تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803649838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقای مجیدی این چه فیلمی‌ست ساخته اید؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
فیلم محمد رسول الله آقای مجیدی این چه فیلمی‌ست ساخته اید؟

نگاهی صریح به فیلم پیامبر مجید مجیدی/
آقای مجیدی این چه فیلمی‌ست ساخته اید؟
فیلم «محمد رسول الله» ساختۀ مجید مجیدی، مصداق رعد و برق بی‌باران است. در تمام مدتی که فیلم را می‌دیدم، از خودم می‌پرسیدم چگونه ممکن است مجیدی چنین فیلم بی‌محتوایی ساخته باشد.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، رضا بابایی در پارسینه نوشت: اگر فیلم‌برداری ماهرانه و جلوه‌های بصری و چند بازی خوب(خصوصا بازی خانم ساره بیات در نقش حلیمۀ سعدیه که انصافا مستحق جایزۀ بين المللی است) نبود، از این فیلم که گران‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم در تاریخ سینمای ایران است، چه باقی می‌ماند؟
  دیالوگ‌ها هیچ تناسبی با سطح کار ندارد؛ اکثر بازی‌ها (خصوصا بازی نوجوانی که نقش پیامبر را در دوازده سالگی بازی می‌کند) ضعیف و دچار اغراق‌های ناشیانه است؛ به‌رغم کوشش فراوان سازندگان فیلم برای هیجانی کردن بیننده، جز در جلوه‌های بصری فیلم، تأثیری در صحنه‌ها و دیالوگ‌ها نیست و از همه مهم‌تر اینکه این فیلم در خدمت هیچ ایده و طرحی نیست، مگر ایدۀ فیلم برای فیلم.
  فیلمی که برای آن شهرک ساخته‌اند و آهنگ‌ساز اسکاری و فیلم‌بردار ممتاز جهانی را به خدمت گرفته‌اند، هیچ طرحی ندارد جز نمایش پرهزینۀ چند معجزه از پیامبر در دوران کودکی و نوجوانی. اکثر این معجزه‌ها حتی یک سند معتبر ندارد. گیرم که معتبر باشد، مگر اهمیت و رسالت پیامبران در معجزۀ آنان خلاصه می‌شود که ما پس از 1400 سال فيلم معجزه‌محور بسازيم؟
120 میلیارد تومان خرج کرده‌اید که چند معجزه را به تصویر بکشید؟ مگر این مردم به معجزه نیاز دارند؟ معجزه برای این بود که کفار قریش ایمان بیاورند که آوردند. بهتر نبود از این فرصت استفاده می‌کردید و مرهمی برای یکی از زخم‌های امروز جهان اسلام می‌ساختيد؟ چرا از معجزۀ اصلی اسلام که قرآن است، در این فیلم استفاده نکردید؟ یک‌بار هم که سراغ قرآن رفتید، برای نشان دادن حملۀ مرغان ابابیل به سپاه ابرهه بود!
  آنچه بیش از همه بینندۀ آگاه را آزار می‌دهد، یهودی‌ستیزی مجیدی در این فیلم است. او بر پایۀ برخی اخبار سست و خیال‌پردازانه، بخشی مهم از فیلم را به کوشش‌های یهودیان برای قتل یا دزدیدن محمد نوجوان اختصاص داده است و این، نهایت سادگی و بی‌اطلاعی و تعصب عوامانۀ مجیدی است. من در هنگام نوشتن کتاب «محمد، برگزیدۀ خدا» (قم، انتشارات دلیل ما، 1393) تقریبا اکثر منابع معتبر و کهن را دیدم و گواهی می‌دهم که اكثر اين تعقيب و گريزها، نه مستند به هیچ کتاب مهمی است و نه فایده‌ای بر آن مترتب است. فیلم «محمد رسول الله»، به نظرم فیلمی است برای سرگرمی بچه‌ها یا بزرگ‌هایی که از پیامبران(ع) چیزی بیش از معجزه و کارهای عجیب و غریب نمی‌خواهند و از تعقيب و گريز هم لذت می‌برند.
  فیلم مجیدی را که دیدم، بیشتر به ارزش‌های فیلم «محمد رسول الله» ساختۀ مصطفی عقاد پی بردم. به‌ جرئت می‌گویم که یک پلان از سینمایی عقاد که هزینۀ چندانی هم روی دست مردم نگذاشت، به سرتاسر فیلم مجیدی می‌‌ارزد. محصول سینمایی عقاد، صدای هیچ‌کس را هم درنیاورد. عقاد سنی، هوای شیعیان را هم داشت؛ ولی فیلم مجیدی، نفت روی آتش جنگ‌های خاورمیانه می‌ریزد؛ بدون اینکه از این آتش، استفاده‌ای بکند.
  آقای مجیدی، بپذیرید که وقتی فرهنگ و اندیشه و دانایی نباشد، از پول و شهرک و همکاران اسکاری هم کاری ساخته نیست. آرزو می‌کنم در قسمت‌های دوم و سوم که وعده‌اش را داده‌اید، پول این مردم بیچاره را دور نریزید یا دست‌کم اثری برازنده بسازید. شما قرار بود فیلم بسازید، نه اینکه ما را فیلم کنید. 115  



۱۶/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن