تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821066089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه خاص غرب به نمايش عروسکي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۴۶ب.ظ)
توجه خاص غرب به نمايش عروسکي ايران موج- «کوريره دلا سرا» پرشمارگان‌ترين روزنامه ايتاليايي ميلان در گزارشي با توجه به موفقيت عروسک‌هاي ايراني در اکسپو ۲۰۱۵ نوشت: عروسک‌هاي ايراني غرب را تسخير کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، توجه مخاطبان رويداد بين‌المللي اکسپو ۲۰۱۵ ميلان به نمايش عروسک‌هاي سنتي ايران موجب شد رسانه‌هاي ايتاليايي به حضور هنري ايران در اين رويداد بپردازند.
در بخشي از گزارش تمام صفحه‌اي روزنامه کوريره دلاسرا در مورد نمايش عروسکي ايران (۲۴ آگوست ۲۰۱۵) آمد: عروسک‌هاي ايراني با ارتفاع ۶ متري همه را متحير کردند، اين در حالي است که اين عروسک‌ها توسط يک نفر نمايش داده مي‌شود و روزانه هزاران نفر از بازديدکنندگان اکسپو درخواست مي‌کنند که با اين عروسک‌ها عکس بياندازند. اين عروسک‌ها روزانه بين ۵ تا ۷ اجرا دارند. در حالي که يک نمايش محيطي در مساحت مشخصي قابل اجراست ولي ارتفاع عروسک‌هاي ايراني موجب شد از فاصله بسيار دور مخاطبان امکان ديدن اين نمايش را داشته باشند.
ننه سرما، مبارک، عمو نوروز و پهلوان کچل، چهار عروسک ايراني هستند که براي نمايش در اکسپو ۲۰۱۵ به ميلان سفر کردند و به مدت ۱۵ روز ميزبان مخاطباني بودند که روزانه از اين رويداد بين‌المللي ديدن مي‌کنند.
اين عروسک‌هاي غول پيکر ارتفاعي حدود پنج تا ۶ متر دارند. حامد زارعان و سهيلا باجلان اين عروسک‌ها را طراحي و اجرا کرده و توسط حامد زارعان، کميل شهسواري و بهزاد ابراهيمي در اکسپو ميلان به نمايش درآمد. اين عروسک‌ها از مواد بازيافتي مانند بطري نوشابه و آب ساخته شده‌اند و در مجموع ۱۵۰ کيلو وزن دارند.
عروسک‌هاي غول پيکر به همراه موسيقي در فضاي باز اکسپو حرکت کرده و آئين‌هاي سنتي ايران را به نمايش مي‌گذارند.
شخصيت عروسک‌ها و تکنيک ساخت آن‌ها مورد توجه مخاطبان اکسپو قرار گرفته و درخواست‌هايي براي اجرا از سوي کشورهاي ديگر ارائه شد.
بيش از چهارماه از آغاز به کار اکسپو ۲۰۱۵ با موضوع تغذيه زمين، انرژي براي حيات با حضور ۱۴۵ کشور در شهر ميلان مي‌گذرد و پس از اعزام گروه‌هاي موسيقي نواحي کشورمان، اين بار عروسک‌هاي سنتي ايران به همت کميته فرهنگ و هنر اکسپو ميلان و موسسه توسعه هنرهاي معاصر ميزبان مخاطبان اين رويداد جهاني شدند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن