تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1836030660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارنامه سینمایی «وودی‌آلن» در شیراز بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارنامه سینمایی «وودی‌آلن» در شیراز بررسی شد خبرگزاری پانا: کارنامه سینمایی و آثار «وودی آلن» نویسنده و کارگردان برجسته آمریکایی در شیراز نقد و بررسی شد.
۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور ساعت 11:18

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، در ادامه نشست‌های نمایش و بررسی آثار سینمایی کافه بهار نارنج شیراز با موضوع سینما، نشست بررسی و نمایش آثار وودی آلن نویسنده و کارگردان برجسته آمریکایی با نمایش فیلم «نیمه شب در پاریس» برگزار شد. ریشه سینمای آلن در تئاتر است در این برنامه که توسط انجمن ادبی و هنری «آنیما» برگزار شد، یک نویسنده و منتقد سینما با برشمردن تاریخچه سینمایی آثار آلن، گفت: ویژگی وودی آلن به تصویر کشیدنِ نوعی «طنز نامتعارف» است؛ طنزی گزنده که شوخی های اجتماعی و سیاسی بسیاری در خود دارد و در بسیاری از موارد ریشه های آنها را در تئاتر و ایده های برتولت برشت، هم چون فاصله گذاری بازمی یابیم. مهران چهرازی با اشاره به دیگر آثار وودی آلن، ابراز کرد: در فیلم «منهتن» که از دیگر ساخته های وودی آلن است، تصاویر خاصی از آمریکا و شهر نیویورک را به طور مشخص می بینیم، شهرهای شلوغ همراه با نماهای دور از شب و اینها بیشتر نزدیک به بخشی از سینمای کلاسیک آمریکاست اما این را هم باید در نظر داشت که وودی آلن تلاش می کند تا از این سنت فاصله بگیرد. این منتقد سینمایی ادامه داد: شخصیت های مهم فیلم های وودی آلن هم متأثّر از همین طنز گزنده هستند. گاهی تلخ اندیشی های وودی آلن میان شوخی های او گم می شود اما با کمی دقت می توان به آن رسید. مسئله رابطه در جامعه مدرن از دغدغه های عمده سینمای اوست که تأثیر پذیرفته از سینمای مدرن اروپاست. از فیلم «منهتن»، تا «نیمه شب در پاریس» شاهد تلاش‌ها، گسست‌ها وشکست‌ها را در روابط انسانی هستیم. او به حقیقت ارتباط انسانی بدبین است ولی با یأس با این مشکل مواجه نمی شود بلکه با ایده های هجو و شوخی های متعدد آن را نقد می کند. آلن؛ پاریسی شکل یافته از نگاهی نوستالژیک می سازد وی افزود: مسأله اصلی در این فیلم خودِ پاریس است؛ شهری که از نشانه های مهم مدرنیسم است و همواره بستر حضور جریان ها و آدم های مهم و اتفاقات خاص در دوران جدید بوده است. پاریس آلن پاریسی شکل یافته از نگاهی نوستالژیک است که آن را به مثابه پناهگاهی پر شور و دلپذیر نمایان می کند اما تصاویر کاملا متفاوتی در مقابل این نوع تصاویر وجود دارد. از پاریس آخرین تانگو در پاریس برتولوچی و پاریس فیلم پنهان میشاییل هانکه تا پاریس های نسل جدید فیلمسازان رادیکال فرانسوی مثل گاسپار نوئه و برتاند بونلو که در فیلم های برگشت ناپذیر و خانه لذت تصاویری به شدت انتقادی و گزنده از پاریس نشان می دهند. چهرازی خاطرنشان کرد: فیلم به لحاظ روایی بسیار ساده پیش می رود. داستان آدمی که به پاریس سفر می کند و رابطه ای که در آنجا با نامزد و خانواده نامزدش دارد برای وی بسیار ملال آور است ایده سفر کردن و قرار گرفتن در یک مکان و از آنجا به زمانی دیگر رفتن از ایده های قدیمی در ادبیات و سینماست که در این فیلم وودی آلن به سراغ آن رفته است. این منتقد و پژوهشگر سینما و فیلم در پایان، اظهار کرد: فیلم های آلن در اکثر مواقع از غنای تصویری خوبی برخودار نیستند وداستان ها و دیالوگ ها ارتباط خوبی با تماشاگر نمی تواند برقرار کند. پاریس هم در این فیلم بیشتر با شکلی کارت پستالی تصویربرداری شده تا فرمی که خلاقانه باشد. وودی آلن هرچند تحت تأثیر فیلمسازان مدرن است اما به لحاظ فیلمسازی و فکری بیشتر متمایل به کلاسیک هاست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن