تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807247536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی رئیس سازمان بازرسی با مقام های خارجی برای بازگرداندن خاوری


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



رایزنی رئیس سازمان بازرسی با مقام های خارجی برای بازگرداندن خاوری
روز نو :  رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رایزنی با برخی کشورها در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد مالی در مالزی برای بازگرداندن "محمود خاوری" مدیر عامل اسبق و متواری بانک ملی از کانادا خبر داد.
"ناصر سراج" رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه کشورهای جهان نباید موضوع پولشویی را سیاسی کنند، تصریح کرد "موضوع پولشویی نباید در قالب سیاسی قرارگیرد مانند جریان خاوری رئیس فراری بانک ملی که اکنون در کانادا بسر می برد".
وی گفت: ما باید در مذاکرات برای بازگرداندن افراد فراری که در کشور اقدام به پولشویی کرده اند، اقدام کنیم و آن ها را وادار به این کار کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورها مجبورند تن به این کار دهند وگرنه مبارزه با فساد و پولشویی اثری نخواهد داشت.
وی با اشاره به مذاکرات روز چهارشنبه خود و در حاشیه نخستین روز از شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد مالی در شهر "پوتراجایا" مالزی، گفت که با مقام های چهار کشور مذاکره کرده است.
وی گفت که موضوع پولشویی و فساد مالی خاوری نیز در این مذاکرات مطرح شده است. "قرار شد از طریق فضای سایبر، اینترنت و پست الکترونیکی در این مورد در تماس باشیم تا بتوانیم اقدام موثری انجام دهیم".
سراج در پاسخ به این سوال که اطلاعات افراد طرف مذاکره از خاوری چه بوده است، گفت: فعلا اطلاعات جزیی نداشتند. مورد خاوری که مطرح شد همه کشورها استقبال کردند و حق را به ایران دادند.
وی گفت که در حاشیه این کنفرانس تاکنون با نماینده کانادا که خاوری در آن کشور بسر می برد ملاقات نداشته است، اما گفت "ما قبلا ملاقات داشتیم و مقام کانادایی متاثر شد و قول داد در کنفرانس بین المللی اتریش این موضوع مطرح شود".
چهارمین مجمع گروه های آکادمی بین المللی مبارزه با فساد قرار است نهم تا 11 دسامبر (18 تا 20 آذر) در وین اتریش برگزار شود و احتمال دارد موضوع خاوری مطرح شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این موضوع سیاسی شده و تا زمانی که سیاسی باشد، اخراج نخواهد شد. ما دنبال این هستیم از راه آمبودزمانی، کشورها را مجبور به اخراج افرادی کنیم که پولشویی انجام داده اند.
وی معتقد است: فشار افکار عمومی به افرادی که ادعای مبارزه با فساد دارند تاثیر دارد. باید با فشار افکار عمومی این مدعیان مبارزه با فساد را وادار کنیم افرادی که پولشویی کرده اند را اخراج کنند.
وی گفت که مبداء این پولشویی ها در کشورهای در حال توسعه است و مقصد نیز کشورهای غربی است.
سراج با تاکید بر اینکه ایران به شدت با پولشویی مبارزه می کند، گفت: افراد پول های کثیف را پس از پولشویی به کشورهای غربی منتقل می کنند، اما متاسفانه غربی ها به بهانه رازداری بانکی اطلاعات را به کشور مبدا نمی دهند.
وی این امر را مشکلی در مسیر مقابله با افرادی دانست که اقدام به فساد مالی و پولشویی می کنند.
سراج گفت که مذاکراتی در این زمینه با کشورهای مختلف و مقصد پولشویی ها در حال انجام است.
وی تاکید کرد "اگر قرار است مبارزه جامعی با پولشویی انجام شود باید از صفر تا صد باشد و کشورهای غربی نیز باید وارد شوند و افراد خاطی را که پولشویی کرده اند، بازگردانند".
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت که ایران نیز در مسیری گام بر می دارد تا همه کشورها برای مبارزه با پولشویی فعالیت کنند و هیچگاه نباید موضوعات پولشویی را در قالب سیاسی برند.
سراج در ادامه در مورد مبارزه با فساد مالی در ایران، گفت: سران سه قوه اکنون پای کار هستند و تاکید بر مبارزه با فساد وجود دارد. نشست های ستاد مبارزه با فساد اقتصادی نیز در این چارچوب هر 15 روز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.
وی گفت: قوه قضاییه در دولت قبل بویژه در اواخر دولت بنابر دلایلی که شاید براساس اعتقادی که برخی افراد در خود ستاد نداشتند در این نشست ها شرکت نمی کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خوشبختانه در دولت کنونی، قوه قضاییه جزو پیشگامان در رابطه با حضور در جلسات مبارزه با فساد اقتصادی در سطح معاون اول، رئیس بازرسی و دادستان است.
وی با اشاره به برخی فعالیت ها برای مبارزه با فسادهای اقتصادی با همکاری سه قوه، گفت که امسال ایران در رتبه بندی جهانی نیز هشت پله برای مبارزه با فساد مالی بهبود یافته و امیدوارم این بهبودی تداوم یابد.
وی گفت که سران قوا مصر به مقابله با فسادهای مالی هستند و هیچوقت چنین اتحادی نبوده و اکنون هماهنگی و اتحاد بین سران قوا و معاونین ایجاد شده است.




تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن