تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803111281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت وزير علوم از دانشمندان سراسر جهان براي همکاري‌هاي علمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴ب.ظ)
دعوت وزير علوم از دانشمندان سراسر جهان براي همکاري‌هاي علمي موج - محمد فرهادي وزير علوم ، تحقيقات و فناوري با انتشار مقاله اي در نشريه ساينس از دانشمندان سراسر جهان براي انجام همكاري هاي مشترك علمي ، پژوهشي و فناوري با مراكز علمي كشورمان ، به ايران دعوت كرد .
به گزارش خبرگزاري موج، متن کامل مقاله فرهادي بدين شرح است:
ايران اکنون با گذشت بيش از 35 سال از انقلاب، در حال ورود به عصر تازه اي از تعامل و همکاري بين المللي است. کشور ما که در مسير تبديل شدن به يک ملت داراي هدف علمي قرار دارد، نقش علم را در راستاي صلح، پيشرفت و گفتگو بسيار جدي مي‌انگارد.
ايران اکنون داراي 78 ميليون جمعيت، حدود، 5/4 ميليون دانشجو، 2 هزار و500 مؤسسه آموزش عالي، 36 پارک علم و فناوري، 400 انجمن علمي غير دولتي، بيش از 800 مرکز پژوهشي و 1000 مجله علمي است.
دانشمندان ما هر ساله حدود 30 هزار مقاله علمي بين المللي منتشر مي‌کنند که رشد حداقلي را به ميزان 20 برابر در مقايسه با سال 1979 نشان مي‌دهد.
اين دستاوردها بدون مشارکت فعال فرد فرد دانشمندان و انجمن‌هاي علمي و حمايت دولت نمي‌توانست حاصل گردد. اين مشارکت نشئت گرفته از الگوي توسعه در ايران پس از انقلاب است که حق دسترسي کليه ايرانيان به آموزش عالي را محترم مي‌شمارد. همين فلسفه است که به کشور در مقابل ناملايمات داخلي و خارجي کمک کرده است.
به عنوان مثال تحريم‌ها بر ضد ايران بخش‌هاي علم، صنعت و خدمات را به‌سوي همکاري‌هاي تازه و مفيد رانده و همزمان دانشمندان را وادار نمود تا با خلاقيت بيشتري کارکرده و براي اولين بار در تاريخ ايران يک اقتصاد دانش بنيان را ايجاد نمايند. چنين فضايي باعث ترغيب گفتمان سياسي مبتني بر علم در کشور شده است. يک مثال بارز در اين رابطه، نقش جامعه علمي در مذاکرات اخير در مورد برنامه هسته اي ايران است. اين امر بدون مشارکت دانشمندان جهت ارائه مشاوره فني، تخصصي و تبيين زبان علمي ميسر نبود.
امروز ايران در موقعيتي قرار دارد که الگوي توسعه خود را با دقت تنظيم کرده و به‌سوي ارتقاي کيفي علم و فناوري خود گام برمي دارد. اين مهم در برگيرنده افزايش همکاري‌هاي علمي بين المللي است.
باتوجه با اينکه مؤثرترين نوع همکاري از طريق تماس‌هاي مستقيم بين دانشمندان و نه به‌واسطه موافقت نامه‌هاي دولتي حاصل مي‌گردد، دولت ايران همکاري‌هاي به وجود آمده توسط هريک از دانشمندان در داخل کشور يا در هر نقطه اي در جهان را تشويق و از آن‌ها حمايت خواهد کرد. اين تلاش‌ها هم اکنون نيز در جريان است و نمونه آن "برنامه جندي شاپور" است که ضمن آن ايران با مشارکت فرانسه در هنگام شروع يک پروژه مشترک از سفر دانشمندان به ايران و بالعکس حمايت مي‌کند. مذاکرات در مورد برنامه مشابه با برخي از کشورهاي ديگر اروپايي نيز انجام شده است.
ايران همچنان دانشگاه‌هاي خود را تشويق مي‌کند که در کليه جنبه‌هاي علم و آموزش در سطح بين المللي فعاليت کنند.
نگاهي به تاريخ ايران نمايان مي‌سازد که نهادهاي علمي بين المللي نظير رصدخانه مراغه که در قرن سيزدهم توسط گروهي مرکب از دويست دانشمند از سراسر جهان تأسيس شد، مي‌تواند به عنوان راهنماي روشني براي کليه زمينه‌هاي علمي، پژوهشي و فناوري ديپلماسي علمي به حساب آيد. ايران قصد دارد پروژه‌هاي بزرگي را نظير رصد خانه ملي ايران به مرحله اجرا درآورد که دانشمندان ايراني را به جامعه علمي بين المللي پيوند خواهد زد.
ايران علاوه بر دارا بودن تعداد رو به افزايش کارکنان علمي، محيط بي نظيري را براي زمينه‌هاي بخصوص پژوهشي نظير باستان شناسي، مطالعات کوير، مطالعات اقليمي و مطالعه حيوانات و گياهان ناحيه ايران و آسياي مرکزي عرضه مي‌نمايد. بدين ترتيب چشم انداز همکاري در رشته‌هاي علوم طبيعي، علوم انساني، مهندسي، پزشکي و علوم زيستي همگي در افق چشم انداز قابل رؤيت است.
ما از دانشمندان سراسر جهان دعوت مي‌کنيم که يک برنامه همکاري با دانشمندان ما را آغاز نمايند. ايران آماده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن