌هاي آتي نيز اين نمايشگاه استاني از اين گاف‌هاي واضح و غير‌قابل اغماض نداشته باشد؟ نظارتي كه در نمايشگاه تهران اعمال مي‌شود بايد به عنوان وحدت رويه در تمامي نمايشگاه‌هاي استاني نيز اعمال شود. قطعاً محتواي نامطلوب برخي از كتاب‌ها در تهران با انتقال كتاب از مركز به نمايشگاه استاني تغيير پيدا نمي‌كند و آنچه در تهران براي خوانندگان مضر دانسته شده در شهرستان‌ها نيز مضر خواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن