تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815168492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دخالت دندان‌پزشکان تجربي در کاشت ايمپلنت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱ق.ظ)
دخالت دندان‌پزشکان تجربي در کاشت ايمپلنت موج - متخصص پروتزهاي دنداني، استفاده از ايمپلنت را در تمامي رده‌هاي سني امکان پذير دانست و در عين حال از دخالت دندان‌پزشکان تجربي در کاشت ايمپلنت انتقاد کرد و خواستار رسيدگي وزارت بهداشت به اين موضوع شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جليل صدر اظهار کرد: استفاده از ايمپلنت نيازمند بررسي است، در اين راستا اولين کار شناخت، تشخيص و بررسي بيمار با معاينه دقيق است، عوارض ناشي از درست استفاده نکردن از ايمپلنت بسيار زياد است؛ در صورتي که ايمپلنت کج گذاشته شود، از استخوان بيرون بزند و يا با زياد پائين رفتن به عصب دندان برسد براي بيمار تبعات جدي را ايجاد خواهد کرد.
دبير علمي دهمين کنگره دندان‌پزشکان عمومي ايران ادامه داد: متأسفانه در دندان‌پزشکان تجربي به طور چشمگيري ديده مي‌شود که به صورت ناخواسته وارد اين کار شده‌اند و وزارت بهداشت بايد حتما از اين امر جلوگيري کند، اين در حالي است که آنها اجازه ورود به هيچ گونه اقدام دندانپزشکي ندارند اما وارد ايمپلنت هم شده‌اند!
صدر تأکيد کرد: دندان‌ پزشک تجربي نبايد در کشوري که ۶۸ دانشکده دندانپزشکي دارد، وجود داشته باشد؛ زيرا خجالت آور است و هر روز قارچ مانند رويش پيدا مي‌کنند. مردم بايد هوشيار باشند که براي انجام اقداماتي مانند ايمپلنت به دندان‌پزشک حاذق؛ باتجربه و با سواد مراجعه کنند.
وي شايع‌ترين بيماري‌هاي دندان در درجه اول را رسيدگي ناشي از عدم رعايت بهداشت، تغذيه ناسالم، نداشتن چکاپ هاي مکرر و مرتب و ژنتيک و اولين علامت بروز بيماري‌هاي لثه را خونريزي برشمرد و گفت: لثه بايد صورتي رنگ و سطحش مانند پرتقال دانه دانه و لبه آن چاقويي باشد و تيز به دندان بچسبد.
صدر همچنين افزود: در واقع لثه بيمار بر اثر کوچک‌ترين عامل تحريک زا مانند استفاده از نخ دندان دچار خونريزي مي‌شود، لثه سالم نبايد خونريزي کند. بنابراين اقدام اصلي در اين باره تأکيد بر مسواک زدن است، در اين راستا قدم اول آموزش بهداشت است. براي نمونه تأکيد من مسواک زدن روزانه به اعزاي هر بار مصرف غذا است (از ۳ تا ۵ بار).
برخي افراد پس از مصرف هر وعده غذايي، مسواک زدن را به شب موکول مي‌کنند در حالي که اين کار صحيح نيست، بنابراين و به طور کلي ۲۰ دقيقه پس از مصرف غذا مسواک کردن دندان‌ها حائز اهميت است.
دبير علمي دهمين کنگره دندان‌پزشکان عمومي ايران توصيه کرد: افرادي که نوشابه مصرف مي‌کنند بايد يک مشت آب درون دهانشان بچرخانند تا شيريني آن از دهانشان خارج شود؛ به همين دليل توصيه من روزانه ۵ بار مسواک زدن است. استفاده از نخ دندان هم اهميت بسزايي دارد زيرا مسواک تنها روي دندان را تميز مي‌کند در عين حال استفاده از دهان شويه هاي خوب و در صورت عدم ابتلا به فشار خون مصرف آب و نمک هم براي جلوگيري از پوسيدگي دندان نيز مؤثر است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن