محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845268258
در برنامه سینما نوستالژی فرهنگسرای اندیشه مطرح شد خسرو شکیبایی در فیلم «کیمیا» با دستی واقعا شکسته بازی کرد/ سینمای ایران پدر ندارد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در برنامه سینما نوستالژی فرهنگسرای اندیشه مطرح شد
خسرو شکیبایی در فیلم «کیمیا» با دستی واقعا شکسته بازی کرد/ سینمای ایران پدر ندارد
احمدرضا درویش گفت: یک گوهر گمشده در سینمای ایران داریم که باید پیدایش کنیم و ببینیم این گوهر چرا گم شده است. فیلمسازی پدر لازم دارد. سینمای ایران پدر ندارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه سینما نوستالژی فرهنگسرای اندیشه که دوشنبه 9 شهریور ماه برگزار شد، هارون یشایایی تهیه کننده فیلم «کیمیا» در نشست نقد و بررسی این اثر با بیان این که هر فیلمی شناسنامه کارگردانش است، عنوان کرد: کیمیا هم شناسنامه احمدرضا درویش است و این فیلم هم قابلیت هایی است که درویش داشته و توانسته است بروز بدهد. خسرو شکیبایی در فیلم «کیمیا» با دستی واقعا شکسته بازی کرد وی ادامه داد: در ابتدای فیلمبرداری این اثر در آبادان، در یکی از پلانها مرحوم خسروشکیبایی از موتور افتاد و دستش شکست و در آبادان دستش را گچ گرفتند و گفتند تا 3 هفته نباید باز شود. این اتفاق و متوقف شدن فیلمبرداری اثر تا 3 هفته باعث می شد روند کار از فرم خود خارج شود و عوامل از هم دور شوند. خسرو شکیبایی این مسئله را به سادگی حل کرد و آقای درویش هم با سعه صدر آن را پذیرفت. مرحوم شکیبایی گفت چطور است که در طول فیلم دست من شکسته باشد و با همین شرایط بازی کنم؟ و می بینید که خسرو شکیبایی در تمام فیلم کیمیا با دستی که واقعا شکسته است بازی می کند. جنجال ها اجازه نمیدهد ظرفیتهای سینمایمان را ببینیم احمدرضا درویش کارگردان سینما نیز با بیان این که در 3 فیلم با خسرو شکیبایی همکاری داشته است، عنوان کرد: درباره خسرو شکیبایی حرف برای گفتن بسیار دارم و خاطراتی که از این 3 فیلم به ویژه فیلم کیمیا با مرحوم شکیبایی دارم برایم بسیار ارزشمند است. وی همچنین گفت: جناب یشایایی سهم مهمی در شکل گیری سینمای ایران دارند و تهیه کنندگی فیلمهای ماندگار سینمای ایران را بر عهده داشته است. این ها بخش های مهمی است که متاسفانه به دلیل جنجال هایی که در حوزه فرهنگ و هنر گرفتارش هستیم، باعث شده است ظرفیت هایی که لازم است در حوزه فرهنگ شکل بگیرد تا تولیدات خوبی داشته باشیم، کمتر دیده شود. درویش با بیان این که تلاش، کوشش و جدیت امثال یشایایی بوده است که باعث شده فیلمهای مطرح ساخته و نمایش داده شود، اظهار کرد: متاسفانه چنین توجهی امروز در سینمای ایران کم شده است. 22 سال پیش و در شرایط شوریدگی و بی قراریهای آن دوران برای ساخت «کیمیا» دعوت شدم. ایشان علاقهمند بودند اثر در خصوص جنگ و دفاع مقدس داشته باشند. فیلم ابتدا طرح خامی بود که از سوی جناب یشایایی مطرح شد و رفته رفته به کمک دیگر همکاران فیلمنامه آن شکل گرفت و قوام پیدا کرد. روح زندگی و واقع نگری و نگاه انسان معاصر ایرانی درگیر جنگ در این طرح و فیلم وجود داشت. فیلمنامه را می نوشتم و جناب یشایایی و سید محمد بهشتی که آن زمان رئیس بنیاد فارابی بود و همچنین همکاران دیگر درباره آن نظر می دادند. وی افزود: آقای یشایایی الان سالهاست که دیگر فیلم تهیه نکردهاند، سوال این است که چرا از چنین ظرفیت هایی استفاده نمیشود و سینمای ایران بی بهره است. تهیه کننده حرفه ای در سینمای ایران کم است محمود کلاری فیلمبردار مطرح کشور که فیلمبرداری «کیمیا» را بر عهده داشت، اظهار کرد: اگر بخواهیم در سینمای ایران تهیه کنندگانی را نام ببریم که دارای ویژگی های صحیح تهیه کنندگی فیلم باشند، تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی کند و یشایایی یکی از شاخصترین، نمونهترین و آگاهترینهای این رشته هستند که تاریخچه حضورشان در سینمای ایران این موضوع را اثبات می کند. وی خاطرنشان کرد: در مسئله ای که در فیلم کیمیا برای خسرو شکیبایی پیش آمد، یشایایی با مدیریت و آگاهی و شیوه روانشناختی کاملا حساب شده جو را آرام کرد و انگیزه های درویش را برای ادامه کار برگرداندند و به قدری ماجرا را ساده پیش برد که کسی انتظارش را نداشت. کیمیا نخستین اثری بود که جنبه های انسانی جنگ را نمایش داد کلاری با تاکید بر این که «کیمیا» پیش از فیلمبراری و جنبههای فنی و تکنیکی، به عنوان یک فیلم قابل اهمیت است، عنوان کرد: «کیمیا» در تاریخ فیلمسازی در ایران و دوران پس از انقلاب اسلامی، اثر شاخص و قابل اعتنایی است. در آن روزگار، فیلم هایی که درباره جنگ ساخته می شد، عمدتا فیلم هایی بودند که به یک نوع قهرمانیها، از خود گذشتگی ها و ایثارها و فداکاری های رزمندگان ما اشاره داشتند و در صحنه جنگ به جنگ تحمیلی می پرداختند و کمتر فیلمی بود که جنبه های انسانی برآمده از گرفتاری ها و مصائب برآمده از جنگ را در حاشیه انسانهای برآمده از جنگ به تصویر بکشد. فیلم از این نظر یک اثر استثنایی در دوران خودش است. این فیلمبردار خاطرنشان کرد: فیلم «کیمیا» در دوران خود در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفت، یادم هست در آن زمان با احمدرضا درویش در مونترال و همان فستیوالی که به تازگی فیلم «محمد رسول الله (ص)» در آن به نمایش در آمده است؛ حضور داشتیم و فیلم کیمیا را به نمایش گذاشته بودیم و در آن دوران مورد توجه و استقبال قرار گرفت. «کیمیا» جنگ تحمیلی را بدون شلیک یک گلوله نمایش داد هارون یشایایی نیز گفت: تهیه کننده باید در تولید یک اثر سینمایی با کارگردان ارتباط فهمی و شعوری برقرار کند و آنچه که کارگردان نیاز دارد برایش فراهم کند. وی با اشاره به این که فیلم «کیمیا» در دوران خود از سوی منتقدان و مجامع بین المللی به خوبی دیده شد، اظهار کرد: در 20 دقیقه ابتدایی فیلم، خشونت جنگ، به خوبی دیده میشود. فیلم در مورد جنگ تحمیلی است و تعقیب و گریز جنگ است، اما یک گلوله هم در این اثر شلیک نمیشود. این هنرمندی آقای درویش و گروه تولید اثر است. نمی خواهم بدون دلیل تعریف کنم، من در کار سینما نیستم و بازنشسته شدهام، اما باید بگویم بخشی از موفقیت فیلم موکول به کار محمود کلاری است و فیلمبرداری اثر به ویژه در بخش ابتدایی بی نظیر است. امروز سینمای ایران در خوابی آشفته است احمدرضا درویش نیز تاکید کرد: یک گوهر گمشده در سینمای ایران داریم که باید پیدایش کنیم و ببینیم این گوهر چرا گم شده است. فیلمسازی پدر لازم دارد. سینمای ایران پدر ندارد و مشکل این همه وارونگی و خواب آشفته سینمای ایران، این است که کسی نیست که مشکلات را مطرح کند، نوازشی کند، زخمها را التیام دهد و مدارا توصیه کند و این روحیه پدرانه در سینما وجود ندارد. در یک فیلم نیز تهیه کننده نقش پدر مجموعه را دارد و این خیلی مهم است. وی با اشاره به فیلمبرداری یکی از پلان های اثر، عنوان کرد: در فیلم کیمیا پلانی داریم که نزدیک به 3 دقیقه و 50 ثانیه است. در آن دوران برداشتن دوربین از روی سه پایه جسارت و جرئت خاصی می خواست و مثل الان مرسوم نبود. برای ضبط این پلان حدودا 4 دقیقه ای نیز که در قرار بود در فضای جبهه باشد، تصمیم گرفتیم مانند گزارشگری که از ماشینی در جنگ پیاده می شود و شروع به فیلمبرداری می کند، بدون کات و دوربین روی دست این صحنه را ضبط کنیم. درویش ادامه داد: این موضوع را با پروانه پرتو مدیر تولید اثر در میان گذاشتیم. به دلیل این که در این پلان انفجارهای زیادی وجود داشت، مجبور بودیم یک بار آن را فیلمبرداری کنیم و در صورت به وجود آمدن مشکلی در فیلمبرداری اثر، باید آن رایک روز دیگر تکرار می کردیم که هزینه زیادی را به تهیه کننده و عوامل تحمیل می کرد. خانم پرتو پس از آن که موضوع را با تهیه کننده اثر، هارون یشایایی مطرح کرد، ایشان گفتند: آقای درویش معتقدند این نوع فیلمبرداری خوب است؟ خانم پرتو هم گفتند: بله. و ایشان گفتند پس همین کار را کنید. ایشان به عنوان تهیه کننده طوری رفتار کردند که ما تصمیم گرفتیم این پلان را در یک برداشت بگیریم و همین طور هم شد. محمود کلاری نیز با بیان این که خاطره فیلمبرداری صحنه جنگ در فیلم کیمیا از اتفاقات عجیب سینمای ایران بوده است، عنوان کرد: این اتفاق با توجه به زمان اجرا، بسیار عجیب بود، چرا که در آن دوران دیجیتال و حتی ویدیو در سینما معنا نداشت و باید فیلم ها را با نگاتیو ضبط می کردیم. در این پلان، انفجارهای بسیاری وجود داشت و ترس از این که در این انفجارها برای یکی از عوامل اتفاقی بیفتد در ما وجود داشت و البته اصول ایمنی رعایت شده بود. در بسیاری از فیلم هایی که فیلمبرداری آن را بر عهده داشتم، سنگ ریزه های حاصل از انفجارها به من و یا دستیارانم جراحت وارد کرده است و در این اثر، آسیبی به کسی نرسید. افرادی خواستند سرنوشت دیگری برای «رستاخیز» رقم بزنند احمدرضا درویش در پایان این نشست در پاسخ به سوال مجری برنامه در رابطه با اکران فیلم «رستاخیز» گفت: فیلم رستاخیز اکران شد. کسانی تصمیم گرفتند و سرنوشت دیگری برای فیلم رقم زدند. ما در مرحله اکران فیلم نیستیم؛ چرا که فیلم اکران شده و سینمای ایران یک اکران دارد. اکران 2 و 3 برای سینمای قبل از انقلاب اسلامی بوده است. وی خاطرنشان کرد: فیلم «رستاخیز» ساخته شد و ملت ایران این فیلم را خواهند دید. انتهای پیام/
94/06/10 - 18:19
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]
صفحات پیشنهادی
در برنامه «سینمامعیار» مطرح شد: علیمردانی: دغدغه من مشکلات والدین و جوانان امروزی است/ «مردن به
در برنامه سینمامعیار مطرح شد علیمردانی دغدغه من مشکلات والدین و جوانان امروزی است مردن به وقت شهریور فیلمی با کاراکترهای کاریکاتوریفیلم مردن به وقت شهریور پیرنگ محور است و در اینگونه آثار باید زنجیره منسجمی از وقایع رخداده و کنش و واکنش که بر مخاطب تاثیرگذار باشد وجود داشته بااکران «کیمیا» در سینما نوستالژی فرهنگسرای اندیشه
اکران کیمیا در سینما نوستالژی فرهنگسرای اندیشه شناسهٔ خبر 2899570 - یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۴ هنر > سینمای ایران در ادامه سلسله برنامه های سینما نوستالژی فیلم سینمایی کیمیا به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش در فرهنگسرای اندیشه پخش و نقد می شود به گزارش خبرگزاریپنجاه و پنجمین جلسه «سینما روایت» مطرح شد نبود منابع مالی در حوزه فرهنگ محدودیت به وجود آورده است/ ب
پنجاه و پنجمین جلسه سینما روایت مطرح شدنبود منابع مالی در حوزه فرهنگ محدودیت به وجود آورده است بخشی از طرح یک فیلمنامه بلند که موفق بودمدیر بخش پژوهش مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری بعد از نمایش فیلم انیمیشن موفق تمام زمستانهایی که ندیدم که بخشی از طرح یک فیلمنامه بلنداکران و نقد فیلم سینمایی «هاری» در فرهنگسرای فردوس
اکران و نقد فیلم سینمایی هاری در فرهنگسرای فردوسفیلم سینمایی هاری به کارگردانی امیراحمد انصاری و تهیهکنندگی مشترک مهدی مددکار و علی شاهحاتمی در هفتادوچهارمین نشست سکانس خانه فیلم فرهنگسرای فردوس اکران و نقد میشود به گزارش خبرگزاری فارس فرهنگسرای فردوس خانه فیلم این مرکز دوزیر ارشاد در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما ترجمه فیلم «محمد» به زبان عربی و انگلیسی/تاکید بر بازگشت
وزیر ارشاد در برنامه نگاه یک شبکه اول سیماترجمه فیلم محمد به زبان عربی و انگلیسی تاکید بر بازگشت فجر در بخش بینالملل در ممیزی قانون را اجرا میکنیموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته دولت در برنامه نگاه یک از ترجمه فیلم محمد ص به زبان عربی و انگلیسی خبر داد به گزارش خبرنمروری بر مهمترین اخبار سینمایی هفته از حذف نام«فجر» تا استقبال بی نظیر از فیلم «محمدرسول الله(ص
مروری بر مهمترین اخبار سینمایی هفتهاز حذف نامفجر تا استقبال بی نظیر از فیلم محمدرسول الله ص از تهدید منتقدان حذف نام فجر توسط ایوبی تا نامه ابوالقاسم طالبی به رئیس جمهور و استقبال پر شور مردم از اکران محمد رسوال الله ص را می توان از مهمترین رخدادهای سینما در هفته ای که گذشت داندر نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی « قندون جهیزیه » ملاقلیپور نقد میشود
در نشست باشگاه فیلم فرهنگسرای رازی قندون جهیزیه ملاقلیپور نقد میشودباشگاه فیلم فرهنگسرای رازی در نشست خود فیلم سینمایی قندون جهیزیه آخرین ساخته علی ملاقلی پور را نمایش داده و با حضور عوامل و منتقدان به بررسی آن می پردازد به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست که با حضور علی ملاقلغلامرضا فرجی در گفت و گو با فارس مطرح کرد قرارداد «ماهی سیاه کوچولو» ثبت شد/ تخلفی در سینماهای نمایش
غلامرضا فرجی در گفت و گو با فارس مطرح کردقرارداد ماهی سیاه کوچولو ثبت شد تخلفی در سینماهای نمایش دهنده دوران عاشقی و قندون جهیزیه صورت نگرفته استسخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به ثبت قرارداد یک فیلم در شورای صنفی امروز گفت تخلفی از سوی سینمادارها برای اکران فیلم دوران عاشقی واکران همزمان فیلم «محمد رسول الله» در 11 شهرستان/ پیشبینی سانس فوق العاده در سینماهای تهران
اکران همزمان فیلم محمد رسول الله در 11 شهرستان پیشبینی سانس فوق العاده در سینماهای تهرانمدیر فروش پخش نورتابان با اشاره به اقبال مخاطبین از روز اول اکران فیلم محمد رسول الله گفت اولین روز نمایش فیلم محمد رسول الله با اقبال بسیار خوبی مواجه شده و پیشبینی می شود در اکثر سینماهفیلم های آخر هفته در تلویزیون/ پخش نسخه سینمایی «بوعلی سینا» از شبکه دو
فیلم های آخر هفته در تلویزیون پخش نسخه سینمایی بوعلی سینا از شبکه دوتلویزیون برای روزهای پایانی هفته فیلم های سینمایی مختلفی در نظر گرفته که یکی از آنها پخش نسخه سینمایی مجموعه بوعلی سینا از شبکه دو سیماست به گزارش خبرگزاری فارس فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن یک نفر ت-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها