تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815072063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايت هسته‌اي فردو نماد قدرت و تسليم نشدن در برابر دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۳ب.ظ)
رئيس سازمان انرژي اتمي کشور: سايت هسته‌اي فردو نماد قدرت و تسليم نشدن در برابر دشمن است موج - قم- رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: فردو به عنوان يک مرکز غني‌سازي در جهان شناخته مي‌شود و سايت هسته‌اي فردو نماد قدرت و تسليم نشدن در برابر دشمن است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس سازمان انرژي اتمي در مراسم افتتاح جاده اختصاصي ورودي مجتمع شهيد عليمحمدي که در سايت هسته‌اي فردو برگزار شد با اشاره به اين که رهبري سکان‌دار انقلاب هستند، گفت: ايران امروز در شرايط حساسي به سر مي‌برد.
وي افزود: افتتاح اين پروژه را در سايت هسته‌اي فردو بسيار مبارک مي‌دانيم؛ زيرا فردو نماد مقاومت، قدرت و شعار ما مي‌توانيم است و عناصر قدرت و آرمان کشور ما در سايت هسته‌اي فردو خلاصه شده است.
علي اکبر صالحي گفت: امروز صنعت هسته‌اي به مهندسان هسته‌اي و ظرفيت‌هاي ايجاد شده در کشور مي‌بالد.
وي گفت: فردو به عنوان يک مرکز غني‌سازي در جهان شناخته مي‌شود و سايت هسته‌اي فردو نماد قدرت و تسليم نشدن در برابر دشمن است و از سوي ديگر فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران نشان دهنده عزم راسخ ملت است.
صالحي با اشاره به اين که دشمنان از روز نخست مي‌خواستند سايت هسته‌اي فردو را تعطيل کنند گفت: فعاليت سايت هسته‌اي فردو با سرعت ادامه خواهد يافت. سايت هسته‌اي فردو در زمينه غني سازي و پايگاه عملياتي هسته‌اي با پشتکار به کار خود ادامه مي‌دهد.
وي خاطرنشان کرد: سايت هسته‌اي فردو در مسير يک سايت تحقيقاتي بين‌المللي در جهان حرکت مي‌کند؛ يک بار در مذاکرات هسته‌اي سخن از اين به ميان آمد طرف‌هاي مذاکره کننده ايران پايگاه‌هاي هسته‌اي ايران را مي‌شناختند ولي برخي از پايگاه‌هاي کشورهاي خود را نمي‌شناختند و اين نشان دهنده قدرت و اهميت پايگاه‌هاي هسته‌اي ايران است.
رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اين که سايت هسته‌اي فردو به يک الگو تبديل شده است گفت: سايت هسته‌اي فردو برگرفته شده از نام روستاي شهيد پرور فردو است. اين امر نشان دهنده اين است که اين سايت نماد شهادت و پايبندي به اصول انقلاب است.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب بارها گفته‌اند:ما هنوز به قله نرسيده‌ايم ولي مسير را همچنان ادامه داده و راه را گم‌ نکرده‌ايم البته ممکن است در مسير رسيدن به قله با سختي‌هايي روبه‌رو شويم ولي نااميد نمي‌شويم.
صالحي با اشاره به افتتاح جاده اصلي ورودي مجتمع شهيد عليمحمدي گفت: به دستور رهبر معظم انقلاب اين پروژه آغاز به کار کرد و از همين رو بايد از افرادي که براي ساخت اين پروژه زحمت کشيدند تقدير و تشکر کرد.
وي تاکيد کرد: مسوولان کشور قدر دانشمندان هسته‌اي خود را مي‌دانند زيرا در مذاکرات نابرابر و ميدان چالشي نامتوازن، ملت ايران به اعتبار شهدا و با عزم راسخ به مباني اعتقادي توانست در برابر زياده خواهي‌هاي دشمنان که قصد داشتند به اهداف شوم شان برسند بايستد.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: در مقاله‌‌اي آمريکايي‌ها گفته بودند تمام سايت‌هاي هسته‌اي ايران بايد بسته شود و ايران هيچ فعاليت هسته‌اي نداشته باشد اما امروز دشمنان پذيرفتند که هزاران سانتريفيوژ در ايران ساخته شده و سايت‌هاي هسته‌اي ايران همچنان به فعاليت خود ادامه دهند.
صالحي تاکيد کرد: انسان هيچ چيز را آسان به دست نمي‌آورد، اگر مي‌خواهيم از استقلال برخوردار باشيم و غلام حلقه به گوش استکبار جهاني نباشيم بايد هزينه‌ها و سختي‌هاي زيادي را تحمل کنيم.
وي گفت: مخالفان برجام در آمريکا تلاش مي‌کنند که راي مردم را نسبت به برجام برگردانند اين مسأله به اين معنا است که ايران در زمينه هسته‌اي به دستاوردهاي مهمي رسيده است و از سوي ديگر از آنجا که هيچ سايت هسته‌اي در ايران تعطيل نشده است و اين سايت‌ها همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهند آن ها نمي‌خواهند بگويند که به جايي نرسيده‌اند.
رئيس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان کرد: ما بر اين عقيده‌ايم که مذاکرات هسته‌اي برد – برد بوده است و در آينده نتايج درخشان مذاکرات به همگان نشان داده خواهد شد.
وي گفت: ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده است و هر مسيري که به سمت سلاح هسته‌اي باشد قطعا از سوي ايران بسته خواهد بود.
صالحي افزود: در مذاکرات هسته‌اي ساخت دو نيروگاه در بوشهر براي تامين آب شيرين در منطقه جنوب مورد توجه است که 250 تا 300 هزار مترمکعب آب شيرين توليد شود.
وي گفت: در زمينه فناوري هسته‌اي بايد به سمت ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي کوچک حرکت کنيم؛ زيرا آينده درخشان در گرو ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي کوچک است.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين از راه‌اندازي يک بيمارستان هسته‌اي در آينده خبر داد و افزود: برنامه 15 ساله هسته‌اي در حال تدوين است که اين برنامه هر 5 سال مورد بازنگري قرار مي‌گيرد.
وي يادآور شد: يکي از برنامه‌هاي ما اين است که در مسير تجاري‌سازي هسته‌اي حرکت کرده و اميدواريم که در اين عرصه نيز به موفقيت برسيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن