تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور رهبر انقلاب به رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تورم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دستور رهبر انقلاب به رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد تورم
رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: مقام معظم رهبری در نشست با هیئت دولت در مورد نظام بانکی و خروج از رکود با اشاره به بنده فرمودند: نظام بانکی برای خروج از رکود باید سریع ایفای نقش کند اما در این زمینه نباید تورم را نیز رها کنید.
کد خبر: ۵۲۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ - 28 August 2015




رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: مقام معظم رهبری در نشست با هیئت دولت در مورد نظام بانکی و خروج از رکود با اشاره به بنده فرمودند: نظام بانکی برای خروج از رکود باید سریع ایفای نقش کند اما در این زمینه نباید تورم را نیز رها کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ولی‌الله سیف امشب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در بوشهر اظهار داشت: بانک یک بنگاه اقتصادی است و حلقه‌ای از حلقه‌های اقتصاد به شمار می‌رود و مثل واحدهای تولیدی که به دنبال سود تولید و سود هستند عمل می‌کند.

وی بابیان اینکه نوع خدمات بانکی در کشور از صنعت بانکداری در جهان عقب است، افزود: نرخ کفایت سرمایه به‌طور مینیمم در جهان 12 درصد و در ایران 4.5 درصد است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: معتقدیم نظام بانکی باید برای بخش خصوصی بماند و ابزاری برای حل تنگناهای دولتی نباشد در واقع دولت معتقد است نظام بانکی باید مستقل عمل کند.

سیف افزود: مسکن مهر یک نمونه از تصمیم‌گیری برای استفاده از منابع بانک مرکزی است که نتیجه مثبتی نداشت و در واقع 75 میلیون نفر هزینه آن را پرداخت می‌کنند اما با تلاش صورت گرفته در دولت یازدهم آثار تخریبی طرح مسکن مهر را حل کردیم.

وی با اشاره به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این نشست در مورد نظام بانکی و خروج از رکود با اشاره به بنده فرمودند: نظام بانکی برای خروج از رکود باید سریع ایفای نقش کند اما در این زمینه نباید تورم را نیز رها کنید.

رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی از مدل‌های اقتصادی که قرار است اجرایی شود، اثرات آن بلافاصله مشخص نمی‌شود و در همین بین برخی مواقع جامعه نیز بی‌حوصلگی می‌کند.

سیف اضافه کرد: در پایان سال 93 رشد اقتصادی پس از 2 سال به 3 درصد رشد رسید و این‌یک موفقیت برای دولت بود.

وی در مورد حجم نقدینگی در کشور گفت: حجم نقدینگی در سال 92، 500 هزار میلیارد تومان بود اما در پایان خردادماه امسال به 800 هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با شهریورماه سال 92، 42 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ارتباط با درخواست‌های صنعتگران بوشهری برای حمایت دولت از صنعت بیان کرد: دولت متناسب با درآمد بودجه و خزانه تصمیم می‌گیرد و نمی‌تواند برای کمک به بانک‌ها تحمیلی عمل کند.

سیف بابیان اینکه دامنه نوسانات نرخ دلار را در طول سال کاهش دادیم، اظهار داشت: نخستین قدم برای ایجاد رشد صنعتی، ثبات در اقتصاد است و اینکه اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

وی افزود: وقتی دچار محدودیت در منابع هستید باید اولویت‌های خود برای پرداخت تسهیلات را مشخص کنید لذا باید توجه کنیم تسهیلات به کدام بخش اولویت‌دار اختصاص یابد که همراه با پیشرفت و تولید باشد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: فضای گفت‌و‌گو برای ارتقا خدمت‌رسانی در بانک‌ها مطلوب است و هم فعالان بخش خصوصی را با روش‌های مراوده با بانک‌ها آشنا می‌کند.

سیف در مورد شرایط دوران تحریم هم گفت: در آن دوران، تحریم باهدف فلج کردن نظام بانکی کشور بود اما پس از توافق و در دوران پساتحریم جیره‌خوار تحریم در داخل و خارج از کشور از بین می‌رود و راه برای تولید باز می‌شود.

وی بابیان اینکه بانک مرکزی در مورد سود بانک‌ها به‌شدت وسواس دارد، گفت: درک متقابل بانک و بنگاه اقتصادی گام مهمی برای توسعه و رشد اقتصادی است ضمن اینکه بانک مرکزی نسبت به آماری که می‌دهد تعصب دارد چراکه دولت معتقد است شفاف‌سازی پیش‌نیاز رشد و توسعه است.

رئیس‌کل بانک مرکزی بیان داشت: بهترین راه سیاست پولی در خروج از رکود، این است که تسهیلات با حساب‌وکتاب پرداخت کنیم و تخصیص‌ها نیز بر اساس اولویت‌ها پرداخت شود.

در این نشست شماری از فعالان اقتصادی، صنعتی، کشاورزی استان بوشهر مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با رئیس‌کل بانک مرکزی مطرح کرده و در میان گذاشتند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن